Vien ton koiran kohta salaa pois..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Miten miehesi suhtautuu siihen että koira on kytkettynä eteisessä? Onko se hänestä ok?

Jos se on miehestäkin ok niin pitäisi se mieskin laittaa narunjatkoksi!Meilläkin on koirat eteisessä yötä mutta vapaana porttien takana.

meillä on 2 koiraa 2 kissaa ja 2 lasta. mut mitään niistä en ole ajtellutkaan laittavani vaan pois vaikka karvoja tippuu kuin kuusen neulasia. no lapset ei tee muuta kun sotkee.. :D joo parempi vaan että viet pois kun tuo eteisessä hihnassa pitäminen on jo eläinrääkkäystä!! miksi otitte koiran? olisitte ottanut jonkun karvattoman, esim sian. olisitte saanut siitä sitten kinkun kun kyllästytte. joku hyöty siitäkin!!

Alkuperäinen kirjoittaja alkuper:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Miksi olette ottaneet koiran jos sen karvat tuottavat noin kovan ongelman!!!??? Annatko lapsetkin pois jos ne sotkee? Siisteys ennen kaikkea-niinkö?

Ei ne ennen tuottanut ongelmaa ku siitä ei ennen lähtenyt noin paljon karvaa ja me asuttiin ok talossa!
Siisteys ei oo mun pakkomielelle,mutta sitä karvaa on liikaa,jos leipäpala tippuu lattialle se on täynnä koiran karvoja,niitä karvoja on liikaaa!!!

Kauanko olette asuneet kerrostalossa?
Eikö ongelmaa ollut omakotitalossa sen takia, että koira sai olla ulkona, vai lähtikö siitä silloin muutenkin vähemmän karvaa?
Koiralla on ilmeisesti STRESSI, joka saa myös karvan lähtemään.
Sitä voi stressata kerrostalo jo itsessään ja sitten lisää vielä se, että ihan varmasti vainuaa, että mitä mieltä sinä olet siitä.
Onko sitä pakko pitää siellä eteisessä liekassa? Oppisiko, jos sille osoittaisi oman paikan ja sitten siellä lepäilisi, kun pitäisi olla paikallaan?
Olisiko parveketta, mihin se pääsisi välillä raikasta ilmaa nuuskimaan?

Eipä tuo kytkeminen tuon rotuisen koiran kanssa auta. Meillä spanielimiksaus ja karvaa kaikkialla, makuuhuoneessakin, vaikka ovi on AINA kiinni, eikä koiralla ole sinne asiaa. Mutta tiesin jo ottaessani, että jokaisesta koirasta lähtee karvaa, enemmän tai vähemmän ja sotkua syntyy, imuria siis vaan kouraan. Näin kurakeleillä koirani on myös silloin tällöin kytkettynä eteisen kuramaton päälle, siksi aikaa että tassut kuivuvat (kun niistä on huuhdottu kura ja tiesuola) kun tassukarvat ovat niin massiiviset, että ne eivät pyyhkeellä kuivu, eikä niitä montaa kertaa päivässä voi hiustenkuivaajalla kuivata, kun koira sitä vihaa. Hihnassa ollaan kuitenkin korkeintaan 45 min. kerrallaan, useimmiten vain noin 15 minuuttia pyyhkeidn päällä. Mopata saa niin paljon kun huvittaa ja imuria on pakko näyttää joskus parikin kertaa päivässä, mutta minkäs teet. Koira on elävä luontokappale, jonka olen vastuulleni ottanut. Sinulle suosittelen pitkää juttutuokiota miehesi kanssa, joko koiran hoito hänelle tai koira parempaan kotiin. Koira ansaitsee parempaa, kuin olla kytkettynä koko ajan eteisessä huutamista kuuntelemassa. Koira myös aistii herkästi eleistä ja ilmeistä milloin se on epätoivottu ja stressantuu, koira kun on kuitenkin pohjimmiltaan aina miellyttämishaluinen eläin.

pidät hihnas eteises ku lähtee karvoi...joo mun pitäs varmaa hirttää tuo meijän hurtta parvekkeelta ku siltä lähtee karvoi ja sl on juoksu eikä suostu käyttää suojaa,eli lattial veripisaroita!!!Olisit ottanu karvattoman koiran!!!Ääliö..

Alkuperäinen kirjoittaja haloopälli:
pidät hihnas eteises ku lähtee karvoi...joo mun pitäs varmaa hirttää tuo meijän hurtta parvekkeelta ku siltä lähtee karvoi ja sl on juoksu eikä suostu käyttää suojaa,eli lattial veripisaroita!!!Olisit ottanu karvattoman koiran!!!Ääliö..

Olisi jättänyt koiran ( ja miehen ) ottamatta!

En huuda koiralla,mistä joku semmosta nyt päättelee?Tää ketju on paisunut naurettavaksi.Ja olen varma että se tiputtelee tota karvaa siksi että se haluaa kevyemmän turkin,elokuussa muutettiin tähän kerrostaloon rempan alta.
Eikä se tod ole ikinä noin paljon karvaa tiputtanut,siksi se on hihnassa kun se karvantiputtelu ei lopu.Parvekkeella on joskus mutta ei kyllä viihy siellä.ja kuten aikasemmin sanoin koira on ulkona paljon ja ku omakotitalossa asuttiin koira piti melkeen väkisin tuoda sisälle kun se tuntu pihalla vaan viihtyvän.Ja tähän huomio että koiraa ei lyödä,potkita,sille ei huudeta,se saa ruokaa..sen kanssa leikitään.Enkä minä vihaa tuota koiraa,olen vaan väsynyt tuohon karvantuloon,sitä on niiiin paljon..kukaan ei varmaan usko mutta kun se vaihtaa asentoa niin tuppoja tippuu ja se on semmosen lakanan päällä yöt ja aamulla sen on täynnä karvoja.

