vielä mpr rokotteesta

halusin vaan kertoa oman version muille äideille joilla se on edessä.
täällä on niin kamalasti puhuttu siitä että kuinka kamalat kuumeet ja oireet siitä on tullut niin meille ei noussut kuin 37.4 kuumetta ja pojasta ei edes huomannut mitään. itse rokotuskin meni ihan huomaamatta. itse jännitin ihan kamalasti etukäteen kaikkea siitä rokotteesta. kaikki ovat omia yksilöitä ja reagoivat omalla tavallaan, mutta halusin vaan kertoa tälläsen ns kesymmän tarinan tästä rokotteesta. voihan se olla että ketään ei edes kiinnosta tämä tai ettei ketään helpottanut tämä tieto mutta kumminkin...
 
Mapuli
mua ainakin helpotti. oon miettinyt jo pitkään otanko sitä meidän kuopukselle. Tai olen tullut jo siihen tulokseen että otan , mutta pelottaa ihan kamalasti. Kuumeet ei pelota mutta vakavammat. Ja sen takia sen otan että pelkään myös niitä sairauksia joita saattaa tulla jos en rokota. :(
 
Meidän poika sai kaksi viikkoa sitten rokotteen ja viime viikonloppuna oli pari päivää lämpöä. Kuume nousi noin 38.7.
Kahtena päivänä oli kuumetta, sitten parani.

Aluksi mäkin tuota pähkäilin, kiva kun tuli vähän tietoa.

Joulua. :xmas:
 
meijän neidil tuli heti rokotteesta kasvoihin näppylöitä. ne katos vrk:ssa. Sit viikon päästä nous kova kuume n. 40 astetta. Alko tulee joka puolelle näppylöitä. Käytiin lääkäris viidennen kuume päivän aikoihin ja lääkäri sanoi että noi ei johtuis rokotuksesta vaan että meil ois parvorokko.. No en tiedä oliko?!
 
Niih
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2006 klo 14:17 TiiuHti kirjoitti:
meijän neidil tuli heti rokotteesta kasvoihin näppylöitä. ne katos vrk:ssa. Sit viikon päästä nous kova kuume n. 40 astetta. Alko tulee joka puolelle näppylöitä. Käytiin lääkäris viidennen kuume päivän aikoihin ja lääkäri sanoi että noi ei johtuis rokotuksesta vaan että meil ois parvorokko.. No en tiedä oliko?!
Ajattelit sitten että täällä voitais terveydenhoitoalan ammattilaista (joka on nähnyt lapsen) paremmin diagnosoida tauti?!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2006 klo 12:09 påing kirjoitti:
MPR-rokoruksesta jos tulee jotain oiretta, mm kuumetta, niin se tulee vasta 10 viikon päästä. sanoi neuvolan täti, kun asiasta kysyin.
Aijaa :/ Meillä sanottiin ainakin, että 6-12 päivää niin voi tulla oireita! No eipä tullut muuta kuin pientä kiukkuamista, jota kesti pari päivää. En kyllä ihan usko, et siinä 2,5 kuukautta menis ennenkuin oireita tulee!
 
tantsu80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2006 klo 12:09 påing kirjoitti:
MPR-rokoruksesta jos tulee jotain oiretta, mm kuumetta, niin se tulee vasta 10 viikon päästä. sanoi neuvolan täti, kun asiasta kysyin.
kyllä se on tarkottanu 10 päivän päästä... :saint:
 
RouvaHuldaHuoleton
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2006 klo 14:02 nellukka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2006 klo 12:09 påing kirjoitti:
MPR-rokoruksesta jos tulee jotain oiretta, mm kuumetta, niin se tulee vasta 10 viikon päästä. sanoi neuvolan täti, kun asiasta kysyin.
Aijaa :/ Meillä sanottiin ainakin, että 6-12 päivää niin voi tulla oireita! No eipä tullut muuta kuin pientä kiukkuamista, jota kesti pari päivää. En kyllä ihan usko, et siinä 2,5 kuukautta menis ennenkuin oireita tulee!
6-12 sanottiin meilläkin, varmistin vielä erikseen kun tyttö oli menossa yökylään seuraavana päivänä ja en halunnut että siellä vielä kuumeilisi.
 
Kiva kuulla, että siitä voi siis selvitä vähälläkin! *ristii sormet ja varpaatkin* Meillä rokotus on tammikuun lopulla. Ei vitsinyt vielä neuvolassa laitta, kun olis oireet tullu just joulun pyhiksi, jos on tullakseen.
 
Meillä kolme lasta neljästä selvisi ilman oireita, neljännellä nousi kuume jo parin päivän päästä, eli sekin taisi kuitenkin olla jotain muuta. Silloin kyllä ajattelin kun oli jo toinen flunssa pienen ajan sisällä, että olisi pitänyt siirtää se rokote keväämmälle kun flunssia on muuten vähemmän liikkeellä. Neuvolassahan sanovat että nuha ei ole este rokottamiselle, mutta kokemukseni mukaan suosittelen siirtämään rokotusta jos flunssaoireita on ilmassa..
 
Muumimammuska harmaa
Meillä muksu sai niistä ekoistakin kolmesta rokotteesta niin rajut oireet, et voidaan mitä todennäköisimmin oottaa MPR:stäkin tulevan..Rankkaa vaan kun parasta aikaa jo 8.päivää menossa tää kulkutauti=flunssa, jonka eräät vieraat vko ennen joulua kävivät ystävällisesti meihin tartuttamassa (olivat siis itse kipeitä kun tulivat..)
 
Meidän neuvolatäti sanoi että rokote ei kirvele..olivat 6-vuotiaat niin sanoneet. Ainakin meitin poju itki varmasti vaan siksi kun piti kiinni pitää että voi pistää.
Hyvä että tämä kertomus on ainakin joitakin helpottanut! :)
 
kertokaa
missäs iässä teille se on annettu,kun muutettiin ja edellisestä ja nykyisestä neuvolasta oon saanu eri infoa pistoajankohdasta?vai onko rokotusohjelmat paikkakuntakohtaisia?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.12.2006 klo 22:08 kertokaa kirjoitti:
missäs iässä teille se on annettu,kun muutettiin ja edellisestä ja nykyisestä neuvolasta oon saanu eri infoa pistoajankohdasta?vai onko rokotusohjelmat paikkakuntakohtaisia?
Ton uuden rokoteohjelman mukaan ensimmäinen mpr-rokote saadaan 1½-vuotiaana. Luulis nyt sentään, että noi rokoteohjelmat ovat kaikille samat. Sehän muuttui parisen vuotta sitten. Oiskohan niin, että jo 2004 syntyneet kuuluisivat uuteen ohjelmaan? Meilläkin tyttö kuuluu vanhan rokoteohjelman piiriin, kun on synt.2000. Nuorimmainen pääseekin paljon vähemmällä rokotuskertojen kanssa.
 
Meidän tyttö ei saa yhtään MPR piikkiä, sivuvaikutukset voi olla niin rajut. Siksi tämä päätös, mutta kaikki tekee itse ratkaisunsa. Esikoiselle annettiin vasta vajaa 3-vuotiaana ensimmäinen MPR.
 
Nyt vasta hokasin et nvlassa käytiin 21.12. Vielä ei näy mitään et toivottavasti ei lykkää oireita uudenvuoden kunniaksi. Pojalle aikanaan tais tulla parin päivän flunssa kuumeineen, ei pahempaa.
 

Yhteistyössä