vieläkö teidän 5kk lapset syö öisin?

  • Viestiketjun aloittaja ikiliikku
  • Ensimmäinen viesti
ikiliikku
ja jos syö ni syökö monesti? meidän poika syö kahdesti,huonolla tuurilla kolmesti mutten ole viitsiny alkaa antaa perunaa ku paino nousee ihan tarpeeks hyvin pelkällä maidolla
 
Meillä syödään kiinteitä ja nyt sitä vasta yöllä heräilläänkin! Jopa 5 kertaa yössä saattaa poika herätä! |O "Vauvana" nukkui yleensä yöt putkeen. Tätä on jatkunut jo pidempään enkä tiedä mikä auttaisi. Ei pojalla nälkä ole yöllä mutta tississä pitää saada olla kiinni. Ai kamala mitä huutoa jos en anna tissiä ja sitä jatkuu tasan niin kauan että sitä saa. NEUVOJA?!?
 
Meillä herätään syömään yleensä klo 5-7. Nukkumaan on menty jo klo 20, joten 9-11 tuntia nukutaan ilman syöntiä. En tiedä onko tuo yösyöntiä, mutta olen tyytyväinen siihen. Tietenkin jos laittais nukkumaan vasta klo 22, niin sit ois ainakin jo aamu kun syötäis, mutta on niin ihana illalla miehen kans valvoa kun lapset nukkuu. Kiinteitä annettu jonkin aikaa säännöllisesti, mut pelkällä rinnalla ollessakin yöt meni noin.
Tirlittan ja pojat pian 5kk
 
Meillä poika 8kk ja syö edelleen kerran yössä.

Neuvolasta vinkkasivat, että vois alkaa lopetteleen yösyöttöä, mutta me mennään ihan omaan tahtiin. Eli lopetellaan sitten kun siltä tuntuu. Eli sitten kun minä itse jaksan sen rumban.
 
Meillä on samaa menoa kuin Nöppiksellä eli yöllä heräillään ja usein. Viime yönäkin 8-10 kertaa. Kiinteiden syöminen aloitettiin pari viikkoa ennen kuin 5 kk tuli täyteen just siitä syystä, että yöt menivät yhtäkkiä hulinaksi pojan ollessa 4kk. Sama meno on jatkunut, joten kiinteiden syömisellä ei ole ollut siihen yhtään mitään vaikutusta. Täälläkin siis äiti hieman väsynyt... Unikoulua ja kaikkea mahdollista apua olen jo tässä mietiskellyt...
 
ikiliikku
Alkuperäinen kirjoittaja nöppis:
Meillä syödään kiinteitä ja nyt sitä vasta yöllä heräilläänkin! Jopa 5 kertaa yössä saattaa poika herätä! |O "Vauvana" nukkui yleensä yöt putkeen. Tätä on jatkunut jo pidempään enkä tiedä mikä auttaisi. Ei pojalla nälkä ole yöllä mutta tississä pitää saada olla kiinni. Ai kamala mitä huutoa jos en anna tissiä ja sitä jatkuu tasan niin kauan että sitä saa. NEUVOJA?!?
ehdit nukkua koko yönä? kai saat päivällä levättyä? :eek:
 
Enpä juuri saakaan nukuttua yöllä ja taas viime yönä poika heräsi koko ajan. Hyvä jos tuntia nukkui! Itse en päivällä oikein osaa nukkua. Tänään kävinkin neuvolassa ja päätin että nyt loppui yösyötöt. Tulevina öinä ei meillä varmasti nukuta yhtään mutta toivon että sitten helpottaa ja vauva oppii nukkumaan yöt. Eli kokeillaan pehmeää unikoulua kotona ja neuvolasta sanottiin että jos ei parissa yössä helpota niin sitten varataan aika ihan unikouluun.
 
Meilläkin hereillään yöllä useasti syömään. Välillä voidaan päästä kahdella kerralla, mutta melkeinpä kertoja tulee useampi. Minäkään en jaksa enää pitää tarkkaa kirjaa kuinka monta kertaa yössä herätään. Välillä tyttö nukahtaa viereen kun olen niin väsynyt, että univelka alkaa täälläkin painamaan. Pelkällä rintamaidolla mennään.
 
En minä ole kokenut yösyöttöjä niin raskaaksi.. sitä vartenhan äitiyslomalla olen että huolehdin pojastani. Viime yö oli ensimmäinen kun poika ei syönyt yöllä kertaakaan. Vielä puolen vuoden iässä poika saatto syödä 4 krt. yössä. Siitä vähänaikaa eteenpäin niin 3 krt. Sit syönnit väheni karheen kertaan, sit yhteen ja viime yö oli jotain ihmeellistä, kun poika ei syöny ollenkaan. Kahentoista maissa olisi kyllä maitoa vaatinut, hetkenaikaa kiehnäs kun vettä annoin. Kyllä meillekin on sanottu puolen vuoden iästä lähtien, että yösyötöt vois jo lopettaa. Itse ajattelin niin että 1 vuoden ikään asti katotaan ja jos vielä vaan yöllä syö, niin sit vierotetaan yösyönnistä. Poika alkanu saamaan kiinteitä jo 3 kk iässä neuvolan suosituksesta. Meillä on iso poika. Mieheltä en ole halunnut pyytää apua öissä, koska muutenkin nukkuu n. 4 tunnin yöunia (rekkakuski). Joten minä siis uskon että kaikkeen voi tottua.
 

Yhteistyössä