viel päivähoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetellen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmetellen

Vieras
miksi työttömien lapset (tai toinen vanhemmista työtön, toinen työssä) ei mielestänne kuuluis saada olla päivähoidossa??? Itse kun olen työttömänä ollut niin työkeikalle on voitu soittaa aamulla että"tulisitko muutamaks päiväks töihin nyt heti". Mihin silloin laittaisin lapset ellei heillä olisi hoitopaikkaa?? Kieltäytyisin töistä ja olisin lusmu kun ei ota tarjottuu työtä vastaan...

samaa mä mietin ja ihmettelen. työttömänä ollessani todellakaan ei ollu syy kieltäytyä työstä ettei lapsella ole hoitopaikkaa työ on otettava vastaan kun sitä tarjotaan muuten joutuu karenssiin.

mun puolest myös työttömien lapset saavat olla päivähoidossa, kunhan maksavat... kaikilla alle kouluikäisillä on oikeus päivähoitoon, mutta mielestäni epäreilua, että jotkut ovat ilmaiseksi ja toiset maksavat täydet maksut!!!

Tää on vähän kaks piippuinen juttu johon oikeesti pitäis saada joku tolkku :/

Mä taas en halua viedä lastani hoitoon ennenkuin mulla on työtä, mut pakko se kai on hakea paikka vaikkei tietoa ole saanko töitä 1kk vai 3v päästä.

Pitäis olla joku hätätapauksille oma hoitopaikka, jonne vois viedä lapsen jos saa töitä, ja jossa lapsi saa olla sen aikaa et vakituinen paikka löytyy

Tai vaihtoehtoisesti niin, et jos jonkun lapsen vanhemmat on kotona, niin työpaikan saanut saa viedä lapsensa tämän paikalle sen muutaman viikon ajaksi, ja tietysti tämän toisen ei tarvitse silloin paikasta maksaa.

jotain jokatapauksessa asialle pitää tehdä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:37 TheSimpsons kirjoitti:
Mut jos on työttömänä, ei silloin soitella ja kysellä mihinkään työkeikalle..?

Mä olen ollut työttömä ja mulle on just tollai soiteltu...Tosin mun nimi ollut kaupungin sijaistoimistossa ni ovat sieltä soitelleet...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:39 keppälerttu kirjoitti:
Tää on vähän kaks piippuinen juttu johon oikeesti pitäis saada joku tolkku :/

Mä taas en halua viedä lastani hoitoon ennenkuin mulla on työtä, mut pakko se kai on hakea paikka vaikkei tietoa ole saanko töitä 1kk vai 3v päästä.

Pitäis olla joku hätätapauksille oma hoitopaikka, jonne vois viedä lapsen jos saa töitä, ja jossa lapsi saa olla sen aikaa et vakituinen paikka löytyy

Tai vaihtoehtoisesti niin, et jos jonkun lapsen vanhemmat on kotona, niin työpaikan saanut saa viedä lapsensa tämän paikalle sen muutaman viikon ajaksi, ja tietysti tämän toisen ei tarvitse silloin paikasta maksaa.

jotain jokatapauksessa asialle pitää tehdä.

näin mulle ehdotettiin ku pomo soitti ma ja sano et pe tarttis aamuvuoroon tulla ja ei ollu hoitopaikkaa..

Et menis jonnekki tilapäisesti, ylimääräisenä tai jos joku on poissa jostain tarhasta/pph:lta sen päivän tai enemmän.. nii menis sen paikalle.

\

Kylläpä vaan soitellaan. olen nimittäin lähihoitaja ja nimeni on monessakin sijaisrekisterissä. Viimeksi tänä aamuna soitettiin vaikka nyt olenkin työsuhteessa muualle enkä voinut keikkaa vastaan ottaa. Syksyllä olin kuukauden työttömänä työnhakijana josta joka viikko olin keskimäärin kolme päivää töissä keikkalaisena. Kusessa olisin ollut jos lasten hoitopaikka olisi pitänyt antaa pois työttömäksi jäädessäni.

ja vielä tuohon yhteen kommenttiin. maksamme täydet maksut, myös työttömyysjaksoiltani. Lasketaanhan siihen miehen tulot. Eli vapaa paikkalaisena ei matkusteta.

