Vhh ja karppaus tuhoaa aivot!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Jos ihmisen pitää jättää hiilarit pois laihtuakseen, niin silloin on kyllä jotakin pielessä.

Ei niitä kokonaan jätetä pois, tai mä en ainakaan jättänyt. Kasviksia ja marjoja söin, mut valkoiset jauhot jätin ihan kokonaan pois. Ja toimihan tuo, 8kg lähti paris kk:ssa, eikä oo tullut takaisin, vaikka nykyään kyllä tulee silloin tällöin vedettyä pulla tai vaalea leipä.

Piditkö tumman leivä ruokavaliossa?

Aluksi en syönyt sitäkään pariin viikkoon, mutta palauttelin sen vähitellen ns. välipalaksi. Nykyään syön pari viipaletta päivässä.

Mäki syön pottua ja riisiä (tummaa, vaaleesta en tykkää) toisinaan myös leipääki menee (tummaa ku vaaleesta en tykkää) ja herkuttelen myös kerran viikossa, joskus useamminki.
Herkuttelen ihan oikeilla herkuilla en millään kamelinpaska 85%suklaalla :x

Niin ja hoikka olen, toisin kuin karpaajasiskoni

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ö:
Mä luulen että sun tapauksessa ei taida olla enää paljookaan menetettävää. Syö varmuuden vuoksi vähän lisää pullaa, sipsejä, pitsaa, munkkeja, keksiä, karkkia, suklaata ja vaikka lihapiirakkaa ja hampurilaisia. Jos sillai vähän viisastuisit?

En ole karpaaja, syön silti mainitsemiasi herkkuja vähän. Sen sijaan syön päivittäin aamupalaksi kaura- tai 4-viljanpuuroa. Lisäksi syön päivittäin myös leipää... ja olen normaalipainoinen =)

Ja tietenkin joko perunaa, pastaa tai riisiä. Eikä ole paino-ongelmia, sen sijaan en syö viikoittain grilli, pizza, kebab pöpöröitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ihmisen pitää jättää hiilarit pois laihtuakseen, niin silloin on kyllä jotakin pielessä.

Juuri näin!!!

Tottakai turhat hiilarit, kuten liika sokeri ym. jätetään laihduttaessa pois, mutta aivan oikeasti ne aivot tarvitsevat tietyn määrän hiilareita!

Ihan normaali ruokavaliolla laihtuu ja voi hyvin, kun syö oikein.

Mutta mitä siihen normaaliin ruokavlioon kuuluu? Kuuluvatko peruna, pasta, riisi?

Niin, mä ainakin korvasin perunat, pastat ja riisit porkkanoilla, kurkuilla, tomaateilla yms. eli ei mun mielestä mitenkään epäterveellistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hirveetä:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
Kahtokaa ihmeessä dieetit vaihtoon,sarja alkaa uusintana ja siinä jossain jaksossa on pitkänlinjan keto-karppi nainen.Ja ku ei oo enää rasvaa mitä polttaa niin elimistö rupee "syömään"omia sisuskaluja!Hyväkarppi on ihan ok,mut tuo keto pitkäaikaisena oikeesti vaikuttaa noin,itellä parivuotta sitten varis tukkakii piästä,kun liian pitkään olin ketokarpilla :o

Aivan! Sen takia ne kaljupäiset eskimot kuoli sukupuuttoon! :|

Ai kauheeta! Nythän mä vasta tajusin, pitäisköhän meidän perustaa "pelastakaa edes eskimot"-yhdistys ja hommata niille sinne napajäätikölle hiilareita? Jos lähettäis kunnon pottukuorman ja perään vähän vehnäjauhoja ja sokeria? Onhan se nyt hirveetä, että ovat siellä vähähiilarisesti vain olosuhteiden pakosta! :o Pitää varmaan ottaa yhteyttä Amnesty Internationaliin, saatais tämä kauhea epäkohta hoidettua kuntoon ennenkuin kuolevat sinne kaikki sisuskalujen puutteeseen :o

Pitäisi!!!!
Saataiskohan me edes muutama pelastettua noilla eväillä? Alkaisikohan ne sisuskalut kasvaa takaisin kun saisi kunnon pottua ja jälkiruuaksi pullaa? :|

Säälittää niin kun ei niillä ole edes hiuksia jäljellä kylmää viimaa vastaan. :(

:saint: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja ö:
Mä luulen että sun tapauksessa ei taida olla enää paljookaan menetettävää. Syö varmuuden vuoksi vähän lisää pullaa, sipsejä, pitsaa, munkkeja, keksiä, karkkia, suklaata ja vaikka lihapiirakkaa ja hampurilaisia. Jos sillai vähän viisastuisit?

Tämä on jokseenkin huvittavaa ja varsin mustavalkoinen ajattelutapa teiltä karpeilta.... miksi kuvittelette, että jokainen joka syö hiilareita, vetää tommosta kaameeta moskaa napaansa aina? :D

Itse kritisoitte aina sitä että muut luulee, että karpit syö vaan rasvaa & pekonia... no itse syyllistytte samaan "luulotautiin".

Saattaa olla että sinä itse ennen karpistumistasi olet syönyt edellämainitsemallasi tavalla mutta ei se kaikkiin tehoa :)

Niin, mä ainakin korvasin perunat, pastat ja riisit porkkanoilla, kurkuilla, tomaateilla yms. eli ei mun mielestä mitenkään epäterveellistä.

