Vielä eilisistä Meidän Häistä....Haluaisitko että lapsesi saisi lapsen ja avioituisi 17-vuotiaana vai että olisi vielä 35-vuotiaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naurukohtaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en kyll näe nyt mitään pahaa kummassakaan vaihtoehdossa. Mun serkku on se 35 villiä elämää viettävä, tosin tällä hetkellä parisuhteessa ja yhdessä toisessakin ollut aiemmin, mutta viettävät siis varsin trendikästä ja iloista elämää johon kuuluu baarit ja kaverit, ja ihan onnellinen tuntuu olevan elämäänsä sellaisenaan. Mä taas olen se 17 vuotiaana lapsen saanut, eikä munkaan elämässä ole mitään perustavanlaatuisesti pielessä. :D Ett miten vaan, kunhan on onnellinen oloonsa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ja villi sinkkuko ei voi asua omillaan, tulla rahallisesti toimeen, omata hyvän duunin ja olla kaikin puolin menestynyt ja jopa onnellinen?

Juuri tuollaisia ne villit sinkut mun mielestä oikeassa elämässä on =)

Hyvä duuni, omistusasunto, vilkas seuraelämä, matkustelua...

Peräkammarin pojat/tytöt on jotain muuta kuin "villejä sinkkuja" :D

Nyt osuit naulan kantaan :)

Ja villi sinkkuko ei voi asua omillaan, tulla rahallisesti toimeen, omata hyvän duunin ja olla kaikin puolin menestynyt ja jopa onnellinen?

Sama käsitys täällä.

Mitä aiheeseen tulee niin eiköhän lapsi itse tuon päätä, pääasia että on onnellinen siinä tilanteessaan. Kieltämättä toivoisin että lapsella olisi ikää vähän enemmän ja mielellään koulutuskin valmiina ennen kuin lapsia ruvetaan tekemään, mutta ehkä lapseni sitten näkee asiat erilailla ja hoitaa ne eri järjestyksessä.

Lapsenlapsiakin toivoisin vähän ennen tuota jälkimmäistä vaihtoehtoa, mutta tärkeintähän on että lapset tulisivat lapselleni oikeaan aikaan. Eli jos hän haluaa elää sitä villiä sinkkuelämää kauemmin niin parempi sitten että saa tehdä sen kuin joutua vasten tahtoaan aiemmin äidiksi.

Tasan samaa mieltä.

Mulla on esim. erittäin läheinen henkilö joka lähestyy tuota 35v. ikää.
Sillä on erittäin hyvä duuni josta se nauttii, oma asunto hyvällä paikalla, vilkas seuraelämä, paljon läheisiä ystäviä, reissaa paljon, sekä kotimaassa että ulkomailla. Ennenkaikkea on ONNELLINEN.
Jos siihen onnellisuuteen ei vaadita miestä ja lapsia, niin mitä sitten?
Pääasiahan on että nauttii elämästään ja on onnellinen.

35v ja sinkku ei todella tarkota kotona asumista ja pillurallia ainoana harrastuksena...

Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Miehen kanssa mietittiin että ei se ehkä nyt tuntuisi kauheen kivalta jos omasta lapsesta tulisi äiti ja vaimo jo 17-vuotiaana mutta eipä sekään mukavaa olis jos lapsi eläis villiä sinkkuelämää vielä 35-vuotiaana :| Ei sitten päästy kompromissiin...

Jos noista kahdesta pitää valita, niin toivon että tyttäreni olisi sitä mitä itse pitää parempana; että hän olisi onnellinen. Mutta jos omalle kohdalle nuo vaihtoehdot osuisivat, olisin mieluummin vielä 35-vuotiaana villi sinkku.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä en kyll näe nyt mitään pahaa kummassakaan vaihtoehdossa. Mun serkku on se 35 villiä elämää viettävä, tosin tällä hetkellä parisuhteessa ja yhdessä toisessakin ollut aiemmin, mutta viettävät siis varsin trendikästä ja iloista elämää johon kuuluu baarit ja kaverit, ja ihan onnellinen tuntuu olevan elämäänsä sellaisenaan. Mä taas olen se 17 vuotiaana lapsen saanut, eikä munkaan elämässä ole mitään perustavanlaatuisesti pielessä. :D Ett miten vaan, kunhan on onnellinen oloonsa. ;)

Samaa mieltä. Mutta veikkaisin että vanhapiikuudesta on todennäköisemmin seurauksena onnettomuutta. Ainakin jos ajattelee biologian kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
toi jälkimmäinen. ottaa päähän jotkut 18-vuotiaat muka aikuiset. tai ei varmaan sitten ota, jos oma lapsi on sellainen. sitten on pakko yrittää vaan sopeutua. :)

saako kysyä että miksi sua ottaa päähän nuoret äidit? kyllähän se lapsen saaminen nuorela iällä pakostakin vähän aikuistaa ihmistä, oli sitten minkä ikäinen tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja määrittele aikuinen:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
toi jälkimmäinen. ottaa päähän jotkut 18-vuotiaat muka aikuiset. tai ei varmaan sitten ota, jos oma lapsi on sellainen. sitten on pakko yrittää vaan sopeutua. :)

saako kysyä että miksi sua ottaa päähän nuoret äidit? kyllähän se lapsen saaminen nuorela iällä pakostakin vähän aikuistaa ihmistä, oli sitten minkä ikäinen tahansa.

