Vielä siitä koiran ostamisesta ulkomailta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kirjoitin siitä jo aiemmin ja kuten silloin laitoitte, että huijareita on ollut juuri samassa maassa, sen totesin myös itse kun googletin. Laitoinkin mailia rouvalle, etten uskalla hommaan ryhtyä, jolloin hän sanoi, että jos en luota, voin maksaa suoraan vain lennon lentoyhtiölle...Eli siis raha ei menisi hänen kauttaan missään vaiheessa. Pentu oli niin suloinen, mutta mutta mutta... Antaisitteko kuitenkin vain olla?

Niin olisi pentu ulkomailta, mutta hinta tosi halpa mikä outoa... Rouva sanoo,että pääasia kun pentu saa hyvän kodin.Kuitenkin googlettamalla tuosta maasta yritetty (ja myytykin) myydä olemattomia pentuja, pyydetty siirtämään rahaa ja sitten pentua ei ole koskaan saatu. Sanoin sitten, että näiden huijausuutisten takia en suostu maksamaan western unionin kautta yhtään mitään. Rouva antoi sitten lentoyhtiön nettisivujen osoitteen ja e-mailin ja sanoi että sovi maksu heidän kanssaan..Huoh,annanko olla vaan?

Rouva kyllä kuulostaa erittäin luotettavalta, mutta kyllä kai ne huijaritkin osaa olla mukavia.Testasin silleen, että tein toisen sähköpostin aivan eri nimellä ja laitoin siitä hänelle mailia, kysyin vieläkö on pentua, niin hän vastasi siihen, että näillä näkymin se on mennyt,mutta jos minä en ota sitä niin hän palaa asiaan...En ymmärrä niistä lentoyhtiön sivuista mitään, kun ei ole suomalaiset.

saanko kysyä mitä sinä sinne lentoyhtiöön maksaisit, pelkän koiran kuljetuksen vai jonkun ihmisen "saatajana"? Jos pelkästään koiran ja maksutiedot ja oikeus paikanvaihtoon yms jäävät vain sinun tietoosi, niin luottaisin. Siloin hän ei voi esim lähettää koiraa/tavaraa jollekulle toiselle sinun ostamallasi lipulla tai vaihtaa lippua rahaksi tms

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
saanko kysyä mitä sinä sinne lentoyhtiöön maksaisit, pelkän koiran kuljetuksen vai jonkun ihmisen "saatajana"? Jos pelkästään koiran ja maksutiedot ja oikeus paikanvaihtoon yms jäävät vain sinun tietoosi, niin luottaisin. Siloin hän ei voi esim lähettää koiraa/tavaraa jollekulle toiselle sinun ostamallasi lipulla tai vaihtaa lippua rahaksi tms

Pelkän koiran, en saattajia. Ja maksutiedot ym jäisivät vain minulle.

Mun mielestä kuulostaa edelleenkin hämärältä. Hankkisin koiran Suomesta. Kaikki koiranpennut ovat suloisia, ei silti kannata järkeään menettää. Vaikka tuolta koiran saisitkin, niin koiran kunnosta ei ole mitään takeita lennon jälkeen. Jos et ymmärrä lentoyhtiön sivuistakaan tuon taivaallista, niin miten pystyisit hoitamaan koiran tuonnissa mahdollisesti ilmenevät ongelmat?

Enkä kuitenkaan jaksa uskoa, että sillä rouvalla mitään koiria olisi.

Yhteistyössä