Vessa pitäisi olla vanhempien mh:n vieressä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tule mittään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei tule mittään

Vieras
Pärjääkö tässä elämässä mihinkään jos ei ole vessaa vanhempien makkarin aivan vieressä?! :D Osaako joku perustella miksi sen pitäis olla siinä? ;)

Kävi vaan huvittamaan ja mietityttämään kun meille rakentajille "huomautettiin" suunnittelu vaiheessa että "kuin tämä päämakkari (=se joka on vessan vieressä) on näin pieni?" Sanoimme että siitä tulee lapsen huone, jolloin ko. suunnittelutyyppi huomautti "teillähän ei ole sitten ollenkkaan vessaa oman makuuhuoneen vierellä"! :D

Meillä on kolme makkaria vierekkäin, ja meidän "päämakkari" tietysti kauimpana vessasta. Pari kertaa olen yöllä miettinyt että joo, voitaishan me nukkua tuossa vessan viereisessäkin huoneessa mutta mitään merkitystä sillä ei kyllä oikeasti ole :D

Ehkä suuntaus on siihen jenkkityyliin, jossa Master Bedroomin yhteydessä täytyy EHDOTTOMASTI olla Master Bathroom, jossa TIETENKIN Double Sink.

Mä joskus mietin, että miks ihmeessä täytyy olla kaks pesuallasta vierekkäin, puunaako siellä pariskunta vierekkäin aamuisin omilla altaillaan vai pitääkö vaan ihan hygieniasyistä olla OMA allas :D

Vastaus kysymykseen: jos teillä ei ole 1000 neliöistä taloa, todennäköisesti pärjäätte ilman vessaa oman mh:n vieressä :)

• Tykkää
Reactions: Kumipuu
Enpä ole törmännyt moiseen.

Mutta se minua ärsyttää monissa ratkaisuissa, kun wc on sijoitettu ruokailuhuoneen viereen.
En halua, että vessaääneni kantautuvat ruokailuhuoneessa olijoiden korviin. Ärsyttävää!
Mitä järkeä on sijoittaa vessa sellaiseen paikkaan, missä seinän takana hilluu porukkaa ja kuulee esim. kakkaplumpsahdukset tai tahattomat pieruilut kun wc-istuin vielä korostaa nää äänet ihan uusiin sfääreihin!!!!!

Meillä on vessa makuuhuoneen vieressä, ja olen kokenut sen pelkästään hyväksi. Tosin mulla on selkäsairaus, ja liikkuminen on välillä erittäin vaikeaa. Silloin olen kiitollinen vessasta makkarin vieressä, kun sängystä ylöspääsemiseenkin saattaa mennä parikymmentä minuuttia.

En kans ymmärrä tuota et aikuisten makuuhuoneesta pitää päästä suoraan vessaan. Meilläkin oli piirrustuksissa että meidän mh:sta ovi vaatekomeroon ja sieltä ovi pesuhuoneeseen. Ei mitään järkeä. Jätettiin ovi laittamatta.

Hyvin ollaan pärjätty vaikka tehtiin yläkertakin (putkiullakko) ja ei edes sinne tehty vessaa.

Eihän siinä kai mitään pakkoa ole, mä oon aina ajatellut että se on siinä sen takia että pääsee "aikuisten iloittelujen" jälkeen helposti pesulle.
Muuten en ymmärrä miksi vanhempien pitäisi päästä yöllä vessaan helposti, mutta lapset voivat kävellä pidemmällekin?
Ja kuinka usein normaali aikuinen ( ei siis raskaana olevan tms.) joutuu öisin ravaamaan vessassa?

