vielä kerran,alle 1vllä yskää 2kk ja PAHENEE vaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kk

Vieras
siis yskäkohtaukset on kuivia , hirveän kuuloisia. yskimisen lopuksi kakoo jotenkin, aivan kuin ei saisi henkeä muutamaan sekuntiin ja muuttuu punaiseksi. lääkärissä ravattu, seuraava aika viikon päästä. yskii n. 5x per päivä. astmako?

Esiintyykö yskää rasituksen yhteydessä tai sen jälkeen? Onko yskää yöllä? Entä infektioiden aikana? Kuivuus hämää minua, usein infektiossa (bakteeri) olisi limaista yskää. Ettei olis jokin kroonistunut virusperäinen juttu. Onko talossanne hometta tai sisäilmaongelmia?

Kerronpa taas meidän kokemuksen. esikoinen yski kaksi kuukautta joka yö. juostiin eri terveyskeskuksissa ja kaikkialla vaan todettiin, että se on normaalia ja välillä epäiltiin hinkuyskää, mutta kaiken kaikkiaan meitä pidettiin vaan turhan huolijoina.

Just kun olin saanut sovittua puolitostavuotislääkärille, että edes keskusteltaisiin astmasta, lapsi sai niin pahan astmakohtauksen, että joutui teholle kahdeksi päiväksi. Jopa TAYS:ssa oltiin sitä mieltä, että harvoin ovat nähneet niin pahaa kohtausta.

Minulla on tästä asiasta niin pahat syyllisyydentunteet, että kehotan kaikkia, joiden lapsen yskä jatkunut pitkään, menemään YKSITYISELLE. Sieltä saat astmalääkkeet.

Alkuperäinen kirjoittaja niina:
yleensä tuo hengityksen vinkuminen on aika varma astman merkki, esiintyykö sitä? aika kauan on kyllä ollut tuo yskä. meinasitteko käydä astma testeissä?

no sisäänhengityksestä kuuluu joskus ääntä. Mutta ei uloshengityksestä. astmatestejä ei kai ole näin pienelle :(

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Esiintyykö yskää rasituksen yhteydessä tai sen jälkeen? Onko yskää yöllä? Entä infektioiden aikana? Kuivuus hämää minua, usein infektiossa (bakteeri) olisi limaista yskää. Ettei olis jokin kroonistunut virusperäinen juttu. Onko talossanne hometta tai sisäilmaongelmia?

Yskää yöllä saman verran kuin päivällä, eli muutamien tuntien välein mutta kamalan kuuloista. Kurkun kakomista aika usein. Infektioita ollut vain yksi, silloin tämä paha yskä alkoikin. Ei pitäisi olla hometta tms., aika uusi talo

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja niina:
yleensä tuo hengityksen vinkuminen on aika varma astman merkki, esiintyykö sitä? aika kauan on kyllä ollut tuo yskä. meinasitteko käydä astma testeissä?

no sisäänhengityksestä kuuluu joskus ääntä. Mutta ei uloshengityksestä. astmatestejä ei kai ole näin pienelle :(

Eivät tee astmatestejä alle kolmevuotiaille, mutta yksityiseltä saat lääkkeet.

Mä suosittelen myös yksityiselle menoa, jos mahdollisuus! Me ravattiin myös pari vkoa lääkärissä, eikä mitään tehty, ja lopulta kypsyin ja päätin että nyt mennään oikeelle lekurille, ni johan selvis ja saatiin lääkitys kuntoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli siis teistä tämä todellakin kuulostaa astmalta?

Mie sanon sinulle kokemuksesta, että älä jää ihmettelemään, niin kuin me tehtiin, ettei käy niinkuin meille, että lapsi meinas kuolla! Ja mene yksityiselle!

Yhteistyössä