Vetoketjun vedin rikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Mulla on 2 hyvää takkia, joista molemmista on mennyt vetoketjusta vedin rikki. Siis se vedin puuttuu kokonaan. Pystyykö uutta laittamaan itse vai vienkö jonnekkin liikkeeseen korjattavaksi, ja paljonkohan kokonaan uuden vetoketjun laittaminen maksaa?

[QUOTE="mie";24286898]Siis se koko homma puuttuu siitä takista millä sen saa kiinni.. onkohan se edes sitten vedin vai mikä osa :D[/QUOTE]

Siis se vetoketju on rikki? :D Meillä tytön toppatakkiin uusiminen olis maksanut 20e, kun kysyin. Riippuu vetoketjun pituudesta ja takin mallista kuulemma paljonko maksaa, eli onko isotöinen. Käy kysäsemässä ompelijalta tai tekiskö suutaritkin niitä??

[QUOTE="mie";24286898]Siis se koko homma puuttuu siitä takista millä sen saa kiinni.. onkohan se edes sitten vedin vai mikä osa :D[/QUOTE]

Se taitaa olla nimeltään "kelkka" siis se osa jota vedellään pitkin niitä vetoketjun hampaita ja mikä aukaisee ja sulkee sen.
Mulla on monesti katkenut se läpyskä mistä sitä kelkkaa vedellään. Siihen auttaa jos laittaa vaikka avainrenkaan tai jopa klemmarin sen tilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja lukihärö;24287029:
Se taitaa olla nimeltään "kelkka" siis se osa jota vedellään pitkin niitä vetoketjun hampaita ja mikä aukaisee ja sulkee sen.
Mulla on monesti katkenut se läpyskä mistä sitä kelkkaa vedellään. Siihen auttaa jos laittaa vaikka avainrenkaan tai jopa klemmarin sen tilalle.

No just se kelkka siitä on rikki :) Monestaki vetskarista on se läpyskä (vedin) rikki, ja mulla on just avainrekaita ollu siinä paikkaamassa.