vienkö vauvan lääkäriin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimonmami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimonmami

Jäsen
13.10.2008
609
0
16
Moi,

täällä kuumeilevainen hampaidenpukkaaja 4kk. Kuumetta herätessä n. puoli tuntia sitten 38,9 ja äsken 38,7, oli pelkkä body päällä. Panadolia on saanut maksimiannoksen (7,5kg mukaan) ja annan sitä jatkossakin, mut pitääkö tämän takia mennä lääkäriin? Voiko odottaa huomiseen että pääsee Mehiläisen Ruusulaan, kun vauva kuitenkin syö, pissii, kakkaa ja on ihan suht normaali, mitä nyt ikeniä haroo ja vähän välillä itkeskelee kun jomottaa.

muoks: ai niin, on myös hieman nuhainen, räkii ja yskii mut ei mitenkään hirveesti.

Alkuperäinen kirjoittaja mimonmami:
Lueskelin vaan noita hampaidentulo- ketjuja, siellä oli monella ollut kuumetta hampaidentulon aikaan. Mä olen ollut ite tosi nuhanen, tänään vasta ollu tytsi tuommonen et piti nenä friidata.

Se on vain uskomusta. Monesti pienellä lapsella saattaa olla kuumetta, koska luonnollisestikaan hän ei ole kerennyt saada immuunia millekään virukselle. Selkeä kuumeilu ei johdu hampaista, vaan ihan viruksesta (tai bakteerista). Tätä mieltä minä.

Lueskelin vaan noita hampaidentulo- ketjuja, siellä oli monella ollut kuumetta hampaidentulon aikaan. Mä olen ollut ite tosi nuhanen, tänään vasta ollu tytsi tuommonen et piti nenä friidata.

Se on vain uskomusta. Monesti pienellä lapsella saattaa olla kuumetta, koska luonnollisestikaan hän ei ole kerennyt saada immuunia millekään virukselle. Ja sitten vanhemmat yhdistää sen kuumeilun hampaiden tuloon, sillä pienelle lapsellehan puhkeaa hampaat juuri alle vuotisena suurin osa. Selkeä kuumeilu ei johdu hampaista, vaan ihan viruksesta (tai bakteerista). Tätä mieltä minä.

Voit kyllä ihan hyvin katsella huomiseen, jos ei kuume yli 40 nouse ja vointi pysyy kohtuu hyvänä. Meillä oli 5kk:lla yli 39 kuumetta ja kolmantena päivänä vein lääkäriin, oli korvatulehdus.

Meillä ei kenellekään neljästä tullut kuumetta, ei edes lämpöä hampaiden puhjetessa. Veisin lääkäriin tarkistuttamaan korvat jos on kovin itkuinen eikä saa nukutuksi.

mä luulen kanssa että se on ennemmin korvatulehdus kun hampaat. Mutta mä odottaisin joka tapauksessa huomiseen ja veisin Ruusulaan korvalääkärille, jollei siis nyt aivan ala huutaan kipua.

Kyllä se onneksi nukkuu ihan hyvin, kunhan on saanut nukahdettua. Voisin kuitenkin huomenna käydä, (jos nyt ei tosiaan ihan kamalasti kuume nouse tuosta) varmuuden vuoksi, tuolla on ollut jo kaksi korvatulehdusta parikuisena, eipä olis mikään ihme.

Kyllä se onneksi nukkuu ihan hyvin, kunhan on saanut nukahdettua. Voisin kuitenkin huomenna käydä, (jos nyt ei tosiaan ihan kamalasti kuume nouse tuosta) varmuuden vuoksi, tuolla on ollut jo kaksi korvatulehdusta parikuisena, eipä olis mikään ihme.

no varsinkin sitten varmasti on korvatulehdus. Meillä ihan sama homma, eka tulehdus 3kk nyt 6kk ollut 3 tulehdusta. Nyt mennään putkitukseen. Mäkin ajattelin että on hampaat mutta korva se aina sit oli.

Yhteistyössä