Vielä kaksi e-pilleriä... mitä sitten teen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen??

Vieras
Perjantaina liuskan viimeinen pilleri. Olemme jo pitkään miehen kanssa ajatelleet, että sitten kun pillerit loppuu, ei osteta uusia vaan aletaan yrittämään vauvaa.

Mutta nyt kun se hetki on lähellä, vähän pelottaa... Jospa sittenkin hakisin vielä apteekista lisää. Reseptikin olisi.

Tästä on tosiaan puhuttu kauan ja "päätöskin" tässä tehtiin, siis että jätän pillerit pois. En tiedä mitä minä tässä epäröin... Tai tiedän, montakin juttua...

- pelottaa synnytys (naurettavaa kai vielä pelätä, kun ei ole tietoa tulenko edes raskaaksi)
- pelottaa, että lihon taas kauheasti ja en saa kiloja pois (esikoisen aikana tuli 20kg - sain ne onneksi pois, mutta en enää halua lihoa)
- pelottaa, miten pärjätään taloudellisesti. Nyt olen määräaikaisessa työsuhteessa eikä taida ehtiä vaikuttaa tulevaan mahdolliseen äippärahaan...
- pelottaa, miten esikoinen (nyt 2,5v) uuteen tulokkaaseen suhtautuu (tai ei pelota, mutta mietityttää)
- pelottaa, että tulee taas raskauden aikana jotain ongelmia (esikoisen aikana oli jotain)
- pelottaa, että hakuun tulee joku hyvä työpaikka ja en saa sitä, koska olen sitten raskaana...

Kaikenlaita turhaa ja vähemmän turhaa on mietinnässä... Toisaalta HALUAN toisen lapsen ja nyt olisi hyvä hetki... mutta jotenkin vaan epäröin...

Onhan se aina jännä paikka kun päätetään yrittää lasta. Monet miettivät koska on oikea hetki eikä sellaista tunnut koskaan olevan :) .Sinulla on kuitenkin jo yksi lapsi niin tiedät minkälaista odotusaika ja synnytys on.
Kiloja ei tule paljoa jos ei anna itselleen lupaa syödä kahden edestä. Itse aion liikkua niin paljon kuin raskaus antaa myöten ja synnytetyäni alan myös heti taas liikkumaan jotta kilot saavat kyytiä.
Tsemppiä mietintään!
5+2

ompas niitä pelkoja...
mietit vaikuttaako määräaikaisen työsuhteesi työtulot äitiyspäivärahana.
Aina voi hakea viimeisimpien 6kk tuloilla, joista lasketaan vuosiansiot.
Täytyy olla kuitenkin 20%(?) isommat, kuin viimeisen vahvistetun verovuoden tulot, jotta käyttävät näitä.

Ehkä et ole vielä valmis..
Meillä sama tilanne, pari liuskaa jäljellä ja sitten... ja olen kyllä vain tästä asiasta iloinen,
jotta poika saisi leikkikaverin ajoissa, eikä ikäero kasvaisi liian suureksi.

- pelottaa synnytys (naurettavaa kai vielä pelätä, kun ei ole tietoa tulenko edes raskaaksi)
- pelottaa, että lihon taas kauheasti ja en saa kiloja pois (esikoisen aikana tuli 20kg - sain ne onneksi pois, mutta en enää halua lihoa)
- pelottaa, miten pärjätään taloudellisesti. Nyt olen määräaikaisessa työsuhteessa eikä taida ehtiä vaikuttaa tulevaan mahdolliseen äippärahaan... MIKS EI MUKA EHTIS VAIKUTTAMAAN?
- pelottaa, miten esikoinen (nyt 2,5v) uuteen tulokkaaseen suhtautuu (tai ei pelota, mutta mietityttää)... PALJON KIINNI NITEN TE SUHTAUDUTTE!
- pelottaa, että tulee taas raskauden aikana jotain ongelmia (esikoisen aikana oli jotain)... JOTAIN??
- pelottaa, että hakuun tulee joku hyvä työpaikka ja en saa sitä, koska olen sitten raskaana... TYÖPAIKAN VOIT OTTAA VASTAAN ILMAN ETTÄ KERROT RASKAUDESTASI!

Kaikenlaita turhaa ja vähemmän turhaa on mietinnässä... Toisaalta HALUAN toisen lapsen ja nyt olisi hyvä hetki... mutta jotenkin vaan epäröin...[/quote]

[quote="siippa- pelottaa, miten pärjätään taloudellisesti. Nyt olen määräaikaisessa työsuhteessa eikä taida ehtiä vaikuttaa tulevaan mahdolliseen äippärahaan... MIKS EI MUKA EHTIS VAIKUTTAMAAN?
...[/quote]

[/quote]

No miten se lasketaan?? Jos nyt tulisin raskaaksi melko pian ja lapsi syntyisi ensi vuonna alkuvuodesta... niin vaikuttaako siihen äippärahaa nämä tulot, mitä nyt saan? Määräaikaisuuteni on siis tänä vuonna 5kk... ja jos sen jälkeen en saa mitään töitä...

Yhteistyössä