Vielä lämmöistä!

  • Viestiketjun aloittaja Raakel
  • Ensimmäinen viesti
Hei vaan kaikille!
Ekaa kertaa tällä puolella..Siis jos munasolu on hedelmöittynyt niin lämmöt jää koholle? Testasin plussan muistaakseni viime torstaina ovistestillä. torstaina lämmöt vielä 36,2 ja sen jälkeen 36,6- 37.3.. Meinaako tärpätä ekoista hoidoista..
 
Alkuraskaus
On yksilöllistä, millaisia oireet ovat ja millä raskausviikoilla niitä ilmenee. Yhtä tavallista on, ettei alkuraskaudessa ole mitään oireita. Oireet saattavat välillä kadota, mutta tulevat sitten uudestaan.



Raskauden ensioireet
Jo muutama viikko hedelmöitymisen jälkeen odottavalla äidillä voi olla erilaisia tuntemuksia:
- pahoinvointi
- arat rinnat, rintojen kasvu
- tuntemukset alavatsassa
- jatkuva väsymys
- lämmön nousu, palelu
- päänsärky
- mielialojen herkistyminen.
 
Yleensä aamulämpö nousee noin 0,5-1,0 C ovulaation jälkeen. Lämpö pysyy samalla tasolla kuukautiskierron loppuun asti ja laskee ennen kuukautisten alkamista.

Periaatteessahan raskauden mahdollisuus on aina olemassa, mikäli ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä. Alkuraskauden tuntemukset vaihtelevat eri ihmisillä. On yksilöllistä, millaisia oireet ovat ja millä raskausviikoilla niitä ilmenee. Yhtä tavallista on, ettei alkuraskaudessa ole mitään oireita.

Mieltä askarruttavissa asioissa kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin.
 
Raakel
Myy:
No ei yleensä oo ollu näin korkeella, mitä muinoin mittailin. Muistaakseeni ollu 36,2 melkeenpä max.
Nasu:En mä enää testaa, pääsin siitä yli ja menee rahaa liikaa. Odotan nyt ihan rauhas, kun terkka meinas, että mulla olis ollu myöhänen ovis/jopa kaks ovista :eek:
 
Raakel
:D
Mäkin googlaan, mut välillä ei löydy mittään... :whistle: ..

Mein isot likat ovat iltatorilla myymässä :D ..Pikkasen jotakin menny. Ollaan tehty helmielukoita ja niitäkin on menny, ylläri-pylläri =)
 
Mulla ovis tuossa viikko sitten (limoista ja kivuista päätellen). En mittaillut silloin lämpöä. Maanantaina lämpö 37.2 ja pysytelly siinä samoissa, eilen jopa käväs 37.5 ja tänään taas 37.2. Lämmöt olen mitannut kainalosta.
 
Olen mittailu lämpöja kierron aikana muutaman vuoden.
Sääntö yksi. Aina aamulla ja samaan kellon aikaan ja samasta paikasta.
Paras olisi mitata alapäästä, koska näyttää tasaisemmin tuota kehon peruslämpöä.

Ennen ovista tipahtaa alas lämpö 0,4-0,5 astetta esim 36.5 ja sitten 35.9 jonka jälkeen nousee 0,2-0,9 (yksilökohtainen ero). Minulla tavallisesti nousee oviksen jälkeen tuonne 36,8- 37,1. Jos lämpö nousee on ovis tapahtunut. Jos tulee raskaaksi lämpö ei tipu ennen menkkojen alkamispäivää. Huom !!! Toisilla lämpö tippuu vasta menkkojen alettua, jolloin sekään ei kerro raskaudesta.

Ainoa varma merkki että ovis on tapahtunut on lämmön nousu tai progesteronin mittaaminen verestä kp 21/22. Ovistestit ei kerro sitä että ovis todellakin tapahtuu. Jos munasolu kiinnittyy tulee 7-10 päivää oviksen jälkeen ns dip ,lämpö tippuu päiväksi alas tai nousee korkeammalle tasolle loppu kierron ajaksi.

Fertilityfriend. com oli muistaakseni sivu jonne voi kirjata lämpöjä ja kone kertoo koska ovulaatio on tapahtunut. Kannattaa kokeilla. Kuukauden saa kokeilla ilmaiseksi ja sieltä löytyy paljon tietoa lämmönseurailusta.



 

Yhteistyössä