Juu, en todellakaan äänestä demareita vaan kokoomusta. Kaikista asioista en ole kokoomuksenkaan kanssa samaa mieltä (sellaista puoluetta ei olekaan joka ajaisi kaikkia asioita juuri kuten MINÄ haluan), mutta perusideologiassa on sellaiset erot että valinta on helppo tehdä. Demarithan lähtevät siitä, että yhteiskunnan on paapottava kaikkia laiskuireitakin, jos ei huvita tehdä töitä niin kotonakin saa löhötä ja yhteiskunta maksaa tukia. Kokoomuskin toki kannattaa julkisia palveluita (eikä ole poistamassa esim. julkista sairaanhoitoa kuten jotkut tietämättömät väittävät), mutta kohtuuden rajoissa. Joskus voi olla kustannustehokkaampaa ostaa palvelut yksityiseltä yritykseltä kuin kunnan tuottaa itse, ei se tarkoita että kaikki kuntien terveyskeskukset lakkautettaisiin!!! Ja työttömyyskoravuksetkin, asumistuet ja muut perusturvapalvelut toki kokoomuskin haluaa säilyttää, ketään ei ole tarkoitus jättää oman onnensa nojaan. Jos ei itse PYSTY elättämään itseään niin yhteiskunnan on toki autettava kokoomuslaistenkin mielestä. Perusero on juuri siinä, että kokoomuksen mukaan ihmisten tulisi ottaa ITSE vastuu omasta elämästään ja hyvinvoinnistaan, ja jos se ei onnistu niin sitten yhteiskunta tarjoaa tukiverkon ettei pudota tyhjän päälle. Demareiden lähtökohta taas on että sossu hoitaa kaiken jos itseä ei huvita, ja sellaista asennetta en hyväksy. Itse omassa elämässä käyn töissä voidakseni ostaa palveluita joita tarvitsen. Jos haluan mennä lasten kanssa uimahalliin, niin miksi ihmeessä kunnan pitäisi se kustantaa? (Ainakin täällä päin demarit vaativat uimahallia maksuttomaksi, nykyään pääsymaksu on 4 e/kerta ja lapset pääsevät ilmaiseksi). Jos ei ole rahaa maksaa 4 egeä, niin sopii mennä töihin tienaamaan. Eri juttu on tietty jos sairauden tms. vuoksi ei pysty käymään töissä, mutta siihen on sitten tosiaan sosiaalitoimi olemassa (ja sen kokoomuskin haluaa säilyttää!). Toivottavasti ymmärrätte pointin!!!