Vielä kerran Tehy-asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipide
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipide

Vieras
Ensimmäiseksi haluan sanoa, että suon hoitajille paremman palkan ja asia on erittäin ok sen puolesta!

Mutta: nämä Tehyn käyttämät menetelmät olivat erittäin kohtuuttomia! Järjettömiä suorastaan. Jos irtisanomiset olisivat toteutuneet, olisin ihmishenkiä menetetty jo ensimmäisten tuntien aikana...ja kuolemantapausten jälkeen hoitajat olisivat olleet henkilökohtaisessa vastuussa potilaista...tätä Tehy ei ilmeisesti kertonut hoitajille.
Tähän hoitajat sanovat, että miksi valtio ei tule vastaan asiassa, ei voi vain Tehyä ja hoitajia osoittaa sormella. No totta on, että valtion tulisi tulla vastaan niissä puitteissa, mitkä ovat kohtuullisia. Mutta ei pieni kiukutteleva lapsikaan saa vanhemmiltaan kaikkea mitä tahtoo! Tai ei ainakaan tule saada! Lisäksi jos ollaan valmiita menettämään ihmishenkiä rahan vuoksi, niin ei ole tehyläisillä siinä mitään puoltamista!! Voidaan puhua lainturvaamasta tahallisesta kuolemantuottamuksesta. Järkyttävää.
Kertoo paljon tehyläisten moraalista ja arvomaailmasta.

ONNEKSI kiista on ratkennut ja asia selvinnyt, mutta sellainen mieli tästä jäi että "äiti jos mä en saa tota punasta paitaa nii mä tapan sut!"
Että tälleen meillä Suomessa.

Hieno homma että saivat korotuksensa.Mieleeni tämä jäi kuitenkin ikuísiksi ajoiksi, eikä ainoakaan irtisanomalla uhannut hoitaja tule hoitamaan yhtäkään perheen jäsentäni enään koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja VesiMelonit:
Mulle jäi mieleen, et Kataista tai Vanhasta en ikinä tule äänestämään.

Mä en muutenkaan koskaan äänestä ketään.P*skaahan ne suoltaa minkä kerkeää vaaliaikana, järetöntä edes uskoa niiden lupauksi.Sama kuin uskoisit muumilaakon olevan oikeasti olemassa :whistle:

Hyvänen aika, työtähän ne tehylaisetkin vaan tekee. Että muut saa lakkoilla ja vaatia palkkaa, mutta tehyläiset ei, niinkö? Ai niin, täähän on niin TÄRKEÄÄ työtä, että lisää palkkaa EI SAA vaatia. Kutsumustyötä. Pyydän saada muistuttaa, että VAPAAEHTOISTYÖ on eri asia. pitää hoitajankin leipänsä saada. Ja jos kerran työ on niin elintärkeää ja vastuullista, miksi se ei saisi näkyä palkkapussissa? eikö juuri siksi sen pitäisi näkyä??

Alkuperäinen kirjoittaja rupsukka:
Hyvänen aika, työtähän ne tehylaisetkin vaan tekee. Että muut saa lakkoilla ja vaatia palkkaa, mutta tehyläiset ei, niinkö? Ai niin, täähän on niin TÄRKEÄÄ työtä, että lisää palkkaa EI SAA vaatia. Kutsumustyötä. Pyydän saada muistuttaa, että VAPAAEHTOISTYÖ on eri asia. pitää hoitajankin leipänsä saada. Ja jos kerran työ on niin elintärkeää ja vastuullista, miksi se ei saisi näkyä palkkapussissa? eikö juuri siksi sen pitäisi näkyä??

Minä ainakin sanoin, että suon heille paremman palkan ja hyvä että korotuksensa saivat! Mutta taistelukeinot olivat erittäin kohtuuttomia ja vastuuttomia, järjettömiä.

Syynä rajuihin toimiin oli varmaankin se, että perinteisessä lakossa suojelutyön osuus olisi ollut niin suuri, että lakolla ei olisi ollut vaikutusta. Onhan se nähty. aiemmin on lakkoiltu viikkoja, eikä sillä ole ollut mainittavaa vaikutusta. Samat työt olisi tehty vain pienemmällä henkilöstöllä. Mitä muita keinoja olisi enää ollut??

HOITAJILTA ON EVÄTTY MAHDOLLISUUS LAKKOON. EI HEILLÄ OLE MITÄÄN MUUTA MAHDOLLISUUTTA TAISTELLA PAREMMAN PALKAN PUOLESTA KUIN JOUKKOIRTISANOUTUMINEN. HALLITUS ITSE ON EVÄNNYT MAHDOLLISUUDEN LAKKOON, LAKKO ON KUITENKIN ESIM. LÄÄKÄREILLÄ MAHDOLLINEN!!!!

no mutta eihän kukaan mitään korotuksia todellisuudessa oo saanu. turhaa uhkasivat, kun eivät mitään saanu aikasex.
tehy sai samat korotukset kun muutkin.
kahenvuodenpäästä nähään oliko muka jotain hyötyä, siihen asti on sama korotus.

Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärtäkää:
HOITAJILTA ON EVÄTTY MAHDOLLISUUS LAKKOON. EI HEILLÄ OLE MITÄÄN MUUTA MAHDOLLISUUTTA TAISTELLA PAREMMAN PALKAN PUOLESTA KUIN JOUKKOIRTISANOUTUMINEN. HALLITUS ITSE ON EVÄNNYT MAHDOLLISUUDEN LAKKOON, LAKKO ON KUITENKIN ESIM. LÄÄKÄREILLÄ MAHDOLLINEN!!!!

Kerro mulle missä hoitajien lakkoilu on kielletty? Monella muulla alalla ei ole suojatyövelvoituksia, mutta sieltä menetetään työpaikat kokonaan, jos liian rohkeasti ruvetaan hyppimään työnantajan silmille.

Alkuperäinen kirjoittaja Viikari:
Hieno homma että saivat korotuksensa.Mieleeni tämä jäi kuitenkin ikuísiksi ajoiksi, eikä ainoakaan irtisanomalla uhannut hoitaja tule hoitamaan yhtäkään perheen jäsentäni enään koskaan.

Ja millähän tulet asian jatkossa varmistamaan? Se sinua tai perhettäsi hoitava voin olla vaikka minä..

Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärtäkää:

Hoitajilla on ihan samallainen mahdollisuus lakkoon kuin lääkäreillä ja muillakin kunnallissa virkamiehillä. Jos viittaan asialla siihen, että suojelutyö on järjestettävä, niin huomautan, että se koskee kaikkia -myös kunnallisia lääkäreitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kunnallinen virkaehtosopimuslaki:
Suojelutyöllä tarkoitetaan työtä, jonka suorittaminen työtaistelua toimeenpantaessa on välttämätöntä kansalaisten hengen tai terveyden vaarantumisen ehkäisemiseksi taikka sellaisen omaisuuden suojelemiseksi, joka työtaistelun johdosta erityisesti vaarantuu.

Jännä, että tuossa laissa puhutaan nimenomaan työtaistelusta eikä lakosta ja silti Tehy katsoi, ettei työtaisteluna käytettävän joukkoirtisanoutumisen ajaksi tarvitse järjestää suojelutyötä tai edes neuvotella sen järjestämisestä.

Yhteistyössä