Korvasit? Tarkoittaako tuo, ettet syönyt kasviksia ollenkaan ennen karppausta? Saa sitä sitten ihmetellä, kun painoa kertyy. Niihin kauheisiin ja hirveisiin, salaliiton laatimiin ja kansan lihottamiseksi tarkoitettuihin ravitsemussuosituksiinkin kuuluu puoli kiloa kasviksia päivässä. Ei suklaapatukoita tai sokereita.

Itse käytän kalorilaskuria ja siellä näkee onko saanut tarpeeksi kuitua päivän aikana.
Olisi vaikea kuvitella saavansa tarpeeksi kuitua vhh:lla, ainakaan tiukalla sellaisella kun se on melko vaikeaa jo ihan tavallisellakin ruokavaliolla. Tuntuu että pitää syödä ihan hirveesti leipää, puuroa, kasviksia että saa ne kuidut täyteen.

Ihminen ei tarvitse hiilihydraatteja glukoosin lähteeksi ruokavaliossa JOS tarjolla on riittävästi rasvaa ja proteiineja. Silloin elmistössä on käynnissä ns. glukoneogeneesi, eli glukoosin rakennus. Ohessa syntyy ketoaineita joita myös voidaan käyttää polttoaineena mm. aivoille.

Alkuperäinen kirjoittaja Huomio:

Korvasit? Tarkoittaako tuo, ettet syönyt kasviksia ollenkaan ennen karppausta? Saa sitä sitten ihmetellä, kun painoa kertyy. Niihin kauheisiin ja hirveisiin, salaliiton laatimiin ja kansan lihottamiseksi tarkoitettuihin ravitsemussuosituksiinkin kuuluu puoli kiloa kasviksia päivässä. Ei suklaapatukoita tai sokereita.

:laugh: Kuka sanoi, että ei ennen sitä syönyt kasviksia ollenkaan?

Ainakin mun lukutaitoni antaa ymmärtää, että söi m y ö s perunoiden jne. tilalta kasviksia. Eli korvasi kyseiset tuotteet kasviksilla..

Itse asiassa ei kerro muista syömisistä mitään :xmas:

"Itse käytän kalorilaskuria ja siellä näkee onko saanut tarpeeksi kuitua päivän aikana.
Olisi vaikea kuvitella saavansa tarpeeksi kuitua vhh:lla, ainakaan tiukalla sellaisella kun se on melko vaikeaa jo ihan tavallisellakin ruokavaliolla. Tuntuu että pitää syödä ihan hirveesti leipää, puuroa, kasviksia että saa ne kuidut täyteen."

Jos paska kulkee, niin kuituja tulee tarpeeksi. Älä usko suosituksia. Jos pierettää, syöt liikaa viljaa.

"Ihminen ei tarvitse hiilihydraatteja glukoosin lähteeksi ruokavaliossa JOS tarjolla on riittävästi rasvaa ja proteiineja. Silloin elmistössä on käynnissä ns. glukoneogeneesi, eli glukoosin rakennus. Ohessa syntyy ketoaineita joita myös voidaan käyttää polttoaineena mm. aivoille. "

Juuri näin. Rasvasta ja proteiineista elimistö valmistaa myös hormoonit yms. Vähärasvainen ruokavalio se vasta sisäistä kannibalismia onkin. Niin ja mistä ne aivot on tehty? RASVASTA.

Genius! :D Jos ihminen on läski se on se jotain pielessä!

Itselläni entisenä bulimikkona karppaus on ainut mikä toimii. Menkööt sisuskalut jos jonkun mielestä menevät karppauksesta pilalle. Enpä ainakaan laattaa kahdeksaa kertaa päivässä ja ole lihava silti. Syön karpisti ja voin hyvin, liikkuminenkin lisääntynyt luonnostaan kun olo parantunut!

Ai että, kiitos ihanan asiallisista vastauksista. Otsikko oli tarkoituksella raflaava, koska minua kiinnostaa nuo argumentit vhh:n yhteydestä aivotoimintaan. En ryyppää, joskus otan muutaman tuopin.

Tuossa yksi jonkun kaipaamista lähteistä:http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2094104/?tool=pubmed

Tuossahan sanotaan, että aivot käyttää glukoosia energianlähteenään ja että laktaattia syntyy anaerobisissa prosesseissa. Kummassakaan ei nyt mitään uutta ja mullistavaa ole. Pointtisi tuohon aivojen tuhoutumiseen?

Kukaan ei tuo sitä puolta esille että SYDÄN käyttää vain rasvaa energianlähteenään. Aivot käyttävät kyllä glukoosia mutta mielummin ne käyttävät ketoneja energiakseen.

Jaa. Aivonsa voi tuhota muillakin keinoin kuin karppamalla. Karppauksen hyödyistä ja haitoista kiistellään ja tullaan varmaan vielä kiistelemäänkin. Itse uskon, että maltillinen hyväkarppaus ei voi olla kellekään haitaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tytteli:

Genius! :D Jos ihminen on läski se on se jotain pielessä!

Itselläni entisenä bulimikkona karppaus on ainut mikä toimii. Menkööt sisuskalut jos jonkun mielestä menevät karppauksesta pilalle. Enpä ainakaan laattaa kahdeksaa kertaa päivässä ja ole lihava silti. Syön karpisti ja voin hyvin, liikkuminenkin lisääntynyt luonnostaan kun olo parantunut!

Aivan :D

Minäkin entinen syömishäiriöinen voin nyt hyvin. Olen sinut kroppani kanssa ja syön ruokaa niin paljon kun haluan. Lihomatta!!!

Yhteistyössä