Vieläköhän sitä kerkeis saada yhden lapsen? ikää 31 vuotta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 toiveissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3 toiveissa

Vieras
Hei,
Minkä ikäisenä olette tehneet viimeisen lapsen. Lapsia on tällä hetkellä kaksi: 3-vuotias ja 1-vuotias. Mielessä pyörii vielä toive kolmannesta, mutta ei ehkä ihan vielä. Mietin että kuinka pitkään sitä voi odottaa jos kolmannesta vielä haaveilee? Tällä hetkellä arki on vielä aika levotonta kahden todella vilkkaan poika lapsen kanssa niin ei ehkä ihan vielä rahkeet riitä. Mutta taas toisaalta voinko enää edes odottaa kauan? Ikää tulee kokoajan lisää ja nytkin sitä on jo 31-vuotta. Ääh, miksi sitä ei alottanut lasten tekoa jo nuorena =)

Mä sain esikoisen 31 v ja ekasta kerrasta raskaaksi. Toinen pistettiin alulle kun olin 34 v ja tokasta kierrosta napsahti. Ystäväni 35 v odottaa esikoistaan eikä ollut vaikeuksia raskautumisessa. Mutta nää nyt oli nää pari tapausta. Mulle sopiva ikä lapsen tekoon tuli vasta 30 rajapyykin tultua täyteen, ennen sitä ajattelin etten ehkä ikinä tee lapsia vaan ehkä adoptoin. Mut se olis ollut niin helkkarin pitkäpiimäistä ja kallista puuhaa!

Itse en aio kolmatta tehdä missään nimessä. Nää kaks on ihan tarpeeksi, ja enemmän lapsia olis jo ympäristörikoskin musta.

35 v olen ja kolmas lapsi syntynee kesäkuussa. En koe olevani vanha, ja saatan neljännekin lapsen vielä tekaista :). Raskaaksi tulin samantien kun ehkäisy jätettiin pois, ikä ei ole ainakaan mulla hedelmällisyyttä vähentänyt vielä.

Siis miksei ehtisi? Monet ensisynnyttäjätkin ovat nykyään yli 35.

Mä olen 32, meillä myöskin kaksi lasta (pian 3v ja 1v4kk) ja toivoisin että vielä jossain vaiheessa kolmas tulisi. Ei kuitenkaan vielä. Mietin, että voisinkohan odottaa siihen, kun vanhempi menee kouluun, ainakin eskariin. Ite olisin silloin siis 35-36. Enkä siis näe tuolle estettä (paitsi miehen vastahakoisuus kolmanteen lapseen :D )

Niin kyllä sitä ympäristön kannaltakin miettii ja siltä kannaltahan täällä maanpäällä on jo liikaa tallaajia. Toisaalta taas Suomen kannalta syntyvyys laskee kokoajan ja väestö ikääntyy. Suomen kannalta siis olisi vaan hyväksi jos ei tyytyisi vaan kahteen. Ihana kuulla että myös muilla raskaaksi tulo on päälle 30nä onnistunut hyvin. Jospa sitä tuossa vuoden päästä ottaisi kierukan pois ja toivoisi että vielä onnistuisi =)

Oma henkilökohtainen ajatus on ollut että jos en koe vauvakuumetta ennen 35v. niin sitten piuhat poikki. Täytän tänä vuonna 32 ja tällä hetkellä luokittelisin itseni mielisairaaksi jos haluaisin lisää lapsia joten tuskin meille enää lapsia tulee ;)

3 vuoden rakentaminen jonka aikana kolmannen vauva-aika, 4:n odotus + vauva-aika ja kahden isomman kulettamiset kerhoissa, esikouluissa ja harrastuksissa yh:na on ollut hieman liikaa(mies kun on oman työnsä ohella ollut KAIKEN vapaa-ajan rakennuksella)

mut jos tuollaista täällä täytyy kysellä, niin ehkä sit on parempi, ettei enää kolmatta tee. Itse täytän kohta 30 ja yksi taapero löytyy, eikä ole tullut mieleenkään kiirehtiä toisen ja kolmannen kanssa. Luulen itse tietäväni milloin olen sopivan ikäinen mihinkin.

ja minä 26vuotias koen olevani jo liian vanha saamaan kolmannen lapsen, koska kuopuskin jo 6v. :D tiedän kyllä että ikää ei ole vielä liikaa, mutta jotenkin tuntuu, että lapsiluku on täynnä kun kerran noin isoja nuo kaksi on :)
silti se kolmas vauva siellä mielessä välillä kummittelee.

Mulla tulee 30 täyteen kesällä ja lapsia on kolme. Sen verran nuorena aloitin että esikoinen täyttää kohta 9v. Toiveissa vielä ainakin yksi, mutta olen pitännyt takarajana 35 vuotta. Mutta siis ihan henkilökohtaisesti, mielestäni jokainen saa tehdä lapsia ihan niin pitkään kun pystyy ja haluaa. Enkä tiedä mitä tolle mun takarajalle sitten käy kun todellisuudessa sen saavutan. Mitäs jos tuleekin vielä vauvakuume?

Me alettiin yrittämään toista kun olin 37v. Kaksi vuotta yritystä ja 4 keskenmenoa kunnes sitten vihdoin onnisti. Nyt raskauden puoliväli menossa ja täytän kohta 40.

Oletko sä tosissasi? Jo 31-vuotias ja myöhässä?

Mene muualle provoamaan. Mua vituttaa tuollaiset nuorena lapsensa saaneet jotka ovat sitä mieltä, että 30v. jälkeen ei lapsia saa tehdä tai on mummoäiti. Ja ei, en ole lapseton tai yli 30-vuotiaana lapsen saanut vaan ainoan lapseni olen saanut 23-vuotiaana. Enkä todellakaan pidä itseäni liian vanhaksi saamaan lisää lapsia kun ikää on nyt 31v.

Argh!

Yhteistyössä