Vieläkö kannattaa aloittaa kestoilu - vinkkejä aloitukseen:)


Niin, minulla on jo ihan taapero tämä pieni, mutta kiinnostaisi silti kokeilla kestoja. Hirveän monimutkaiseen systeemiin en usko että energiaa riittäisi, olisi hieno jos saisin vinkkejä helppoon kestoiluun.

Aion käyttää all-in-one -vaippoja, ellei joku onnistu ylipuhumaan muuhun :)

Mitkä on sinun mielestäsi (teillä hyväksi havaittu) hyvä kestovaippa?

Kannattaako olla erimerkkisiä heti alkuun?

Kuinka monta kannattaa olla, jos kertikset on rinnalla, ainakin alkuun?

Kävinkin tuolla kestovaippainfon sivulla.... Huutiksessa oli tuhannen monenlaisia.. ja nyt minua kiinnostaa nuo Kushiesit, Imsevimset, pilvi..

Toivottavasti saan vinkkejä:)
 
moi
mä aloitin kestoilun kuopuksen ollessa liki 1v ja silti on hyvään vauhtiin päästy ja jos ei muuta niin kaatopaikkakuormitusta vähennetty.

Mulla on käytössä pelkkiä taskuvaippoja.Bumgenius 3.0 ja sit fuzzi bunzzeja.yksi bumgenius aiokin löytyy.

alkuun mulla oli 6 vaippaa ja siitä sit noestin määrää 15.yöllä meillä kertis käytössä, samoin kylä tai kauppareissuilla helposti laittaa kertiksen.
 
Meillä kestoilu aloitettiin kuopuksen ollessa 4kk. Edelleen meillä on kertsit rinnalla, ihan vaan äidin laiskuuden vuoksi. Meillä on käytössä kosteussululliset taskuvaipat, kaikki on tsi, joten merkkejä ei ole antaa. Itse olen suurimman osan ommellut, kaavana kestovaippayhdistys ry:n Taskuvaippa (löytyy myös Sinä Osaat -lehden numerosta 1/08), tosin meillä on jo nyt käytössä isoin eli L-koko ja poitsu on 7,5kk n.10kg.
 
Kannattaa tosissaan kurkkailla josko lähiseudulta löytyisi kestovaippalainaamoa, helpottaa kummasti sopivan vaipan löytämisessä. Meillä kummatkin vaippailijat ovat olleet suht normaalikokosoisia ja lempparina kummallakin (siis tietty äidin mielestä) on Ipanoiden aio, tosin sitäkin pitää terästää parilla lisäimukerroksella.

Ainakin meillä käytännössä kaikkia aio-vaippoja on pitänyt terästää lisäimulla (vakionahan niissä on n.8 kerrosta imua) kun muksut ovat alkaneet lehestyä vuoden ikää, nuoremmalla jo aiemmin. Ja silti vaihtoväliä ei auta pitää kuin maksimissaan kahtena tuntina (tuttujen kertistelyn perusteella kertavaippaa vahdellaan n.3-4h välein). Itse kyllä suosittelisin myös testaamaan sisävaippa villahousut -yhdistelmää, varsinkin esimerkiksi päikkäreiden ajaksi. Ne kun tuppaavat olemaan pomminvarman yhdistelmä :)

Mutta ei kun reippaasti testailemaan :)
 
ikävä kyllä tuota kestovaippalainaamoa ei täällä päin ole, lähin lienee puolentoista tunnin ajomatkan päässä..

Tänään olen surffannut netissä ja tehnyt muutamia hankintoja, maltan tuskin odottaa että pääsen kokeilemaan. Ja voipihan olla että kun alkuun pääsee, niin RUUTIAN ehdottamaa sisävaippa&villahousu-yhdistelmääkin tulee kokeiltua..

Mitenkäs muuten kun pieni vielä nukkuu talvella vaunuissaan päiväunet, millainen varustus silloin pitäisi olla, että tarkenee... nuo villikset lienee ehdottomat..

Nyt vain sitten postia odottelemaan, hankin muutaman aio vaipan, sekä yhden sisävaipan kuorella ja lisäimulla.. kai tästä alkuun pääsee...
 
Meillä käytetään AIO:ta ja taskuvaippoja. AIO:ssa on käytössä R&R helppovaippa, tuhinatuvan AIO ja sitten tuhinatuvan taskuvaippoja, joissa nepparit on sivuilla. on helppo pukea jo kovasti liikkuvalle lapselle. Lisäksi taskuvaipat kuivavat nopeasti. Taskuissa käytän sisällä tsi-bambuimua. Tykättiin ImseVimsen AIO:sta, mutta vähän ne tarrat haittasivat. Tilasin juuri jutta design:lta samoja vaippoja neppareilla. Heille oli valmistettu niitä erikoiserä. ImseVimsen koot ovat aika pieniä, joten toivottavasti sopivat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja a mam:
Mitenkäs muuten kun pieni vielä nukkuu talvella vaunuissaan päiväunet, millainen varustus silloin pitäisi olla, että tarkenee... nuo villikset lienee ehdottomat..
Toivottavasti on testailut onnistuneet :) Kestovaippojen vuoksi siis ei vaununukkujalle tarvitse laittaa villahousuja jos siis on sen verran lämmin ettei niitä muutenkaan laittaisi...

 
Täällä poika kohta vuoden ja alotettii kestoilu pojan ollessa 10kk ja minä suosin taskuvaippoja, eri merkkisiä ja mallisia löytyy ja teen niistä ohkasen paketin nii on mukavat päällä ja kävelykin onnistuu.
 

Yhteistyössä