Meillä on kolme makkaria vierekkäin, ja meidän "päämakkari" tietysti kauimpana vessasta. Pari kertaa olen yöllä miettinyt että joo, voitaishan me nukkua tuossa vessan viereisessäkin huoneessa mutta mitään merkitystä sillä ei kyllä oikeasti ole :D

Näin meilläkin, tosin tässä joka tulee meidän makkariksi ni siellä on isot liukuovikaapit (alhana peliä/lasia) jonka takia ei oikein käy lasten huoneeksi mielestäni.
Sanoinkin tälle suunnittelija hepulle että kyllä me ehditään yöllä vessaan siihen muutaman metrin kauemmas mutta lapselle on kiva et vessa on lähellä :)

Ei meillä vessa kaukana makkarista ole, mutta ainakin raskausaikana olisi ollut kiva, jos olisi ollut ihan vieressä. Jonkun kerran tuli yrjöt kämmenelle matkalla vessaan. Ehkä sitten vanhuksenakin olisi kiva, jos se vessa olisi vierellä, jos/kun joutuu hiippailemaan yölläkin pissalle.

No itsehän sen tietää mitä taloonsa haluaa, suunnittelijat antavat ehdotuksia ja niiden pohjalta voi sitten miettiä mitä itse tarvitsee ja haluaa. Ihan hyvä että ammattilaiset ehdottavat, itse ei kaikkea huomaa. Me taas haluttiin ehdottomasti oma vessa makkarin yhteyteen ja olen ollut siihen todella todella tyytyväinen. Mutta jossei sitä koe tarvitsevansa niin kukaan ei siihen pakota :-)

[QUOTE="Vieras";27206683]Eihän siinä kai mitään pakkoa ole, mä oon aina ajatellut että se on siinä sen takia että pääsee "aikuisten iloittelujen" jälkeen helposti pesulle.
Muuten en ymmärrä miksi vanhempien pitäisi päästä yöllä vessaan helposti, mutta lapset voivat kävellä pidemmällekin?
Ja kuinka usein normaali aikuinen ( ei siis raskaana olevan tms.) joutuu öisin ravaamaan vessassa?[/QUOTE]

Mä olen käynyt koko elämäni ajan vessassa 1-4 kertaa yössä. Ja ihan normaalina mä itseäni pidän....

Meillä on rakentumassa uus talo ja haluttiin ehdottomosti joko vessa tai pesuhuone vanhempien makkarin yhteyteen. Huomattavasti kivempi mennä "puuhailujen" jälkeen pesulle kun ei tartte ravata koko talon läpi :)) Ja samaa mieltä tuolla jonkun aiemman kanssa siitä, että ärsyttää jos vessa on keittiön tai vaikkapa olohuoneen vieressä, että äänet kuuluu :) Meillä toinen on eteisessä ja toinen sotiaan makkarin yhteydessä pesuhuoneessa, jossa on kuitenkin kodinhoitohuoneet ja saunat välissä olkkariin. Keittiö on oikeastaan melkein toisella puolella taloa.

[QUOTE="Vieras";27206683]Eihän siinä kai mitään pakkoa ole, mä oon aina ajatellut että se on siinä sen takia että pääsee "aikuisten iloittelujen" jälkeen helposti pesulle.
Ja kuinka usein normaali aikuinen ( ei siis raskaana olevan tms.) joutuu öisin ravaamaan vessassa?[/QUOTE]

Eli syynä tähän yleistyneeseen käytäntöön taitaa olla juurikin ne "aikuisten ilottelut" :) Ihanaa että meitäkin halusi ulkopuolinen ihminen tässä asissa huomioda ;)

[QUOTE="vieras";27206696]Mä olen käynyt koko elämäni ajan vessassa 1-4 kertaa yössä. Ja ihan normaalina mä itseäni pidän....[/QUOTE]

Okei, no kurjaa sulle. Olet varmaan kuitenkin vähemmistöä joten mun mielestä öisillä vessakäynneillä ei voi selittää tarvetta. Eikä se vastaa siihen, että miksi lasten makuuhuoneisiin ei tarvii vessoja myös.

