Vielä koirista eli jos suunnittelet hankintaa niin minkä rotuinen ja miksi?

novascotian-1994
Olemme suunnitelleet novascottia, se olisi minulle seuraa, kun tuolla metsälenkeillä on vähän tylsää itse yksin käydä.. Ja muutenkin, se on niiiiiin minun näköinen.. aina kaikki täysillä.. :D Just like me! mutta ainut ongelma on että sen ei tarvitsisi olla het valio yksilö, koska se olisi ns. "kotikoira".. eli mistä löytyis semmoinen sivu mis olisi pentuja tarjolla.. novascotit tiedän hyvin sukulaisen ystävän kautta! joten tuttuja nämä koiruudet!
 
mä haluisin jonkun pienemmän koiran josta ei lähtis kauheesti karvaa... villakoiraa oon haaveillu.. mies ei vaan lämmenny oikeen ajatukselle, ennen kun nyt viimeviikolla totes et voitas sellanen ottaa jos se on musta....
 
Turkilmas
Me haaveillaan miehen kanssa että saatais tuolle meidän seropille pennut ja niistä yks jäis meille. Ollaan sillä silmällä katseltu lähellä asuvaa uroslabukkaa josko vois tulla tekemään temput meidän koiran kanssa. Mutta se on sitten joskus...

Ja mun ikuinen haaveeni on ollut saksanpaimenkoira, mä haluaisin ehdottomasti sellaisen mutta mies ei lämpene.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Minun aloitus =) Meillä tuli suunnitelmiin muutos. Nyt on koira ollut jo 8 viikkoa ja sekarotuinen on enkä pois vaihtaisi =)
Jee, seropin kannattaja :flower: .

Meillä on maailman paras sekarotuinen. Terve kuin pukki, hemmetin älykäs ja helppo kouluttaa. Fyysisesti vielä pirun lahjakas...siis lähes täydellinen hurtta :heart: .

Mä itse halusin ehdottomasti aikoinani sekarotuisen, niistä kun pelkkiä hyviä kokemuksia. Mies ensin vähän nikotteli, mutta on ollut myös äärettömän tyytyväinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Minun aloitus =) Meillä tuli suunnitelmiin muutos. Nyt on koira ollut jo 8 viikkoa ja sekarotuinen on enkä pois vaihtaisi =)
Jee, seropin kannattaja :flower: .

Meillä on maailman paras sekarotuinen. Terve kuin pukki, hemmetin älykäs ja helppo kouluttaa. Fyysisesti vielä pirun lahjakas...siis lähes täydellinen hurtta :heart: .

Mä itse halusin ehdottomasti aikoinani sekarotuisen, niistä kun pelkkiä hyviä kokemuksia. Mies ensin vähän nikotteli, mutta on ollut myös äärettömän tyytyväinen.
Rotukoiraa me suunniteltiin kuten tuossa aloituksessa näkyy. Mies ei vain tykännyt tuosta colliesta ja koska lupa koiranhankintaan miehen osalta tuli nyt niin hetihän se piti hankkia. Rahapuoli ratkaisi sen ettei puhdasrotuista meille tullut. Ihana koira on kuitenkin. Rauhallinen ja helppo kouluttaa ruoan avulla, kun on sellainen syöppö.
 
Meillä on paemminkin ei-lista. Eli ei pystykorvaa, joka räköttää kaikkea, eikä ajavaa koira, koska asutan korvessa ja koira saa olla vapaana pihalla. Samast syystä ei myöskään ihan pientä, kun sen olisi tarkoitus ola "vahtikoia". Meillä on hiukan suursnautserin näköinen ja erittäin -tapainen sekarotuinen piski, kuva löytyy profiilista.
 
P
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Itse haaveilen lyhytkarvaisesta colliesta. Syystä, että ovat lempeitä, pirteän ja mukavan näköisiä ja sopivan kokoisia. Koirakuume on, mutta vasta parin vuoden kuluttua voi alkaa etsimään koirulia meille =)
Meille tulee tänään siperianhusky!
Sellainen koska aiotaan harrastaa kaikenlaista vetämistä =)
Ja on toinen ennestään.
 
Bullterrieri. Luonne ja ulkonäkö miellyttävät. Sopivan kokoinen, lyhytkarvainen ja ei mikään räksyttävä piski. Toisaalta mietityttää koulutus, bullterrieri on taistelukoira ja koulutuksen pitäisi onnistua. Muuten tulee ihan kaheli koira.

Oon miettinyt vähän helpompiakin rotuja. Lyhytkarvainen kettuterrieri, karkea- tai lyhytkarvainen mäyräkoira, kääpiöpinseri, mopsikin olisi ihan hyviä vaihtoehtoja.
 

Yhteistyössä