Ja sitten valitellaan 40vuotiaana kovaa väsyä kun ei millään jaksaisi nousta ja valvoa.
Mieluummin nuorena niin on energiaa hoitaa.
Saa töitä helpommin kun 40 vuotiaana esim. äitiysloman ja hoitovapaan jälkeen.
Nytkin lomautuksia ja irtisanomisia aika paljon. Mihis kaikki 40 vuotiaat äidit pääsee?
Voisin veikata että nuoret pääsee ennemmin ja parempi niin.

Alkuperäinen kirjoittaja 16 vuotias äiti:
Nytkin lomautuksia ja irtisanomisia aika paljon. Mihis kaikki 40 vuotiaat äidit pääsee?
Voisin veikata että nuoret pääsee ennemmin ja parempi niin.

No kuka nyt parikymppistä ottais töihin, jos on tarjolla kokeneempi 4-kymppinen. Ja 4-kymppiselle vielä eduksi, että todennäköisemmin ei tee enää lisää lapsia kuin parikymppiset. Veikkaan että tässä tilanteessa nuori jäisi ilman työpaikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Kahdesta ei niin hyvästä vaihtoehdosta tuo jälkimmäinen on parempi.

Peesaan.

Mä hyppään kans tähän pinoon. Mun mielestä kannattais elää se nuoruus ensin, ennen kun alkaa leikkiin kotia. On se nähty, et se menovaihe tulee sit kuitenkin :snotty:

Aivan sama, kunhan on onnellinen! :)

Ei kaikkien tarvitse koskaan saada lapsia ja mennä naimisiin. Mikä ihmeen normi se on, että olisi pakko elää kuten suurin osa ihmisistä? Mä tukisin lastani koko elämänsä miten sen haluaakin elää ja toivoisin ennen kaikkea, että seuraa omaa polkuaan tarkoitta se sitten kymmentä lasta ennen kuin 30 -vuotias tai lapsetonta sinkkuelämää! Jos hän 35 -vuotiaana sinkku, niin sitten voimme yhdessä vaikka matkustella ympäri maailmaa! ;) Ja toisen vaihtoehdon tapauksessa hoivaisin innolla lastenlapsia!

Ennen kaikkea en halua ladata lapselleni odotuksia siitä miten MINÄ haluaisin hänen elävän elämänsä.

ihan sivusta ajatellen meidän häät pari joka oli nuori niin paljon aikuismepi verrattuna edelliseen martiinaan ja eskoon.

mua vähän hämäs se lolan kokoajan hokema nuori pari.
musta he käyttäytyivät ja olivat ihan aikuisen oloisia.

niin ja minsuta ihminen saa elää elämänsä kuinka haluaa. ohjelman pari vaikutti ainakin todella onnellisilta ja sitä omille lapsille toivon

Mieluiten ottaisin puolivälin, mutta ehkä olisin huolestuneempi siitä 35-vuotiaasta, jolla ei ole vielä mitään halua sitoutua. Sitä 17-vuotiasta pystyisi kuitenkin auttamaan lastenhoidossa yms, mutta tuskin kukaan 35-vuotias tykkäis siitä, jos äiti järkkäis vähän seuraa :D . En minä ainakaan...

Kai nää on ihan henkilöstäkin riippuvia juttuja, mutta jotenkin normaalimpana ja tilanteeltaan parempana pidän serkkuani joka on 32- vuotias sinkku kuin ystäväni joka 26-vuotiaana on kouluikäisen äiti. Serkkuni on asunut jo 15 vuotta omillaan, hyvä työpaikka, paljon ystäviä ja osaa nauttia elämästään. bilettää välillä rankastikin, mutta tietää rajansa. Ystäväni sen sijaan valittaa usein kuinka rankkaa elämä on kun piti lapsen kanssa opiskella ja kituuttaa ja kuinka koskaan ei saa vapaa-aikaa jne. Toivoisin että oma lapseni viettäisi ensin nuoruuden ja kävisi koulut ja vasta sitten perustaisi perhettä. Ja mikä tärkeintä osaisi nauttia elämästä.

mielipide on ehdottomasti se villisinkku jos ei ole muita vaihtoehtoja. mieluummin sinkku joka rauhassa ehtii kumppania. ja 17v on turhan nuori lapsentekoon. mut tää on mun mielipide ettei tartte vetää hernettä arseen.

Lapsen kannalta lienee parasta, että vanhemmilla on koulutus, työpaikka, läpikäyty biletysnuoruus ja tahto sitoutua suhteeseen ongelmien tullessa vaikka pariterapian kautta. Kymmenen vuoden sisällä nähdään, kuinka moni alle 25-vuotiaana lapsensa tehnyt on ollut lapsen isän kanssa (kohtuu onnellisessa) parisuhteessa lapsen mennessä kouluun. Oma aikuisuus tulis tavoittaa ennen lapsien tekemistä. Osa meistä hakee sitä vielä 35-vuotiaana.

Mä olin vielä 35vuotiana vapaa ja villi sinkku ja nyt mulla on mies ja kaksi ihanaa lasta. Ei mikään paha tilanne mun mielestä.
70% niistä kavereista jotka meni naimisiin ja sai lapset n.18-20vuotiaina on eronnut ja kituuttaa yksinhuoltajina :( tai ovat jo kolmatta kertaa naimisissa.
Kummassakin varmasti omat plussat ja miinukset

Yhteistyössä