Vielä 4. lapsi? Kokemuksia ja ajatuksia, kiitos.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolmen äiti - ehkä neljän?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kolmen äiti - ehkä neljän?

Vieras
Meillä on kolme lasta. Iät ovat 9 v., 6v. ja 1v. Nyt alan miettiä neljättä lasta! Siksi, että mies on alkanut kuumeilemaan ja meidän isommat pojat haluaisivat myös ison perheen... TOKI päätös on minun ja lasten isän. En ole tehtailemassa tyttöä tai en pidä selväbä sitäkään, että saisimme sen neljännen...

Kertokaa kokemuksia ja ajatuksia!

Taloudellisesti? Asumme talossa, jossa on 140 neliötä. Onko se mielestänne liian pieni. Meillä on kaksi autoa, joista toinen on pikkubussi. (Tosin vanha...) Mulla on vakituinen työpaikka (suht ok palkkakin) ja miehellä on määräaikainen työsuhde, mutta hän luottaa 100 % siihen, että pärjäämme taloudellisesti, vaikka asuntolainaa onkin ja remonttia pitäisi lähivuosina alkaa tekemään... On opintoja työn ohessa hänellä jne.

Kauheaa, kun sitä miettii, mutta kuumetta puskee... Kolmas poikamme on aika "yksin" noiden kahden rinnalla... Mutta kertokaa mitä ajattelette! KIITOS

Onko muita ajatuksia?

Olen itsekin ison perheen kannalla, mutta pieniä terveydellisiä hidasteita itsellä toki on... Ikääkin on jo 35 v. :/

Ihan hyvältähän teidän tilanne kuulostaa. :) Meitä on kohta 5 tässä vähän runsaan 70 neliön asunnossa. :) Yksi auto vaan meillä, mutta ollaan pärjätty, kun asutaan kaupungissa.

Ihan hyvältähän teidän tilanne kuulostaa. :) Meitä on kohta 5 tässä vähän runsaan 70 neliön asunnossa. :) Yksi auto vaan meillä, mutta ollaan pärjätty, kun asutaan kaupungissa.

Lisään tähän omaan kirjoitukseeni, että mielestäni se pienin kyllä tarvitsee kaverin. Mielipiteitähän on monia, mutta minusta on ehdoton rikkaus, kun on suurin piirtein saman ikäinen sisarus.

Mikäs siinä, hyvältähän tuo kuullostaa! Meidän numero 4 on nyt 9 päivän iässä, vanhimmainenkin vasta 5,5v eli teillä on paljon helpommassa iässä vanhemmat lapsetkin jo. Tilaahan ihmiset käyttää sen mitä on, jopa meidän 200 neliötä tuntuvat ajoittain liian pieneltä tälle porukalle :)

Kiitos paljon kommenteista. Yhdessä ollaan oltu noin 15 vuotta ja naimisissa jo kauan. Parisuhde on kunnossa. Mies osallistuu todella paljon poikien hoitoon.

Tuosta leikkikaverista: joo meidän kolmonen on yksinäinen suhteessa isompiin, jotka ovat selkeä aisapari. Siitä syystä alettiinkin asiaa pohtimaan. Pitää funtsia vielä nämä omat terveysasiat että onko estettä... Olen isosta perheestä itse ja miehelläkin 2 sisarusta. Parasta mitä lapsi voi saada on sisarus!! ;-)

melkein kun me,mut ei ihan :D
meillä vanhin kohta 9v, sit 6v ja 1v.. mutta mä oon jo raskaana! tosin se oli aika shokki, mutta oma vika. tää saa jäädä viimeseks. me ollaan oltu vähän yli 10 vuotta yhdessä. erottiin tosin tuossa ennen joulua, mutta päätettiin vielä yrittää. eiköhän se neljäskin mene tuossa samassa. toki mua pelottaa kuinka jaksan kahden pienen kanssa (isommat ),kun ikäeroksi tulee 1,5v.. meillä ei ole kuin 100 neliötä ja uskon että pärjäämme ihan hyvin.. kovasti jo odotetaan syntyväksi :)

jos käsitin oikein et teillä(kin) kolme poikaa nyt, niin eipä sen tytön haaveissa kannata neljättä tehdä.. meille nimittäin tulee NELJÄS poika! ;P

Minulla on 4 lasta - kahdessa sarjassa. Ensin syntyivat 'isot pojat' v. -90 ja -92. Ja sitten alkoi kuumeilu uudelleen kun pojat olivat 5 ja 7. Kolmas poika syntyi sitten -98. Ja mies oli vakaasti sita mielta etta yksi viela kun oli tuota ikaeroa poikien valilla ja kolmas poika olisi ollut vahan orpona. Joten, 2001 syntyi tytto ja minulla silloin ikaa sina vuonna 39... Enka nyt muuttaisi tilannetta kylla - isot pojat jotka ovat jo tosi isoja ovat parhaat kaverukset, samoin 'pikkaset'. Ja on ollut kivaa elaa ison perheen elamaa jolloin meita oli aina 6 joka paikassa ja joka hetkeen - ja nyt taas vuorostaan 4 hengen elamaa kun isot ovat jo lahteneet. :)

Kiitos Miranda83 ja paljon voimia ja onnea yritykseenne pysyä yhdessä!

Lapset ovat ihania, siis voidaan kai todeta, että pojat ovat ihania!! :)) Meillä oli yksi keskenmeno ennen poikia ja tuolloinkin oli poika tulossa eli miehellä on vissiin y-siittiöitä. ;-)

Gloria Mundille myös kiitos.. :) Kannustus ja kohtalotoverien löytäminen on aika tärkeää tässä tilanteessa. Me olimme vuosia ja vuosia kahden lapsen vanhempia kunnes kolmosemme yllätti meidät totally kaikista ehkäisyistä huolimatta!! Siis oli ihan uskomaton juttu koko miehenalku, jälkiehkäisyt ja kaikki mukana. :)) Koiran ehdimme hankkia ja kasvattaa isommaksi tuossa välissä... :D Meillä on yksi pojista ns. pitkäaikaissairas, ja se hoito työllistää paljon. Silti kyllä sisarukset ovat IN ja tosiaan nuo isot pojat kasvavat kyllä todella nopsaan ja ovat jo nyt todella omatoimisia!

Yhteistyössä