Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:hyväähän se aito on, ja useasti sitä on tullut nautittua, mutta helppo sitä aitoa on itsekin tehdä.
Resepti on jotakuinkin tämä, purkki bulgarian jugurttia laitetaan valumaan yöksi jääkaappiin suodatinpaperipussin läpi siten, että jugurtit jää talteen.
Leikkaat n. 5 sentin pätkän kurkkua ja raastat sen. Puristat raasteesta suurimman osan nesteestä pois. Sekoitat tämän ja kurkun, puristat mukaan makusi mukaan valkosipulia (minä käytän usein suoraan purkista) ja sitten vielä ruokalusikallinen etikkaa ja oliiviöljyä. Maustaa voi maustepippurilla ja mintulla, nämä eivät ole välttämättömiä, nam on hyvää. Usein teen tuon parista jugurttipurkista, kun yksi ei riitä.
Minä olen todellinen kreikka-fani, matkoja sinne takana kai 8, jos oikein muistan + plus 2 reissua Kyprokselle.
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73::wave: Kreikkafani ilmoittautuu!
Itsekin kotona teen, jopa lapset tykkäävät. Meillä salaatissa on aina fetaa ja oliiveja....
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73::wave: Kreikkafani ilmoittautuu!
Itsekin kotona teen, jopa lapset tykkäävät. Meillä salaatissa on aina fetaa ja oliiveja....
Täälläkin yksi Kreikkaan totaalisesti hurahtanut! Pikaisesti laskettuna 9 Kreikanreissua takana, nyt lasten takia useampi vuosi jäänyt väliin. Ensi kesänä päätettiin taas lähteä, ei jaksaisi odottaa...
Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73::wave: Kreikkafani ilmoittautuu!
Täälläkin yksi Kreikkaan totaalisesti hurahtanut! Pikaisesti laskettuna 9 Kreikanreissua takana, nyt lasten takia useampi vuosi jäänyt väliin. Ensi kesänä päätettiin taas lähteä, ei jaksaisi odottaa...
Vuosi sitten oltiin lasten kanssa Kreetalla, kova on matkakuume nytkin, ei vaan ole lomaa eikä budjetti kestä....
Rhodoksella oon käynyt 8 tai 9 kertaa. Osa matkoista suuntautui Falirakiin ja osa Ixiaan. Kreetalla 4 kertaa. Ihana maa, joskin kallistunut paljon....
Alkuperäinen kirjoittaja Nappe:Mä olen kanssa lomaillut Kreikassa useasti, ihana paikka! Tsatsiki on namia leivän kanssa, samoin feta ja kalamata-oliivit. Moniko on juonut Ouzoa? Aika petollista tavaraa..![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73::wave: Kreikkafani ilmoittautuu!
Vuosi sitten oltiin lasten kanssa Kreetalla, kova on matkakuume nytkin, ei vaan ole lomaa eikä budjetti kestä....
Rhodoksella oon käynyt 8 tai 9 kertaa. Osa matkoista suuntautui Falirakiin ja osa Ixiaan. Kreetalla 4 kertaa. Ihana maa, joskin kallistunut paljon....
Faliraki onkin ihan kiva paikka...siellä oon kerran käyny, mut siitä on kyllä aikaa jo kohta 10 vuotta...
Itse tykkään kans tehdä tsatsikia...sain just tosi hyvä ohjeen tutulta.. Ouzo on hyvää![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina79:Me tuodaan aina Kreikan matkalta sitä "aitoa" tsatsiki -mausteseosta, joten saadaan kotikutoisilla raaka-aineillakin helposti tsatsiki kasaan. Käytetään sitä täällä tosin enimmäkseen dippikastikkeena ruokien ja sipsien kanssa tai sitten pitaleivän väliin, mutta perinteiseen tyyliin leipäpalojen kanssa sitä nautiskellaan vain paikan päällä Kreikassa...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minä myös.
Mutta järkytyin kreikkalaisessa syödessäni, kun eteen tuotiin lautanen, jossa oli lähes pelkästään kolmea erilaista tahnaa, joista yksi oli tuo tsatsiki, toinen oli joku vaaleanpunainen ja maistui kalalle, ja sitten oli vielä joku vaalea tahna. Olin järkyttynyt, koska olin tilannut salaatin. Ehkä pari salaatinpalaa ja iso lautasellinen tahnoja.
Tämä ei voi olla normaalia kreikkalaista ruokailua. Tuntisin itseni siaksi syödessäni ison lautasen tahnoja. Jäi syömättä se ateria.