Viedäänkö räkäinen lapsi tarhaan ellei kuumetta??

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
Maria
Meillä aloitti päiväkodissa pari viikkoa sitten ja nyt ollut muutaman päivän yskässä ja nuhassa mutta kuumetta ei ole ainakaan vielä.Maanantaina olisi seuraava tarhapäivä joten jos sillon vielä on niin viedäkä vai ei? En ole ennen joutunut painimaan moisten kysymysten kanssa kun ainut lapsi eikä siis äipälläkään kokemusta normaalista käytännöstä =)
 
jos sä siis olet töissä niin sairaslomaa ei flunssan takia yleensä saa..
eli kyllä se on hoitoon vietävä ja äidillä mentävä töihin...
jos taas olet kotosalla niin sit pitäisin itse lapsen kotona jos on pahasti räkäinen
 
lapsi hoitoon
Kovin helpolla ei tosiaan sairaslomaa saa. Mun työnantaja sallii 3 pvä poissaolon omalla ilmoituksella eli ei tarvitse lääkärintodistusta. Mutta usein sen kuitenkin nykyään hankin, koska lapset on tosi usein kipeinä. Sairauskierre alkoi päiväkodin aloittamisen myötä. Olen joutunut olemaan tosi paljon lasten takia pois ja yleensä kun lapset parantuu, olen itse saanut tartunnan ja sairastun heti perään. Jos olisin ollut joka kerta pois, kun lapsilla vähän nuhaa tai yskää, niin kovin monta työpäivää mulla ei olis viime syksyn jälkeen ollut.
 
Minusta se riippuu lapsen voinnista. Jos hän ei jaksa touhuta normaalisti, ei hoitoon. Tai jos yskä on häiritsevän kovaa tai räkää valuu paljonkin, ei hoitoon. Tosin jos yskä jatkuu vielä sunnuntainakin, kannattaa käyttää lääkärissä varsinkin jos kovin pienestä on kyse.
 

Yhteistyössä