On se jännä että nyt kaikki vauhkoaa veden äärellä ja pelkäävät lastensa hukkumista kun yksi on hukkunut.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joo.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joo.

Vieras
Ja nyt enää kukaan ei oo palstalaisten mielestä hysteerinen idioottimamma joka valvoo lapsiaan herkeämättä veden äärellä.

Mitenkäs sitte ne autoon kauppareissun ajaksi jätetyt lapset? Nyt se on ylihysteerisyyttä kun ei jätä mutta jos nyt tulis uutinen joka kertoisi lapsen kuolleen palavan auton mukana kun äiti oli vain 5 minsan maidnonhakureissulla niin moniko enää jättäisi lapsiaan autoon sen jälkeen? Ja moniko vielä nauraisi niille jotka ei nytkään jätä lapsiaan yksin autoon? Kysyn vaan.

Kyllä näistä hukkumisiista valitettavasti vauhkottiin myös viimekesänä. Silloin muistaakseni alle parivuotias hukkui suihkulähteeseen tms. Ei vaan tuo ihmisen muisti oo kovin pitkä. Ja tietysti on paljon esiloisen vanhempia, jotka ei vuos sitten ollu vielä kiinnostunu turvallisuudesta veden äärellä kun oma laps oli vasta vauva ja tänä kesänä ne asiat on eka kertaa ajankohtaisia.

Kyllä asiat jollain tavalla unohtuvat ihmisten mielistä.
Minä päätin pelata varman päälle ja suihkulähde lähtee.
Kaikki koirien ym vesikupit on muutettu jo vuosia sitten sellaisiksi että niihin ei voi kukaan hukkua (siis ne sadevesipaljuthan ovat myös vaarallisia,muistakaa...)

Onko muuten ihan totta, ettei "yleisen mielipiteen" mukaan ole hyväksyttävää jättää taaperoikäistä tai vanhempaa autoon kun kipaisee kaupassa? Siis kipaisee, ei tee viikko-ostoksia tms.

Vauvaa en ikinä jättänyt, mutta en kyllä oo herätellyt tota 2,5v:tä jos nukkuu. En myöskään ota sitä mukaan tankkaamaan tai pankkiautomaatille, tms. missä olen 30m säteellä autosta. Onkä tämä niinkun jotenkin yleisesti väärin ja vastuutonta?

Ei sillä että tekisin toisin jos on, kunhan kiinnostaa tietää.

[QUOTE="Meikku";26564462]Kyllä asiat jollain tavalla unohtuvat ihmisten mielistä.
Minä päätin pelata varman päälle ja suihkulähde lähtee.
Kaikki koirien ym vesikupit on muutettu jo vuosia sitten sellaisiksi että niihin ei voi kukaan hukkua (siis ne sadevesipaljuthan ovat myös vaarallisia,muistakaa...)[/QUOTE]

Juu se tais olla kaks vuotta takaperin kun alle kaksvuotias hukku sadevesitynnyriin. Osittainhan tässä on kyse siitä että nää uutisoidaan niin rajusti että pelkoni,sten mielissä kasvaa. Toisaalta tuntuu että ihmiset aliarvioi taaperoiden typeryyden ja toisalta kekseliäisyyden. Itse olen vuorokauden sisään kaks kertaa nostanu taaperoni jokirannassta vaatteet märkänä, vaik on oltu vierekkäin ja heitelty kiviä jokeen, jotenkin vaan se onnistuu sinne pyllähtämään(siis 10cm syvään rantaveteen, älkää nyt tulko moralisoimaan)

[QUOTE="pop";26564487]Onko muuten ihan totta, ettei "yleisen mielipiteen" mukaan ole hyväksyttävää jättää taaperoikäistä tai vanhempaa autoon kun kipaisee kaupassa? Siis kipaisee, ei tee viikko-ostoksia tms.

Vauvaa en ikinä jättänyt, mutta en kyllä oo herätellyt tota 2,5v:tä jos nukkuu. En myöskään ota sitä mukaan tankkaamaan tai pankkiautomaatille, tms. missä olen 30m säteellä autosta. Onkä tämä niinkun jotenkin yleisesti väärin ja vastuutonta?

Ei sillä että tekisin toisin jos on, kunhan kiinnostaa tietää.[/QUOTE]

No jos näet auton koko ajan niin olet tarpeeksi lähellä. Vaarallisempaa sille lapselle on olla sun vieressä auton ulkopuolella tankkauksen ajan. Ite oon kerran käyny kaupassa kun lapset nukku autossa, viivyin 2min, mielestäni 5min on liikaa.

Yhteistyössä