Meillä on 2 vessaa joista toinen on meidän makkarin vieressä, eri päädyssä taloa kuin lasten huoneet. On osoittautunut hyväksi ratkaisuksi kun monesti jompikumpi meistä aikuisista lähtee töihin paljon aikaisemmin kuin lapset kouluun. Herkkäuniset lapset heräisi ihan turhaan siihen vessan käyttöön jo ennen kuutta kun muuten herätys on vasta seitsemältä. Toki ilmankin pärjättäisiin mutta kyllä tuo ainakin meidän elämää helpottaa.

[QUOTE="aloittaja";27206714]Eli syynä tähän yleistyneeseen käytäntöön taitaa olla juurikin ne "aikuisten ilottelut" :) Ihanaa että meitäkin halusi ulkopuolinen ihminen tässä asissa huomioda ;)[/QUOTE]

:D niin aatella miten oli huomaavainen urakoitsija :D vois laittaa mainokseensa lisäyksen -aidosti aikuisten asialla- tai -turhaan valutat, valitse meidät-

[QUOTE="Vieras";27206721]Okei, no kurjaa sulle. Olet varmaan kuitenkin vähemmistöä joten mun mielestä öisillä vessakäynneillä ei voi selittää tarvetta. Eikä se vastaa siihen, että miksi lasten makuuhuoneisiin ei tarvii vessoja myös.[/QUOTE]

Ei meillä olekaan makkarin vieressä vessaa. Rakensimme juuri talon ja sinne tuli vaan YKSI vessa, joka tuntuu olevan aivan OMG nykypäivänä :O :D

Enpä ole törmännyt moiseen.

Mutta se minua ärsyttää monissa ratkaisuissa, kun wc on sijoitettu ruokailuhuoneen viereen.
En halua, että vessaääneni kantautuvat ruokailuhuoneessa olijoiden korviin. Ärsyttävää!
Mitä järkeä on sijoittaa vessa sellaiseen paikkaan, missä seinän takana hilluu porukkaa ja kuulee esim. kakkaplumpsahdukset tai tahattomat pieruilut kun wc-istuin vielä korostaa nää äänet ihan uusiin sfääreihin!!!!!
:laugh::laugh:

Olet kyllä ihan oikeassa.

Kokemusta on sekä ihan makuuhuoneen vieressä sijaitsevasta wc:stä, että toisella puolella kotia olevasta wc:stä enkä kyllä nää mitään väliä missä wc-sijaitsee makuuhuoneen suhteen. Anoppilassa ei ole vessaa ollenkaan yläkerrassa eikä sekään ole mikään ongelma, kuin ehkä nelivuotiaan kanssa joka usein herää puolenyön aikaan vessaan ja on ihan unenpöpperöinen.

Sen sijaan ihmettelen miksi aikuiset ottavat yleensä sen isoimman makuuhuoneen ja lapsille annetaan niitä pieniä. Ei meillä ainakaan aikuiset tee makuuhuoneessa muuta kuin nukkuvat, tai no ehkä joskus saatan lueskella sängyllä päivälläkin, joten miksi siihen tarvitaan paljon tilaa. Lapset sen sijaan leikkivät, tekevät läksyt ja tapaavat kavereita huoneissaan, jolloin sitä tilaakin tarvisi enemmän. Monesti olen nähnyt jopa niin, että aikuisilla on se suuri makuuhuone, missä on parisänky ja nojatuoli, ehkä jopa meikkauspöytä ja sitten kaksi tai kolme lasta on sijoitettu yhdessä pieneen huoneeseen sänkyineen ja leluineen ja läksyt tehdään keittiönpöydän ääressä.

[QUOTE="vieras";27206740]Ei meillä olekaan makkarin vieressä vessaa. Rakensimme juuri talon ja sinne tuli vaan YKSI vessa, joka tuntuu olevan aivan OMG nykypäivänä :O :D[/QUOTE]

Yksi vessa riittää kyllä normaalitilanteessa hyvin MUTTA sen mahataudin/ripulin aikana tuo toinen on ihan ylikätevä... tosin eihän niitä yleensä ole kuin kerran tai pari vuodessa, joten ei suuri ongelma. Paitsi juuri silloin. :D