Vien lapseni mummolaan la-su yöksi!!!!! Siskoni on kateellinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ööö....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärrän siskoasi;25644549:
Toinen tekee kersoja joka vuosi ja roudaa mummolaan tuollaisen katraan!!!! Siskosi rajoittanut kersojen tekoa koska tukiverkkoja ei ehkä ole.

En kehtaisi tuollaista katrasta toisten vaivoiksi viedä!

Nyyh, nyyh, ehkäpä siskon kannattaisi muuttaa lähemmäksi sieltä 400 kilometrin päästä. Ja toiseksi, entä jos mummo haluaa hoitaa lapsenlapsiaan? Kieltäisitkö mummoa hoitamasta heitä? :O

En tiedä mitään AP:n tilanteesta joten en ota siihen kantaa, mutta tuli tästä mieleen meidän perhe. Mulla on yksi lapsi, siskollani neljä. Äidilläni on vielä eskarilainen kotona. Jossakin vaiheessa siskon lapset olivat äidilläni hoidossa joka toinen viikonloppu, vähintään yhden yön. Niinä viikonloppuina, kun tuo eskarilainenkin oli kotona - lapsivapaan viikonlopun äiti pyhittää aina lapsivapaalle, eli ei mielellään ota lapsenlapsiaankaan kylään silloin. Sen lisäksi osa siskon lapsista oli usein isäni luona hoidossa.

Siinä vaiheessa mä vetosin jo siskoon, että oikeasti, pakkoko kokoajan "varata" meidän vanhemmat tuolla tavalla? Joka kerta kun yritin kysyä, että voisinko pyytää pienen palveluksen, niin ei käyny. Joka kerta, kun kävin kyläilemässä jomman kumman vanhempani luona, niin en ehtinyt jutella heille, koska siellä oli kasa lapsia hoidossa ja itsekin päädyin hoitamaan sitten niitä siskon muksuja. Puhuin tästä suoraan vanhemmilleni ensiksi, mutta molemmat olivat sitä mieltä, että sisko kaipaa tukea ja apua ja hei, eihän se pyytäisi ellei se oikeasti tarvitsisi! O_O No sen jälkeen sitten sanoin siskolle, että onko sen kokoajan pakko pyytää kaikkia perheenjäseniä lapsenvahdeiksi? Että olis kiva jos meille muillekin jäisi tilaa tässä perheessä.

Huh, onneksi ne ajat ovat ohi. Nykyään voin sentään jo käydä äitin luona kylässä ilman, että minun täytyy vaihtaa siskonlapsilta vaippoja tai laittaa heille ruokaa. Voin pyytää isältä autokyytiä tms ilman, että mukana tulee pieni entourage lapsosia joiden takia on sitten kokoajan pysähdeltävä, käytävä syömässä yms.