VIELÄ TOSTA TÖISTÄ POIS OLEMISESTA LAPSEN SAIRASTUMISEN TAKIA.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
lapsi siis sairas.

normaalisti sisko tulis hoitaa mut nyt sekin on kipeenä.

eli mun pitää olla töistä pois.

saanko töistä palkan? koska tilanne on tämä: jos lapsi olis terve, mun pitäs saada joku tekemään mun vuoro, koska sisko on kipeä..eli sillon en sais palkkaa. mut nyt kun lapsikin on kipee, ni muuttaako se jotenkin asiaa..?

rupesin vaa miettii miten nää menee..

sorry en ymmärtänyt. JOku suomensikin jutun. oikeastaan tässä on kyse kuitenkin lapsen hoitajan sairastumisesta, jos lapsi on jatkuvasti hoidossa siskollasi. Eli normaalisti lapsen sairastuminen ei vaikuttaisi ap:n työpäivään mitään vaan sisko hoitaisi.Niinkö se meni?
eli jos lääkäri ei katso välttämättömäksi että äiti hoitaa lapsen, niin pahoin pelkään että pitäisi ottaa vaan palkatonta vapaata ja hoidat lapsen sitten

Eli lapsen sairaus muuttaa tilanteen.

Lapsen sairauden takia yleensä saa jäädä palkalliselle tilapäiselle hoitovapaalle. Meillä se on kolme päivää ja todistusta ei tarvita. Nejäs ja siitä eteenpäin on sitten palkatonta.

Tuo kolme päiväähän on yleensä "lapsen hoidon järjestämistä varten."

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
siis miten? jos olet sairas, niin sinun siskosiko tekee sinun vuoron? Kuka teillä sijaiset hankkii? Millainen työvuorolista- ja -käytäntö teillä on?

siis lapsi kotihoidossa ja sillon tällön mulle sattuu sellasia työvuoroja et sisko tulee sit hoitamaa lasta.

mut nyt siskokin on kipee ni se ei pääse hoitamaa lasta, joka myöskin on kipee..

sorry en ymmärtänyt. JOku suomensikin jutun. oikeastaan tässä on kyse kuitenkin lapsen hoitajan sairastumisesta, jos lapsi on jatkuvasti hoidossa siskollasi. Eli normaalisti lapsen sairastuminen ei vaikuttaisi ap:n työpäivään mitään vaan sisko hoitaisi.Niinkö se meni?
eli jos lääkäri ei katso välttämättömäksi että äiti hoitaa lapsen, niin pahoin pelkään että pitäisi ottaa vaan palkatonta vapaata ja hoidat lapsen sitten

Miks ihmeessä pitää ottaa palkatonta? Marssii terveyskeskukseen ja siellä hoitaja kirjoittaa saikkua sairaan lapsen hoitoa varten sen 3 päivää. Tämän lapun kanssa töihin ja palkan saat.

Miks ihmeessä pitää ottaa palkatonta? Marssii terveyskeskukseen ja siellä hoitaja kirjoittaa saikkua sairaan lapsen hoitoa varten sen 3 päivää. Tämän lapun kanssa töihin ja palkan saat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis miten? jos olet sairas, niin sinun siskosiko tekee sinun vuoron? Kuka teillä sijaiset hankkii? Millainen työvuorolista- ja -käytäntö teillä on?

siis lapsi kotihoidossa ja sillon tällön mulle sattuu sellasia työvuoroja et sisko tulee sit hoitamaa lasta.

mut nyt siskokin on kipee ni se ei pääse hoitamaa lasta, joka myöskin on kipee..

ja muutoin mies hoitaa, kun sinä olet töissä? mutta mitä tarkoitit alussa toisen saamisesta sinun työvuoroon vai enko tajunnut taaskaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ja muutoin mies hoitaa, kun sinä olet töissä? mutta mitä tarkoitit alussa toisen saamisesta sinun työvuoroon vai enko tajunnut taaskaan?

Eli siis ap:n tapauksessa joutuu etsimään jonkun muun tekemään hänen vuoronsa, jos sisko on kipeä mutta lapsi ei. Eli ei saa lasta mihinkään hoitoon.

Tässä tapauksessa kun lapsi on kipeä voi hakea sitä sairaslomaa ja saa palkan.

kaikilla aloilla ei välttämättä ole palkallista! yleensä kyllä, mutta ei aina. Ja se hoitoaika on neljä päivää, jonka saa olla ja sen ajan saa olla joko lasta hoitamassa ja järjestämässä lapsen hoitoa, eli ei ole ainoastaan sitä lapsen hoidon järjestämistä varten tuo aika.

Yhteistyössä