Vielä äidiksi

Tämä palstahan on meille Äidit 40+ tarkoitettu. Minulla on teini-ikäinen lapsi ja haaveilen vauvasta. Katselin nyt tätä palstaa ja huomaisn miten ilkeitä kommentteja nuoret äidit osaa antaa. Mutta viis siitä. Jos Luoja suo niin yhden lapsen vielä saan. Raskaaksi tulo vaan ei ole enää niin helppoa. Tänä vuonna pitäisi tapahtua tai sitten ei enää koskaan... :flower: HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ ÄIDIT!
 
metsähiiri
itse olen parikymppinen lapseton nainen, ja en todellakaan samaa mieltä kenenkään suunsoittajan kanssa. itsekin olen ilolla saanut seurata, kun appivanhemmat saivat kuopuksensa päälle nelikymppisinä :heart: kaikki meni ja menee edelleen heillä todella hyvin. onnea sinulle yritykseen, ja hyvää ystävänpäivää! :hug: :flower: P.S. nyt anoppini on saanut päähänsä, että haluaa mummoksi :D ehkei ihan vielä, mutta kohta :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2005 klo 09:35 Äiti kirjoitti:
Tämä palstahan on meille Äidit 40+ tarkoitettu. Minulla on teini-ikäinen lapsi ja haaveilen vauvasta. Katselin nyt tätä palstaa ja huomaisn miten ilkeitä kommentteja nuoret äidit osaa antaa. Mutta viis siitä. Jos Luoja suo niin yhden lapsen vielä saan. Raskaaksi tulo vaan ei ole enää niin helppoa. Tänä vuonna pitäisi tapahtua tai sitten ei enää koskaan... :flower: HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ ÄIDIT!
käyhän katsomassa tuolla nuorimpien äitien palstalla miten ilkeitä kommentteja vanhat äidit osaa antaa....
joo mut se ei ollu asiani vaan se, että onnea teidän yritykselle saada vielä yksi taivaan lahja :flower: :heart:
 
kenen ehdoilla elän
Hei !
Ikää on minulla mittarissa 40 ja toisen lapsen laskettu aika huhtikuussa.Silloin olenkin jo 41 ! Edellinen lapsi on 15-vuotias.
En ole kovin paljoa lukenut nuorten " ilkeiden" äitien kommentteja mutta alan ehkä selailemaan palstoja tarkemmin kun jään äitiyslomalle. Olen todella onnellinen tästä tulevasta iltatähdestäni. Mielestäni jokaisella saa olla omat mielipiteensä ja oma elämänsä. Kun nykyistä raskaudentilaani arvostellaan tai ihmetellään ikäni takia sanon vain että ei kai tämä maapallo hirveästi muutu jos yx 40v lisääntyy... Jos joku vielä jatkaa totean että eikö tässä maailmassa ole muuta miettittävää kun 40v naisen raskaus...Tätä ihmettelyä olen saanut kaikenikäisiltä .Enemmän olen kyllä saanut postiivista kuin negatiivista palautetta. Nuorilla on mielestäni vielä aika usein musta-valkoinen maailmankuva. Muistan hyvin itsestäni kun aloin haluta lasta 23v ja todella uskoin että nyt se lapsi on tehtävä tai ei koskaan. Kuivttelin että yli 30v on jotenkin raihnaisia... heh ! No, nykyisin vain naureskelen entisille ajatuksilleni. :flower:
 
anteeksi, minä kuulun tuonne teinien palstalle, mutta halusin vaan sanoa että olen aina ihmetellyt samaa... ehkä siinä kun meidän suvun naiset (paitsi äiti) on saanut lapsensa aikuis-iällä... ei tuossa mitään pahaa ole!!! ja tänne palstalle en todellakaan tahdo tappelemaan tulla... jos sais nuo toisetkin pois täältä tappelemasta!!!
hyvää ystävänpäivää kiakille tännekkin!!! ja nautitaan vauvoistamme!!!! :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart:
 
moikka
olen 40v iki onnellinen 2 kk vanhan tytön äiti, esikoiseni on jo 16v. yritimme toista lasta esikoiseni syntymästä lähtien, mutta tarvittiin näin monta vuotta ja monet hoidot ennenkuin onnistui koeputkihedelmöityksellä. elikkä kaikki ei omasta tahdostaa tai itsekkyydestään saa lapsia vanhalla iällä. on ihanaa että lapsia syntyy, pääasia on että lapsi on toivottu ja rakastettu.
mamma
 
minäkin yli 40
Kuopuksemme syntyi kun oli tullut tuo neljäkymmentä täyteen. Ei se raskaaksi tuleminen välttämättä mitään hirveitä vaadi. Kuopuksen kohdalla oli "tulee, jos on tullakseen" ja tärppäsi heti toisin kuin aikaisempien lasten kanssa.
 
vielä tässä iässä
Meillä oli jo kaksi täysikäistä lasta, poika ja tyttö. Emme haaveilleet mistään perheenlisäyksestä, mutta täysin yllättäen sellainen oli tulossa. Ennenäyn asiasta tosin olin saanut, mutta eihän sellaista hevin usko. Olin jo reilusti yli 40 ja pohdimme raskauteen liittyviä riskejä, onko lapsi terve. Entä jaksammeko hoitaa vauvaa. Lääkärin mukaan terveydentilani oli ok, ei ollut mitään lääketieteellistä syytä keskeyttää raskautta. Eikä perheestämme oikeastaan kukaan aborttia halunnutkaan. Lapsivesipunktio tehtiin aikanaan ja kaikki vaikutti lupaavalta. Nyt meillä on terve poikavauva. Todellinen "luomuvauva", joka vain halusi syntyä maailmaan. Sellainen luojan lahja. Oli tarkoitettu, että meillä on 3 lasta. Hyvin on sujunut, mutta välillä väsyttää. Toisaalta väsytti minua ennen vauvaakin.
 
