viaton tekstiviesti naiselta miehelleni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saaramaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saaramaria

Vieras
Mieheni oli viime syksynä ulkomailla ja tutustui siellä työnsä puolesta erääseen naiseen. He ovat pitäneet jollain tasolla yhteyttä siitä asti, mutten tietenkään tiedä tarkalleen miten usein ja millä tavoin. Eikä ole juuri kiinnostanutkaan.

Aivan vahingossa sattui käsiini tekstiviesti, jonka nainen oli miehelleni lähettänyt (en tutki hänen puhelintaan; en vain jaksa selittää, miten se kävi). Se meni jotenkin näin: "Heippa. Mitäs suosikkikapteenilleni siellä kaukana Suomessa kuuluu? Onko sinulla kaikki hyvin? Minulla on vain tosi paljon töitä enkä juuri muuta ehdi. Koska tapaan sinut taas? Tuletko kesällä ammattikunnan tapaamiseen Ranskaan? You can mail back if you like (en oikein osaa pukea tätä lausetta suomeksi). Best wishes!"

Uskon ja luotan mieheeni, mutta minua jäi askarruttamaan, että millaisia viestejä mieheni lähettelee ympärilleen (sanoin ja teoin), jotta joku nainen lähettää tuollaisen viestin? Onko se normaalia flirttiä? Vai jo normaalin ulkopuolella? Ylireagoinko, kun tunnen loukkaantumista?

Alkuperäinen kirjoittaja saaramaria:
Mieheni oli viime syksynä ulkomailla ja tutustui siellä työnsä puolesta erääseen naiseen. He ovat pitäneet jollain tasolla yhteyttä siitä asti, mutten tietenkään tiedä tarkalleen miten usein ja millä tavoin. Eikä ole juuri kiinnostanutkaan.

Aivan vahingossa sattui käsiini tekstiviesti, jonka nainen oli miehelleni lähettänyt (en tutki hänen puhelintaan; en vain jaksa selittää, miten se kävi). Se meni jotenkin näin: "Heippa. Mitäs suosikkikapteenilleni siellä kaukana Suomessa kuuluu? Onko sinulla kaikki hyvin? Minulla on vain tosi paljon töitä enkä juuri muuta ehdi. Koska tapaan sinut taas? Tuletko kesällä ammattikunnan tapaamiseen Ranskaan? You can mail back if you like (en oikein osaa pukea tätä lausetta suomeksi). Best wishes!"

Uskon ja luotan mieheeni, mutta minua jäi askarruttamaan, että millaisia viestejä mieheni lähettelee ympärilleen (sanoin ja teoin), jotta joku nainen lähettää tuollaisen viestin? Onko se normaalia flirttiä? Vai jo normaalin ulkopuolella? Ylireagoinko, kun tunnen loukkaantumista?

Ymmärrän, että sinua loukkaa. Sille ei mitään voi. Kuitenkin sanon, että turhaan. Pitkässä liitossa on mukava pitää pieniä vipinöitä. Onko sinulla itselläsi? Vai oletko pohjimmiltasi kateellinen.

Jos rupeat tiukkikseksi ja nostat metelin, on suuri riski, että jutut menevät "maan alle". Kerroithan, että olet tiennyt asiasta eli sinulta ei ole salattu mitään. Uskon, että miehesi arvostaa sinua, jos kestät tämän. Suurempi riski vakavaan ulkopuoliseen suhteeseen tulee, jos alat riehumaan.

Ole sinä onnellinen "kapteenistasi", joka kelpais muillekin. Muitakin näkökulmia ja suhtautumistapoja on, mutta itse olen valinnut näin. Ja vielä se vanha: puhukaa. Lätkikää kissat pöydälle vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jopex:

Heh. Äijäs on käynyt nussimassa sitä muijaa ja nyt se haluaa lisää! Näin se vaan on. Usko mitä haluat, mutta kusetat vaan itseäsi. Tiedät sen!

(ihan niinkuin yksi entinen naispuolinen työkaveri, jolla oli pyrkyä mieheni suhteen viestitti): "Miten sinulla nyt menee? Miten työt siellä ovat lähteneet sujumaan? Lukevatko sähköpostiasi muutkin kuin sinä? Vastaile kun ehdit."
Eli, tarkoitti että jos sinulla on vielä kiinnostusta, otapa yhteyttä. Jotain vipinää siellä on ollut, mutta nainen on tulkinnut sen vakavammaksi kuin mies ja nyt sondeeraa mikä se juttu oikein oli ja kehittyisikö siitä vielä jotain. Onko sinulla kaikki hyvin herättää kysymyksen mitä miehesi hänelle on oikein höpötellyt?
Olepa tiukkana miehesi kanssa!

Kiitos nopeista vastauksista - ja ihan hyvistä.

