Vielä äitiysloma-ajan lomapäivistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuvosta kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neuvosta kiitollinen

Vieras
Onko teillä työpaikka/tilitoimisto huolehtinut äitiysloma-ajan lomapäivien maksamisesta automaattisesti, vai onko teidän tarvinnut itse asiaa selvitellä?

Mulla on nyt siis tilanne tämä, olen alkanut odottamaan toista lasta ollessani ensimmäisestä hoitovapaalla. Tältä 2. äitiyslomalta ei kuulemma lomapäiviä kerry. Mutta myös 1. lapsen lomapäivät pitämättä. Eli pitäiskö firman huolehtia automaattisesti, että lomapäivät tulevat pidettyä ja rahat saatua? Miten teillä?

Eikös se pidä työpaikan kanssa sopia, milloin on "kesälomalla". Meillä pitää lomat pitää pois äitiysloman ja hoitovapaan välissä. Kun siellä on tieto, niin myös palkanlaskijat hoitavat hommansa.

Minä olen nyt "kesälomalla" 30.4.-8.6. ja sen jälkeen virallisesti hoitovapaalla. Kotihoidontukea saan kuitenkin samaan aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Eikös se pidä työpaikan kanssa sopia, milloin on "kesälomalla". Meillä pitää lomat pitää pois äitiysloman ja hoitovapaan välissä. Kun siellä on tieto, niin myös palkanlaskijat hoitavat hommansa.

Minä olen nyt "kesälomalla" 30.4.-8.6. ja sen jälkeen virallisesti hoitovapaalla. Kotihoidontukea saan kuitenkin samaan aikaan.

Juu, mutta kun mulla ei ollut mitään tietoa tuommoisesta. Eli täytyykö asia tietää automaattisesti, maalaisjärjellä, vai olisko pomon pitänyt mulle siitä ilmoittaa? Jäin äitiyslomalle vuonna 2006, eikä työpaikasta olla oltu muhun kertaakaan sen jälkeen yhteydessä! Nyt vasta kuulin kaveriltani, että hänelle on lomapäiviä äippälomalta kertynyt.

minä tuossa joku aika sitten takkusin.. haulla varmaankin löydät sen keskustelun. mutta mulla oli tilanne että olin äityslomalla-hoitovapaalla-äitiyslomalla.. no selkis se sitten lopulta. :)
siinä on että pitää kirjallisesti ilmoittaa työnantajalle hoitovapaan päättyminen ja uuden äitiysloman ajankohta. tms.

Yhteistyössä