Hercules
Eihän me nelikymppiset (+ jotain) liian vanhoja ollla pikkustenkaan äideiks...
Mut kyllä pistää mietityttään,ku 60+ naiset tekevät vauvoja keinolla millä hyvänsä...
Ja tosta teini- ja epäteiniäitien ilkeydestä... Eiköhän se ole ihmisestä kiinni,ei niinkään iästä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2005 klo 09:35 Äiti kirjoitti:
Tämä palstahan on meille Äidit 40+ tarkoitettu. Minulla on teini-ikäinen lapsi ja haaveilen vauvasta. Katselin nyt tätä palstaa ja huomaisn miten ilkeitä kommentteja nuoret äidit osaa antaa. Mutta viis siitä. Jos Luoja suo niin yhden lapsen vielä saan. Raskaaksi tulo vaan ei ole enää niin helppoa. Tänä vuonna pitäisi tapahtua tai sitten ei enää koskaan... :flower: HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ ÄIDIT!
minusta nuorten äitien kommentit ovat kypsymättömyyttä, lapsellisuutta , tietämättömyyttä jota meillä jokaisella kai on tuossa iässä ollut, se heille anteeksi annettakoon! :)
minä sain nuorimman 41v, hän on nyt 6v. ja mitään ongelmia ei ollut odotusaikana ei synnytyksessä eikä vauvaaikaina eikä tänä päivänäkään. minä varmaan tulisin raskaaksi vieläkin ellen olisi tehnyt sterilisaatiota nuorimman synnytyksen yhteydessä. RASKAAKSI tulo ei minulle ollut vaikeaa eli ikä ei vaikuttanut mitenkään, mutta yksilöllistähän se on. Onnea yritykselle!
 
sivustakatsoja
Ihmeellistä keskustelua. Luulisi sen näin "äitien kesken" olevan täysin yhdentekevää minkäikäisistä ihmisistä on kysymys. Omasta mielestäni nuorella äidillä on omat vahvuutensa, mutta niin on myös 40+ äidillä. Äiti kuin äiti on siunaus lapselle.
 
ei iällä ole mitään merkitystä, vaan sillä miltä sinusta itsestä tuntuu. Itse ole 39 v ja minulla on 13v, 11v ja 4 kk olevat lapset. Vanhempana koen olevani ihan yhtä hyvä kuin silloin nuorempanakin. Saatiinhan noita lapsia ennenkin vanhempana, kun pääsääntöisesti perheet oli suurperheitä. Vaikka parikymppisenä aloitti niin kymmenen lapsen kohdalla oli ikää jo väkisinkin enemmän. Ei muuta kun nautitaan lapsistamme, he kasvavat niin nopeasti.
 
Monia varmaan mietityttää, ehtiikö äiti hoitaa lapsensa aikuiseksi ennen kuin manan majoille siirtyy. Vaan kun katsoin televisiosta Suomen vanhinta, joka täytti 111 vuotta, köpitti äitiään katsomaan yli 40 vuotta nuorempi tytär, itsekkin noin 70 v. =)
Onneksi meitä on erilaisia äitejä ja isiä, kaikilla eon paikkansa.
 
Pakko tulla vielä kommentoimaan... Eräs tuttavanainen on saanut ensimmäisensä 18-vuotiaana ja hänellä on nyt 4 lasta. Silloin kun hän oli ensimmäistään synnyttämässä, kaikki päivittelivät, miten nuorena hän lapsen saa!! No, meni aikaa ja hän sitten päätti tehdä neljännen hieman suuremmalla ikäerolla kuin edelliset kolme ja kun hän meni nelostaan synnyttämään 6 vuotta kolmosen ja 15 vuotta ensimmäisen jälkeen, hän oli synnytysvalmennusryhmänsä toiseksi nuorin ja ainoa 10 hengen ryhmästä, jolla oli jo lapsi/lapsia ennestään...

Joten niin se vaan maailma muuttuu. Nuoret kypsyvät aikaisemmin (jotkut) kuin ehkä ennen, on pakko itsenäistyä kun kesätöihin mennään 13-vuotiaana ja 10-vuotiaasta ollaan iltoja yksin kotona kun vanhemmat ovat töissä tms. Vanhemmat eivät enää vietä aikaa lasten kanssa niinkuin ennen ja lapset roikkuvat kaupungilla, lukevat, surffaavat netissä tms. ja oppivat asioita joista vahnemmilla ei ole tietoakaan!!

Toisaalta ihmisen oletettu elinikä on noussut aivan huikeaa vauhtia esim. viimeiseen 100 vuoteen ja todennäköisesti nousee vielä. Ennen vanhaan 50-vuotias oli todellakin ikäloppu, kova työ jätti jälkensä, mutta nykyään 60-vuotiaana eläkkeelle jäävät ovat monesti elämänsä kunnossa, harrastavat ja opiskelevat uusia asioita, matkustelevat ja heillä voi olla vielä 30 vuottakin onnellista ja tervettä elämää edessä!! Ennenhän 70 vuotias oli virallisesti VANHA, nykyään monet 80-vuotiaat menisivät ainakin minun silmissä 60-vuotiaasta!!
 
äippeli
olen 21v äiti, ja minulla on 5-vuotias pikkusisko jonka äitini sai 47-vuotiaana!Ei ikä ratkaise sitä onko hyvä vai huono äiti, eikä aina sitäkään onko valmis äidiksi!
 

Yhteistyössä