En huuda koiralla,mistä joku semmosta nyt päättelee?Tää ketju on paisunut naurettavaksi.Ja olen varma että se tiputtelee tota karvaa siksi että se haluaa kevyemmän turkin,elokuussa muutettiin tähän kerrostaloon rempan alta.
Eikä se tod ole ikinä noin paljon karvaa tiputtanut,siksi se on hihnassa kun se karvantiputtelu ei lopu.Parvekkeella on joskus mutta ei kyllä viihy siellä.ja kuten aikasemmin sanoin koira on ulkona paljon ja ku omakotitalossa asuttiin koira piti melkeen väkisin tuoda sisälle kun se tuntu pihalla vaan viihtyvän.Ja tähän huomio että koiraa ei lyödä,potkita,sille ei huudeta,se saa ruokaa..sen kanssa leikitään.Enkä minä vihaa tuota koiraa,olen vaan väsynyt tuohon karvantuloon,sitä on niiiin paljon..kukaan ei varmaan usko mutta kun se vaihtaa asentoa niin tuppoja tippuu ja se on semmosen lakanan päällä yöt ja aamulla sen on täynnä karvoja.

Etkä sinä hölmö tajua ettei sitä koiraa pidä pitää hihnassa sisällä vaikka se puottelis paskaa!!!Voi pyhä yksinkertaisuus!!!!

Kannattaa vähän miettiä millasen alotuksen tekee, meinaan vastaukset on suoraan verrannollisia alotukseen. Kannattaako tehä provosoiva aloitus, jos kerran haluaa päähän taputtelua, että joo, pidä vaan koiraa kolme kuukautta narussa eteisessä. Ihme järjenjuoksua.

No jospa sit veisit sen koiran trimmaajalle jos et itte viitti harjaa näyttää? Sais koira kerralla kevyemmän turkin. Tosin sit saatte varoo pakkasia ja hommata varmaan koiralle puvun

kauheeta tekstii..koira parka...kun oli nuori niin muistan ku veljeni oli pph:lla,se sito koiran aina patteriin kii hihnal et pysy siel keittiös pöydän alla..sit koiral tuli piikkituomio..mä itkin äitil siitä ja se koira tuli meille...4 vuotta sit se koira kuoli vanhuuteen..sai raasu hyvän loppuelämän.äiti ei halunu sitä eka mut ku ppuhuin ja puhuin ni äiti suostu,siit tuli äitin silmäterä...ja mä vihasin sitä ku se kerran puri mua(oli kyl oma vika)..mut se koira eli niin onellisena äipän luona..nyt iski ikävä ku mietin..

koira vaistoaa kireän ilmapiirin ja kyllä meidänkin koira turkkiaan vaihtaa joka kevät ja syksy, mutta minusta tuo kuulostaa, että koirallasi on stressi, jo muutto on voinut stressata koiraa niin paljon, että karvat lähtee, samoin tuo hihnassa pito eteisessä. Ei koiraa kuulu pitää narussa sisällä. Minusta on todella outoa, että jotkut pitää koiriaan jopa häkeissä sisällä. Ymmärrän sen, että on portin takana tms. mutta että narussa tai häkissä. sairasta!

Stressi ja jotkin sairaudet aiheuttavat lisääntynyttä karvanlähtöä.
Mietin, että voisiko koiranne reagoida muuttuneisiin elinolosuhteisiin.

Onko teillä kunnollinen harja koiralle. Miehesi saa nyt luvan aina lenkityksen päätteeksi harjata koiran kunnolla. Jos on kyse normaalista karvanlähdöstä niin harjauksella saat pysymään lattioiden karvamäärän kurissa ja sitten se karvanlähtöaika jo pian loppuukin, mutta jos on kyse stressisstä tai sairaudesta niin sitten karvoja lähtee kunnes koiran turkki on pahimmassa tapauksessa täynnä karvattomia laikkuja.

Teillä on nyt miehen kanssa vakavan juttelun paikka. Pidättekö koiran eteisessä stressaantuneena tiputtamassa karvoja vai otatteko sen osaksi perheen puuhia. Koira on laumaeläin. Se on perheessä alimmalla arvoasteikolla laumassa, mutta sitä on kohdeltava silti kuten muitakin perheenjäseniä, ei eristetä. Ei ihmekkään että toinen on hermostunut.

Jos olisin sinä veisin koiran eläinlääkärille. En piikille vaan tutkimuksiin onko koirassa joku vika ja puhuisin lääkärille koiran aiemmista elintavoista ja siitä miten radikaalisti ne nyt ovat muuttuneet ja kysyisin mitä lääkäri suosittelisi tässä tilanteessa tehtäväksi.

No haloo, pari viikkoa sitten alkoi meidän koiralla karvanlähtöaika ja se on ihan NORMAALIA eikä mitään stressiä. Helevata, jos toinen on väsynyt jatkuvaan imurointiin niin teistä sitten koira on stressaantunut.

Koira on collien ja lapinkoiran sekotus.Ja karvanlähtöaika on kestänyt kohta 3kk.

Tuo rotuisen karvanlähtöön ei kyllä harja auta. Hanki metallikampa, jossa kaksi eri tiheyttä ja kunnon karsta! Kammalla saat otettua kunnolla irti olevan pohjavillan. Karstalla siistit sitten lopuksi, mutta tuo metallikampa on aivan ehdoton.

Yhteistyössä