Mutta se, mikä edelleenkin minua askarruttaa on, millaisia viestejä ympäristöön lähettää, jotta saa tuollaisia tekstiviestejä? Joku kysyi, että enkö itse harrasta tällaista. En. Saan tuollaisia tekstiviestejä vain, jos tai kun niitä haluan. Ja se tilanne on huonossa parisuhteessa tai yksin ollessani.

"Ymmärrän, että sinua loukkaa. Sille ei mitään voi. Kuitenkin sanon, että turhaan. Pitkässä liitossa on mukava pitää pieniä vipinöitä. Onko sinulla itselläsi? Vai oletko pohjimmiltasi kateellinen.

Jos rupeat tiukkikseksi ja nostat metelin, on suuri riski, että jutut menevät "maan alle". Kerroithan, että olet tiennyt asiasta eli sinulta ei ole salattu mitään. Uskon, että miehesi arvostaa sinua, jos kestät tämän. Suurempi riski vakavaan ulkopuoliseen suhteeseen tulee, jos alat riehumaan.

Ole sinä onnellinen "kapteenistasi", joka kelpais muillekin. Muitakin näkökulmia ja suhtautumistapoja on, mutta itse olen valinnut näin. Ja vielä se vanha: puhukaa. Lätkikää kissat pöydälle vaan."

Näin haluaisin osata toimia, mutta niin alhainen ja tyhmä olen, etten jostain syystä nyt osaa. Onko tämä tosiaan vielä viattoman vipinän piirissä? Saattaa olla, mutta en saa sitä nyt sopimaan siihen.

Eräs hyvä kriteeri on tämä. Jos et puhunut miehellesi nähneesi viestin, niin kertoiko hän siitä sinulle. Jos mitään salattavaa ei ole, hänen pitäisi kertoa saaneensa viestin vaikka siihen malliin, että kappas vain, mimmi taitaakin olla minusta kiinnostunut ja voisi hymähtää päälle. Mutta jos mitään ei kuulu, niin jotakinhan siinä on menossa.

Avoin vai ei,
Ei kertonut mitään enkä usko, että olisi kertonutkaan. Se vain kävi niin, että pyysin lainaksi hänen puhelintaan soittaakseni lapselleni ja lapseni lähetti tekstiviestini tilinumeronsa siihen. Avasin viestin ja poistettuani sen huomasin naisen viestin. Hetken olin jo sulkemassa valikkoja, mutta sitten "tilaisuus teki varkaan". Kerroin miehelleni lukeneeni sen.

Jotain tällasta: "Lopeta toi lapsellinen vouhkaaminen olemattomasta asiasta ja ole hiljaa." ja "En tajua, miksi lähettää nyt tuollaisen flirttailevan viestin. Ei aiemmin ole ollut mitään sen suuntaista". "En voi asialle mitään. En ole tehnyt mitään väärää." "Sitä paitsi se on naimisissa ja asuu tuhansien kilsojen päässä".

Et voi sille mitään (eikä miehisikään juuri voi) jos tuollaisia viestejä tulee. Mies voi jättää vastaamatta siihen tai vastata tyyliin jossa ei jää epäselväksi se että on onnellinen sinun kanssasi. Kannattaa muuten jättää sinne Ranskaan meno väliin (jollet sitten sinä pääse mukaan).

Alkuperäinen kirjoittaja Avoin vai ei:
Eräs hyvä kriteeri on tämä. Jos et puhunut miehellesi nähneesi viestin, niin kertoiko hän siitä sinulle. Jos mitään salattavaa ei ole, hänen pitäisi kertoa saaneensa viestin vaikka siihen malliin, että kappas vain, mimmi taitaakin olla minusta kiinnostunut ja voisi hymähtää päälle. Mutta jos mitään ei kuulu, niin jotakinhan siinä on menossa.

Eihän se noin mene. Jos mies tietää vaimonsa kontrollifriikiksi ja sairaalloisen mustasukkaiseksi kännykän ratsaajaksi, niin ei kai kukaan tervejärkinen siinä tilanteessa vapaaehtoisesti ala kerjäämään keskustelua, jossa ei voi kuin hävitä.

Onhan AP:n kirjoitus todella oireellinen. On max 160 merkkinen viesti, jonka on kirjoittanut nainen, jota hän ei ole ikinä nähnyt, jonka taustoista hän ei mitään tiedä ja jonka hän ei ole ikinä nähnyt tai kuullut viestivän kenenkään kanssa yhtään mistään asiasta. Ja sitten AP on vakuuttunut, että hänen miehensä on aivan varmasti lähettänyt "viestejä" tälle naisella ja "antanut hänen ymmärtää" sitä ja tätä.

Maailma on täynnä paitsi sairaalloisen mustasukkaisia aviopuolisoita, niin myös miehenkipeitä vosuja, joille jokainen normaaliin hyvään käytökseen kuuluva kohteliaisuus on iskuyritys ja ilmaus halusta aloittaa kiihkeä seksisuhde.

