Vieläkö olisi toivoa?

Kävin tänään yksityisellä gynekologilla ultrassa. Rv olisi 7+3. Ultraääni ei löytänyt sikiön sydämen sykettä. Uusi kontrolliaika on tasan viikon päästä.

Lääkärin mukaan mahdollisuudet ovat fifty-fifty. Siis joko myöhästynyt ovulaatio (en löytänyt testeillä huippua) tai raskauden keskeytyminen. Kannattaako enää ylläpitää toivoa vai alkaisinko jo henkisesti valmistautua keskenmenoon? Keskenmenon oireita ei ole ollut.

Voin kertoa omasta kokemuksestani tammikuussa-09. Olin viikolla 7+4 kun sydämen sykettä ei ultrassa enää löytynyt. Viikkoa aikaisemmin kävin ultrassa jolloin sydämen syke näkyi mutta lääkäri ei ollut varma oliko se sikiön syke vai mun oma. No, asia ei sit koskaan selvinny kun kontrollissa edelleenkään sykettä ei löytynyt. Sen jälkeen tehtiin lääkkeellinen tyhjennys joka meni ihan ok fyysisesti mutta henkinen puoli otti koville.

Tietääkseni syke pitäsi jo näkyä n. vkolla 6+ mutta voihan olla että sinun kohdalla ovis olisi ollut myöhemmin, toivotaan näin!

Myöskin omasta kokemuksesta; jos et oo varma oviksen ajankohdasta niin voi hyvinkin olla ettei syke vielä näy! mä kävin tässä ja edellisessä raskaudessakin viikkoa liian aikaisin varhais-ultrassa, juurikin omien laskujen mukaan rv7 eikä sykettä saatu näkyviin, mutta viikon päästä siellä jo sydän sytkytteli!Peukkuja että sullakin on näin! :hug: Jaksuja odotteluun, se on pitkä viikko.

Kiitokset Gardenialle kannustuksesta. Toivon itsekin tuota myöhästynyttä ovulaatiota. Tosin kyllä lopettimme yrittämisen juuri kalenterin laskeman ovulaatiopäivän jälkeen eivätkä ne siittiöt kai niin kauan jaksa odotella irtoavaa munasolua. Mutta toivotaan parasta!

Voi toivottavasti sulla ois vaan viikoissa heittoa.

Mulla hieman saman tapainen tilanne. Eilen ultrassa 6+5 ei löytynyt kuin tyhjä sikiöpussi ilman sikiötä ja tuulimuna oli tuomio. 2:n viikon päästä kuitenkin varmistusultra. Olen aivan asennoitunut, että ei tämä tilanne miksikään muutu, mutta silti en saa sitä pientä toivonkipinää sammumaan...

Meillä myös peittoja heiluteltiin ainoastaan kierron 14 päivä, joten ei voi kauheesti kyllä olla viikoissa vikaa...Max pari päivää ja se ei auta...

Tulehan kertomaan, kuinka sulle kävi! Tsemppiä! =)

Yhteistyössä