Synnytys vesialtaassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sini"

Vieras
Onko kellään kokemuksia synnytyksestä veteen tai vesiammeessa olemisesta avautumisvaiheessa?

Haaveilen synnytyksestä veteen,mikäli sali, jossa allas on, on vapaana ja muutenkin tuntuu sopivalta. En ole ensisynnyttäjä ja olen synnyttänyt aiemmin kaksi kertaa ilman lääkkeellistä kivunlievitystä, koska pelkään pistoksia enemmän kuin synnytyskipua :D

[QUOTE="sini";24610433]Onko kellään kokemuksia synnytyksestä veteen tai vesiammeessa olemisesta avautumisvaiheessa?

Haaveilen synnytyksestä veteen,mikäli sali, jossa allas on, on vapaana ja muutenkin tuntuu sopivalta. En ole ensisynnyttäjä ja olen synnyttänyt aiemmin kaksi kertaa ilman lääkkeellistä kivunlievitystä, koska pelkään pistoksia enemmän kuin synnytyskipua :D[/QUOTE]

Itse olin hetken ammeessa avautumisvaiheessa (tosiaan vaan hetken kun avautui rytinällä 4cm:stä täysin auki).
Mä koin sen hankalaksi siellä olla, ei saanut hyvää asentoa millään.

Meillä 4 lasta. 1. lapsen syntyessä meni lapsivesi joten en päässyt ammeeseen vaikka olisin halunnut :) Toisen lapsen syntyessä pääsin altaaseen avautumisvaiheessa; se on aivan mahtava kivun lievitys! Itse kans kammoan neuloja, enkä koskaan ole ajatellutkaan että voisin ottaa epiduraalia tms neulajuttuja. Kun 3.lapsi syntyi, en kerennyt ammeeseen, kun neiti päätti jo syntyä. 4.lapsen kohdalla en saanut mennä, koska kalvot puhkaistiin. Suosittelen erittäin lämpimästi ammetta kivun lievityksessä avautumisvaiheessa :)

Katsoin eilen tv;stä kun joku nainen juuri synnytti vesialtaassa ja minulla lähenee synnytys totesin miehelle, että mulle kans allas, nainen oli niin rauhallinen ja koko synnytys näytti niin helpolta ja kivuttomalta. Heti kun nainen sai vauvan syliin, hän nauroi ja jutteli iloisesti.. :)

Tietääkö kukaan, miksi veteen ei sitten useimmissa sairaaloissa saa synnyttää? Tai miksi siihen vedessä oloon on maksimiaika?

Kiinnostaa, kun itse olen aina vedestä saanut kaikkiin kipuihin helpotusta ja jotenkin ajatellut että vesisynnytys olisi itselle ehkä se omin juttu sitten kun tulee ajankohtaiseksi.

[QUOTE="vieras";24611353]kyllä saa muutamissa sairaaloissa..[/QUOTE]

Missä sairaaloissa? :) onkohan jossain tietokantaa..

Musta se kylpy oli kans ihan kiva siinä alkuvaiheessa, mut turhan viileeltä tuntu vesi itestä :D kun se saa olla vaan sen 35astetta. Hoitajilta salaa vähän lisäsin lämmintä vettä kylpyyn mut en viitsinyt sitten lillua pitkään kun onhan heillä ihan perusteet miksi...

Kai se on hankalaa vedessä seurata sitä vauvan vointia kun ei voi antureita ym. pitää vedessä. Luulisin että se on yksi peruste....

Yhteistyössä