Kyllä mulle tuollaisesta "suosikkikapteeni" -viestistä tulisi hyvin epäilyttävä olo. Ei noin sanota, jos heillä ei olisi ollut suoraa flirttiä ja ties mitä paikan päällä. Minä nostaisin ehdottomasti kissan pöydälle, ettei ehtisi mennä pidemmälle, tai jos on mennyt niin saisin tehdä sillekin jotain...

jaa. Mun mielestä tämän ap.n kirjoitus ei ole ollenkaan oireellinen. Vaan vaikuttaa normaalin tunne elämän omaaman naisen kirjoitukselta. kyllä täällä on paljon friikimpiä luettu kuin tämä!

Vaikuttaa epäilyttävältä. Tuo lause "en ole tehnyt mitään väärää" tuli meilläkin esiin, kun kissa nostettiin pöydälle. Se antaa ymmärtää, että jotain on tehty muttei henkilön omasta mielestä väärää.

Kiitos nopeista vastauksista - ja ihan hyvistä.

Mutta se, mikä edelleenkin minua askarruttaa on, millaisia viestejä ympäristöön lähettää, jotta saa tuollaisia tekstiviestejä? Joku kysyi, että enkö itse harrasta tällaista. En. Saan tuollaisia tekstiviestejä vain, jos tai kun niitä haluan. Ja se tilanne on huonossa parisuhteessa tai yksin ollessani.

Lähettää juuri sellaisia viestejä että on kiinnostunut, flirttihakuinen, halukas pieneen vipinään. On naisia jotka lähettelevät tuollaisia viestejä kaikille tuntemilleen kivoille ja ystävällisille (heitä kohtaan) miehille eli käsittävät miesten ystävällisyyden väärin. Joskus se johtaa tulokseen ja mies jatkaa yhteydenpitoa. Se voi johtaa tapaamiseen jota nainen tuossa viestissä epäsuorasti ehdottikin. Jos miehellä ei ole mitään kiinnostusta hän ei vastaa. Tai ainakin vastaa lyhyen torjuvasti. Tutkipa vielä se mitä mies vastasi vai vastasiko mitään. Jos ei vastannut, lopeta epäilysi.

En jaksanu lukea kaikkia vastauksia. Ymmärrän tilanteesi, itse koin juuri eilen järkytyksen kun paljastui, mitä mies on touhunnut täysin tietämättäni. Luotin häneen täysin, ja olen aivan shokissa. En tiedä (enkä varmaan koskaan saa tietää) mitä kaikkea hän on tehnyt. On vaikeaa saada tietää, että mies onkin epärehellinen ja jotain muuta mitä oli luullut. Aina ne yrittää puolustella ja selitellä tekojaan. Ei kannata uskoa. Päätin, että enää ikinä en luota keneenkään. Asia on sen verran vakava, että tämä voi nyt johtaa avioeroon. Elämässä tulee eteen kaikkea paskaa.

"Ei aiemmin ole ollut mitään sen suuntaista". Siis jotakin on ollut eli viestejä on lähetelty. Ja onhan pitänyt saada mieheltä palautetta, jos ei muka aiemmin ole flirttaillut. Ehkä mies on kysynyt, missä tavattaisiin tai vastaavaa.

Ei ole lapsellista pitää huolta omastaan. Sen ainakin ranskalaiset naiset osaavat, vaikka eihän tässä ole selvinnyt, minkä maalainen nainen on.

Ei kukaan mies saa tuollaista viestiä jos ei ole itse jollain tavoin viestittänyt että on avoin flirtille ja vielä pidemmälle.. mieheni on ollut harrastusporukoissa naisten kanssa urheilemassa ja ei ole koskaan saanut tuollaisia viestejä. Jos mieheni saisi tuollaisen viestin, vaihtaisin maisemia. Onneksi minun ei tarvitse jakaa miestäni kenenkään muun kanssa. Tiedän että olen suosittu miesten keskuudessa jos jään sinkuksi joten ei tarvitse sietää tuollaista. Missä hitossa teidän itsekunnoitus on? Häh? Typerät naiset, kaikkea uskottekin sinisilmäisesti koska teitä pelottaa jäädä yksin!

Mitä on tapahtunut?
Mies on saanut tuhansien kilometrien takaa viestin. On erittäin typerää alkaa kaivelemaan asiaa, koska kaikki on jo tapahtunut ja kaiveleminen voi johtaa eroon. Ap:tä on loukattu, mutta hänen itsetuntonsa ei kestä tapahtunutta ja hän valitsee eron, turhaan. seuraavaksi hän saa miehen , joka on maanut kolmensadan naisen kanssa, mutta se ei haittaa, koska häntä ei ole loukattu. Sairasta.

Yhteistyössä