Veteen synnytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toissynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toissynnyttäjä

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta aiheesta ja onkohan mahdollista keski-suomen keskussairaalassa?

Ja jos jollain on vertailua veteen synnytyksestä ja muusta synnytyksestä, niin kuulisin mielelläni :)

Keski-suomen keskussairaalan synnytyssaleista pitää sanoa sen verran, että niitä on aivan liian vähän. Voi olla että joudut hautaamaan haaveen ammeessa synnyttämisestä, kun silloin kun itse siellä olin ei päässyt edes saliin kuin vasta ponnistussvaiheessa, koska salit olivat kaikki jo käytössä. Ja tietenkään epiduraalia tms kivulievitystä ei myöskään saa, kuin vasta salissa.

Jyväskylässä ei todellakaan ole ammetta, siellä ei saa ilokaasuakaan. Yhden hengen huoneitakin tais olla pari, joten perhehuoneesta aivan turha haaveilla. Lisäks synnytyksiä aika paljon, joten osastot ovat aika täynnä. Niin, ja paljon sisäilmaonelmia. Mutta kyllä sieltä hengissä selviää.

Joo tiedän noi salien ja huoneiden tilanteet, olen kerran synnyttänyt siellä. Silloin pääsin kyllä ajoissa saliin, ei ollut ruuhkaa :) Ilokaasun tiesin myös, ei ollut sitä enää esikoisen aikanakaan saatavilla, enkä olis ehkä halunnutkaan...
Ajattelin vaan tota ammetta, mutta se ei taida sit olla edes avautumisvaiheessa mahdollista, jos siellä ei sellaista kerta ole?

Suomessa ei taida olla montakaan sairaalaa, jossa saa synnyttää veteen. Tammisaaressa tais aikoinaan saada, mut onko sileltäkin jo koko synnäri lopetettu? Mä kyllä väitän että KEski-Suomen keskussairaalassa se ei ainakaan onnistu

K-SKS synnytyssalien sulkemisuhka oli viimeisen tiedon mukaan vasta ensi kesänä :)

Synnytysaltaita ei tosiaan Jyväskylässä ole, synnytyssalin suihkuistakaan ei tule kun haaleeta vettä joka ärsyttää melkoisesti jos koittaa sillä saada kipua lievittymään.
Kovia opiaatteja ne sen sijaan on heti valmiita piikittämään :D

En tiedä saako muualla Suomessa synnyttää veteen kuin Kätilöopiston haikaranpesässä. Altaitahan löytyy käsittääkseni suurimmasta osasta sairaaloita ja niissä voi viettää avautumisvaihetta. Pitää siirtyä vaan sitten pois vedestä ponnistamaan.

Käsittämätöntä on se että jos nyt on jo kerran todettu että on liikaa sisäilmaongelmia, niin miksi se suljetaan vasta ensi kesänä eikä suunnilleen nyt heti paikalla? Kyllä jostain luulis väistötilat vähän nopeammin löytyvän.

[QUOTE="vieras";24816905]Käsittämätöntä on se että jos nyt on jo kerran todettu että on liikaa sisäilmaongelmia, niin miksi se suljetaan vasta ensi kesänä eikä suunnilleen nyt heti paikalla? Kyllä jostain luulis väistötilat vähän nopeammin löytyvän.[/QUOTE]

Käsittämätöntä on se että sinä et hoksaa sitä että se muutto ei voi tapahtua salamana. Vai olisitko valmis synnyttämään jossain peräkylän koulun verstashuoneessa serviisin takana niinku sota-aikaan? Tuskin. Kyllä se nyt vaatii vähän enempi etukäteis suunnitelmia kuin osaat uskoakkaan ;D

Yhteistyössä