\

Meinaatko, että työssäoleville vain soitellaan :whistle: No totta ihmeessä soittelevat työkeikoille työttömiä =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:41 Helmi-Kana kirjoitti:
\
Ai miksei? Jos teen vaikka 3 päivän sijaisuuden, niin oon silti työtön!!!
Joo en osannut paremmin muotoilla... :ashamed: en noista työttömyyden kiemuroista kovin paljon tiedä, mutta jos tekee niitä sijaisuuksia esimerkiksi, niin en ymmärrä miten silloin on työtön... Eikös silloin vain ole vakituista työpaikkaa vailla..? Vai onko kaikki vakituista työpaikkaa vailla olevat työttömiä..?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:45 TheSimpsons kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:41 Helmi-Kana kirjoitti:
\
Ai miksei? Jos teen vaikka 3 päivän sijaisuuden, niin oon silti työtön!!!
Joo en osannut paremmin muotoilla... :ashamed: en noista työttömyyden kiemuroista kovin paljon tiedä, mutta jos tekee niitä sijaisuuksia esimerkiksi, niin en ymmärrä miten silloin on työtön... Eikös silloin vain ole vakituista työpaikkaa vailla..? Vai onko kaikki vakituista työpaikkaa vailla olevat työttömiä..?

öööö, onhan ihminen työtön aina keikkojen välillä ja jos hän aina irtisanoo lapsen hoitopaikan edellisen keikan loputtua, niin ei välttämttä ehdi saada uutta hoitopaikkaa lapselle jo uuden keikan pukatessa päälle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:42 chrissy kirjoitti:
Et menis jonnekki tilapäisesti, ylimääräisenä tai jos joku on poissa jostain tarhasta/pph:lta sen päivän tai enemmän.. nii menis sen paikalle.

Olikohan pomolla itsellä lapsia? Meinaan vaan, että kuka vanhempi oikeasti pientä lasta ykskaks yllättäen vie tuiki tuntemattomaan paikkaan päiväksi pariksi, ilman että lapsi kerkeää tutustella paikkaan.

\

Oikeastaan olet oikeassa. Jos sitä pysyy vaan työkkärin listoilla niin aikas harva saa odotella soittoa, mutta, jos ite aktiivisesti hakee töitä esim. vuokrafirmoilta niin kyllä niitä soittoja tulee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:50 EJK kirjoitti:
\

Olikohan pomolla itsellä lapsia? Meinaan vaan, että kuka vanhempi oikeasti pientä lasta ykskaks yllättäen vie tuiki tuntemattomaan paikkaan päiväksi pariksi, ilman että lapsi kerkeää tutustella paikkaan.

minä :/

likka oli 3,5v kun 3kk aikana oli 5 eri hoitopaikassa..suurin piirtein iltapäivällä tuli soitto minne aamulla piti mennä..

8 viikon karenssi yh äidille olis ollut aika iso pudotus :whistle:

\
\

Monikin.Varahoitopaikka voi olla täynnä ja haetaan toinen vapaa hoitaja.Ei sentään jokaista hoitajaa ja paikkaa koluta läpi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:37 Udenforstående kirjoitti:
mun puolest myös työttömien lapset saavat olla päivähoidossa, kunhan maksavat... kaikilla alle kouluikäisillä on oikeus päivähoitoon, mutta mielestäni epäreilua, että jotkut ovat ilmaiseksi ja toiset maksavat täydet maksut!!!
samaa mieltä!!!!

Kansalaisten eriarvoisuutta halutaa lisätä. Työttömän lapset halutaan syrjäyttää heti pienestä pitäen, jolloin vain hyvempiosaisten lapset saavat nauttia hyvinvointivaltion eduista.

Säälittävää touhua. :(

\
\

Pakko mikä pakko... jos ei muuta vaihtoehtoo ole.. enemmin sit noin kun karenssia työkkäristä..

Sos.luukulta ne hoitorahat haetaan kun ei ole vara niitä maksaa, eli eihän tässä ole päätä eikä häntää. Halutaan vaan kyykyttää köyhiä ja juoksuttaa enemmän luukuilla. :(

vaikka ite työssäkäyvä tuleva äiti olenkin ja joudutaan miehen knassa sitten joskus hoidosta maksamaan niin ihmettelen vaan miksi se maksu systeemi piti mennä muuttamaan?
Vaikka ne korotti sitä jotain Yh-lisää (vai mitä) niin sitten muuttavat hoitomaksu systeemiä.
onko sitä uutta minimiä julkistettu vielä?ja onhan tässä yli vuosi vielä siihen korotus ajankohtaan..

tilannehan on plusmiinus nolla...
tukea nostetaan ja toista maksua korotetaan...
mikä logiikka?

Yhteistyössä