viedäkkö lapset hoitoon,jos äiti on kuumeessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miu Mau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miu Mau

Aktiivinen jäsen
08.07.2005
3 089
-1
36
aloitettiin tuossa uudessa päiväkodissa ja muksut on siel olleet satunnaisesti hoidossa alkuvuoden. mulle nousi kuume illalla töissä ja huominen menee siis kotona lepäillessä.
mietin vaan,et pitäiskö viedä nuo lapset kuitenkin hoitoon leikkimään, ainakin ulkoilun ajaksi. päiväkoti näkyy tästä kotoota,joten matka ei voimia vie paljoa.
miten muut on tehneet?

jos lapset ei ole kipeitä, niin tottakai.

Silloin kun oli töissäja tulin kipeäksi vein tai siis mies vei tytön hoitoon piväksi ja itse menin sitten ip:llä hakemaan pois.

Vie ihmeessä ja anna olla ainakin ruoka-aikaan saakka. Jos ovat päiväuni-ikäsiä, anna nukkua unetkin. Jos taas viihtyvät rauhallisissa leikeissä, hae kotiin ennen unia ja laita aikaisin nukkumaan.

joo, mä aattelin,et pojallekin olis hyvä mennä eskariin,kun nyt alku vuodesta ollut paljon poissa sieltä. oon lasten kanssa "yksin", tai perheessämme on vain yksi aikuinen... miten se nyt sanotaan.
toisaalta tytön ryhmässä oleva ilkeä hoitaja saa miettimään kahdesti... tein siitä tänään valituksen :kieh:
mut eiköhän tenavat sinne pääse kuitenkin.

Minä en vie, sillä meillä on käytäntönä se, että jos äiti/isä kotona, niin lapsikin kotona. Kyseessä vuorohoito jossa aina pakkaa olemaan aikamoista ruuhkaa ja tällaisissa tapauksessa on ohjeistettu hoitamaan lapsi kotona.

Meillä on sitten vain pötkötelty yhdessä sängyssä ja katottu kivaa lastenleffaa ja luettu kirjaa.

Kerran olen vienyt lapsen hoitoon, mutta silloin tilanne oli jo eri ja päiväkotikin asian ymmärsi. Lapsi oli hoidossa yhden päivän kun olin kotiutunut nenäleikkauksesta.

Tietysti täytyy viedä lapset hoitoon ja itse nukkua - ei tehdä muuta. Valvominen nostaa tulehdusarvoja eikä siihen pelkkä lepääminen auta - eikä kaikki lääkkeetkään silloin:

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/afta.htm

Mä olen kuumeessa nyt, mutta en jaksa viedä poikaa päiväkotiin, vaikka saisinkin. Enemmän menee energiaa auton ikkunoiden rappaamiseen, pukemiseen yms. kuin siihen, että antaa välillä syötävää lapselle ja lukee kirjoja sen kanssa.

Eskarilainen lähti yksin ku menevät koululle jumppaamaan ja se on tuossa lähellä, mä käyn sitten hakemassa puoliltapäivin...

Yhteistyössä