Vielä synnytyksen käynnistämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herää kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

herää kysymys

Vieras
heräsi tosta toisesta ketjusta se kysymys, että kun synnytys sitte päätetään käynnistää niin pitääkö sen takia kirjoittautua osastolle ja jäädä sairaalaan esim jo edellispäivänä vai riittääkö et sinne menee sillon ku se aletaan käynnistää? ja jos synnytys käynnistetään niin kauanko periaatteessa joutuu sit olla sairaalassa (tiedän et riippuu toki käynnistyykö hyvin ym)? Miten teillä on ollu?

Silllon mennään osastolle, kun aletaan käynnistää. Mulla kesti ekan synnytyksen käynnistys 2 pv, toinen alkoi käynnistyä jo samana päivänä.
Näin siis mulla, ja Oulussa, en tiedä tietenkään toimintatapoja muualla.

Mä menin aamulla klo 8 prenalle.. ja mä otin suunkautta tabletteja... klo 19 olin ekaa kertaa käyrillä ja näkyi supistukset jo hyvin.. poika syntyi puolenyöntienoilla.. kotiin pääsin kun poika oli kolmenpäivän ikäinen..

mennään esim. aamulla ja laitetaan eka lääke, voi jopa käynnistyä vasta 3. päivänä ja synnytyksen jälkeen yleensä ainakin 3. päivää synnyttäneiden osastolla eli voi mennä lähemmäks viikkoa, siis voi, ei välttämättä mene

Mä menin sovitusti käynnistysaamuna. Mulla siis käynnistettiin jo 38+. Kännistettiin eka kolme päivää, sit oli yksi välipäivä, jolloin olin vuorokauden kotona. Sit vielä kaksi käynnistyskertaa ennen kuin syntyi. Eli käynnistys aloitettiin torstaina ja seuraavan viikon sunnuntaina pääsin tyttelin kanssa kotiin:)

rupesi lapsivettä tihkumaan edellisena iltana ja käytiin tarkastuttamassa sairaalassa. määrä oli mennä seuraavana aamuna klo 7 sinne jotta ruvettais ootteleen synnytystä. sitä ei itsekseen tapahtunut joten puolenpäivän aikoihin käynnistivät. poika syntyi 19,23 torstai iltana ja kotiin pääsin sunnuntai päivällä. luonnollinen synnytys olisi ollut kivempi kun kroppa ei ollu vielä ihan mukana tos hommas. kyseessä esikoinen ja repesin hieman pahasti mutta se on yksilöllistä. onnea koitokseen.

menin tarkastukseen sairaalaan, siellä kysyttiin että käynnistetäänkö vai tahdonki odottaa, sanoin että käynnistetään ja jäin sille reissulle. sain ensimmäisen kapselin samana päivänä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja etjstu:
mennään esim. aamulla ja laitetaan eka lääke, voi jopa käynnistyä vasta 3. päivänä ja synnytyksen jälkeen yleensä ainakin 3. päivää synnyttäneiden osastolla eli voi mennä lähemmäks viikkoa, siis voi, ei välttämättä mene

eikö uudelleensynnyttäjä pääse aiemmin kotiin kuin 3 päivän päästä (täällä ainaki normisti pääsee), vai pitääkö silloin olla kauemmin jos on käynnistetty synnytys?

Alkuperäinen kirjoittaja herää kysymys:
heräsi tosta toisesta ketjusta se kysymys, että kun synnytys sitte päätetään käynnistää niin pitääkö sen takia kirjoittautua osastolle ja jäädä sairaalaan esim jo edellispäivänä vai riittääkö et sinne menee sillon ku se aletaan käynnistää? ja jos synnytys käynnistetään niin kauanko periaatteessa joutuu sit olla sairaalassa (tiedän et riippuu toki käynnistyykö hyvin ym)? Miten teillä on ollu?
Täällä mennään synnytysvastaanotolle aamulla, saadaan ne käynnistyslääkkeet ja seuraillaan, miten homma lähtee etenemään. Kyllä ne mut kirjas sisälle, että sain sit ruuatkin sinne talon puolesta.

Mulla lähti synnytys hyvin käyntiin. Vedet meni kunnolla varmaan siinä viiden aikaan iltapäivällä ja olisinko pari tuntia sen jälkeen päässyt saliin. Lapsi syntyi puolenyön jälkeen ja parin päivän päästä oltiin jo kotona.

En tiiä, pääsekö joissain tapauksissa yöksi kotiin ja aamulla taas uudestaan paikalle, jos ei heti käynnistykään. Itse en välttämättä ois päässy, koska oli vedet tihkunu jo muutaman päivän ja alkoi olla tulehdusriskiä.

riippuu niin täysin siitä kuinka käynnistys sujuu. tiedän tapauksen jolla ekasta kypsyttely murusesta alle 10h lapsi sylissä ja tapauksen jolla useita päiviä käynnisteltiin ja loppu tuloksena leikkuri kun ei käynnistynyt ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikö uudelleensynnyttäjä pääse aiemmin kotiin kuin 3 päivän päästä (täällä ainaki normisti pääsee), vai pitääkö silloin olla kauemmin jos on käynnistetty synnytys?
Ei käynnistyksen takia tarvitse pidempää sairaala-aikaa lapsen syntymän jälkeen. Ainakaan mun ei tarvinnu olla tavallista pidempään ja kyseessä oli esikoinen. Lapsi syntyi to-pe -yönä ja sunnuntaina lähdettiin kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei käynnistyksen takia tarvitse pidempää sairaala-aikaa lapsen syntymän jälkeen. Ainakaan mun ei tarvinnu olla tavallista pidempään ja kyseessä oli esikoinen. Lapsi syntyi to-pe -yönä ja sunnuntaina lähdettiin kotiin.

no hyvä, ei henk koht kiinnosta pitkää aikaa siellä lojua jos ei oo ihan pakko, jos tulevalla viikolla joudutaan alkaa käynnistelemään.

Mulla käynnistettiin molemmat synnytykset. Aamulla menin sovitusti osastolle. Sain lääkityksen ja sit antoivat luvan lähteä kaupungille. Pyysivät palaamaan tietyn ajan kuluttua. Palasin sovitusti epämukavan olon kanssa. Antoivat pienen huoneen synnytysssalin vierestä. Jo 4h kuluttua lapsi syntyi. osastolla jouduin oleen 5pv valtavan verenhukan takia. Tiputettiin 4pss verta. Olokin oli erittäin heikko, voimaton. Sillä ei ole merkitystä monesko synnytys on vaan sillä mikä on äidin ja lapsen vointi. Silloin kun sai ensimmäiseni,niin ei puhuttu mistään ongelmista etukäteen. synnytät vaan, kävelet suihkuun,meikkaat itsesi ja olet edustava vastaa ottaan lukuisat vieraat. mutta kun suihkuun pääsitkin vasta 4pv jälkeen kun ei jalat kantanut aiemmin niin ei oltu edustavan näköisiä.

Yhteistyössä