Vieläkö törmäätte niin vanhanajan ihmisiin, joiden mielestä töitä löytyy kun vaan käy kysymässä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Osa täällä on ihan natseja. Ihan sairaita juttuja ja ei paljoa ymmärrä työkkäristä ja siitä miten se toimii. Teijän mielestä ollaan tehty väärä valinta mut meijän omasta mielestä oikee. Nyt sitten haluutte kyykyttää kun valittiin eri tavalla kun oma katkeruus on niin vitun suurta. Huoli siitä että mun päivä ei kuluis on ihan turha koska koko ajan on niin hirvee kiire ja kaikkea mahollista pitää tehdä. Lapset pysyy lapsina vaikka ne olis täyttänyt 18 ja oikeestaan enemmän on asioita mitä joutuu hoitaa. Mun ikäsillä ei oo mitään tulevaisuutta kun nurillakaan ei oo. Se tulevaisuus olis olla orja ja thedä ilmaseks töitä pitkii päiviä ja saa da siitä 9 euroa!!?? Lopettakaa oikeesti tää paska yhteiskunta kun ei tää ole enää yhteiskunta. Jos meet opiskelee niin siitä melkein kaikki on sitä samaa orjaa. Ei oo muuta kun työharjottelua ja sitä ammattia ei opeteta. Sitten kun ne lopettaa sen koulun niin sitten tulee seuraavat orjat ja ei ne mitään duunia saa. Ollaan oikeesti aika tyhmiä kaikki kun suostutaan. Haluisin että kaikki pääsis niihin kouluihin mihin ne ite haluaa ei niin et sä meet siivoomaan tai muuhun sellaseen mitä halua. Asujnotki pitää koko ajan pienentää ja sanotaan että se on nyt näin ja ihan kun ite ei sais sanoa mitään eikä sais valita enöää mitään.
 
vierailija
Osa täällä on ihan natseja. Ihan sairaita juttuja ja ei paljoa ymmärrä työkkäristä ja siitä miten se toimii. Teijän mielestä ollaan tehty väärä valinta mut meijän omasta mielestä oikee. Nyt sitten haluutte kyykyttää kun valittiin eri tavalla kun oma katkeruus on niin vitun suurta. Huoli siitä että mun päivä ei kuluis on ihan turha koska koko ajan on niin hirvee kiire ja kaikkea mahollista pitää tehdä. Lapset pysyy lapsina vaikka ne olis täyttänyt 18 ja oikeestaan enemmän on asioita mitä joutuu hoitaa. Mun ikäsillä ei oo mitään tulevaisuutta kun nurillakaan ei oo. Se tulevaisuus olis olla orja ja thedä ilmaseks töitä pitkii päiviä ja saa da siitä 9 euroa!!?? Lopettakaa oikeesti tää paska yhteiskunta kun ei tää ole enää yhteiskunta. Jos meet opiskelee niin siitä melkein kaikki on sitä samaa orjaa. Ei oo muuta kun työharjottelua ja sitä ammattia ei opeteta. Sitten kun ne lopettaa sen koulun niin sitten tulee seuraavat orjat ja ei ne mitään duunia saa. Ollaan oikeesti aika tyhmiä kaikki kun suostutaan. Haluisin että kaikki pääsis niihin kouluihin mihin ne ite haluaa ei niin et sä meet siivoomaan tai muuhun sellaseen mitä halua. Asujnotki pitää koko ajan pienentää ja sanotaan että se on nyt näin ja ihan kun ite ei sais sanoa mitään eikä sais valita enöää mitään.
Jos olet kerta tehnyt oikean valinnan niin mitä hittoa sitten vikiset? Jos joudut pienempään asuntoon niin ihan itsehän valitsit...jos et pääse kaikkiin juttuihin mukaan niin itseähän valitsit.

Mä valitsin oikein. Joudun tekemään paljon asioita jotka ei ehkä kiinnosta. Mutta vastineena saan asua missä haluan, käydä yksityisellä lekurissa jos jonotus ei kiinnosta etc etc.
 
vierailija
Mun mielestä eläkeläisten ei pidä olla töissä, jotta nuorille niitä hommia riittäisi paremmin. Monesti joutuu perustelemaan noin, kun tyrkytetään sitä tai tätä - mutta niin vain on. Tänne esimerkiksi vastailin siksi, että mun mielestä kaikille vois löytyä joku sopiva homma, josta vois saada palkkaa. Nykyään yrittäjänä on erilaisia vaihtoehtoja eikä yksin kannata kenenkään aloittaa mitään. Sairaslomavara ja lomat ovat tärkeitä asioita huomioida ennakkoon(y)
Meillä on töissä eläkeläinen, ja silti olis nuorillekin paikkoja auki kun hakisivat... Haluaisin itsekin jatkaa töis pitkään jos terveys kestää. Raskaas työs se ei ole itsestäänselvyys.
 
vierailija
Just tämä! Uskallan olla myös sitä mieltä että läheskään aina ei tarvitse muuttaa, jos ei ihan pienellä paikkakunnalla asu. Tuo "mutta kun" -lista on niin tuttua monen suusta, on iltatyö, on vähän tunteja, on liian pitkä matka. Nämä pitäis oikeesti laittaa vaikka Venäjälle työttömänä vähäksi aikaa, vois hieman asenne muuttua. Itse olen akateemisesti koulutettu ja siivoan tällä hetkellä, haen koko ajan uutta työtä ja olen toiveikas että koulutusta vastaavan työn saan ennemmin tai myöhemmin. Itse olen myös korkeammin koulutettu kuin esimieheni, mutta kun nykyään työtilanne on mikä on niin näillä mennään.
Kyllä meitä akateemisiakin on joille kelpaa fyysinenkin työ. Vaikka luullaan että akateemiset vaan haluaa oman alan töitä...
 
vierailija
Tässäpä oiva kirjoitus

"Nimimerkki Musta Pekka kirjoittaa Helsingin Sanomien mielipidesivulla, että ensimmäistä kertaa työttömäksi jäädessään hän ajatteli, että etsii vain uuden työn.

Hänen mukaansa moni ovi kuitenkin sulkeutuu työttömille ja monissa hauissa työttömien paperit lentävät heti roskakoriin.

Hän myös kirjoittaa, että tutkimusten mukaan avoimiin työpaikkoihin valitaan pääosin työssä olevia."

http://www.iltalehti.fi/tyoelama/201701242200058954_tb.shtml
 

Yhteistyössä