Viedäänkö päiväkotiin vaipat? Kuinka paljon varavaatteita ? *muoks. miten olette nimikoineet vaatteet?

Olemisen riemu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
4 089
0
36
Hämärän rajamailla
Lapset menevät tarhaan ensi kuun lopussa. Olen aika ulkona tarha-asioista.
Kuopus käyttää vaippoja. Ostanko päiväkotiin paketin vain kustantaako päiväkoti vaipat?

Kuinka paljon ja mitä varavaatteita teillä on päiväkodin lokerossa? Lapset ovat hoidossa vain n. 2 päivää viikossa. Jätänkö vaatteet säilytykseen lokeroon vai vienkö kotiin? Palstalla on ollut paljon puhetta että lokeroista katoaa vaatteita. :|

Päiväkoti ei kustanna vaippoja joten omat vaipat. Meillä 1,5 veellä on 2 varavaatekertaa hoidossa. Repussa niitä siellä oon säilyttäny eikä mitään oo hävinny. En aina kanna niitä kotiin. Mut meillä onkin joka päivä. Sulla kun noin harvoin on niin ei varmaan oo iso vaiva kantaa välillä kotiin. Ihan kummin vain tuntuu itestään mukavammalta.

vaipat täytyy viedä. Mulla poika pph:ssa jossa pojalla oma reppu. Vien sen maanantaina ja otan perjantaina mukaan. Puhdas vaatekerta on laukussa ja jos jotain menny likaiseksi, niin sen tuon sit samana päivänä kotiin pestäväksi. Ulkoiluun on näin keväällä varahanskaa, ja kurakintasta yms jota ei kotoa autoillessa tartte.

Vaipat tulee kustantaa itse. Varavaatteiksi riittää mielestäni 1 housut, 1 paita, 1 sukat, 1 käsineet. Jos ne hoidossa laitettu päälle, tietää tuoda toiset tilalle. Lisäksi jotkut tykkäävät että lapset käyttävät kuriksia, ja kumppareita.

Pienille kannattaa panna pari sisävaatekertaa. Syödessä vaatteet helposti sotkeentuu. Ja riippuu päiväkodista, että katoaako vaatteita. Meidän päiväkodissa (~80 lasta) ei ole kadonnut tavaraa.

meillä tarhassa 2 ja 3 veet:
mukaan omat vaipat, tutit jos käytössä, unikaveri (ellette kuljeta aina mukana), bepanthenia (meillä herkät ihot), kuravaatteet ja kumpparit (voi toki kuljettaa edestakaisinkin) parit sisävaihtovaatteet eli tyyliin body, sukkikset, pitkähih.paita, collarit/sukat mitä nyt tapaattekin pitää päällä. ulkovaatteita ei meillä ole kaivattu ylimääräisiä koska vedenpitävät jne. vaatteet mutta niitä käsineitä, villasukkia jne. on sitten useampia koska meillä ainakin vielä istutaan ja leikitään löytyvissä lätäköissä :)

nimikointi paikallaan, laiskana olen kirjoittanut joko pesulappuihin nimet tai teipille ja teipit vaatteisiin. meillä ei ikinä ole kadonnut mitään, välillä vaihtunut kyllä mutta se ei ole minusta niin vaarallista kunhan alkuperäiset vain löytyvät.

Tuli noista bodyista mieleen, että meillä päiväkodissa toivottiin että niitä ei laitettaisi. Jos laitoinkin niin aina oli napit auki.

Vaipoiksi toivoivat teippivaippoja, ei tarvitse riisua koko muksua jotta vaipan saa laitettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Tuli noista bodyista mieleen, että meillä päiväkodissa toivottiin että niitä ei laitettaisi. Jos laitoinkin niin aina oli napit auki.

Vaipoiksi toivoivat teippivaippoja, ei tarvitse riisua koko muksua jotta vaipan saa laitettua.

joo bodyt ovat aika hidastavia vaipanvaihtotilanteessa

Yhteistyössä