vessa/kylppäriremontti alkaa ensi viikolla, miten mä selviän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ähmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ähmä

Vieras
ensinnäkin sori, ei isoja alkukirjaimia, näppäin ei toimi.

ensi viikolla meillä alkaa kylppäri- ja vessaremontti, ovat siis samaa tilaa. mies päätti pihiydenpuuskassa purkaa vessan itse viikonloppuna ja alkuviikosta, varsinainen remppa alkaa sitten itsenäisyyspäivän jälkeen.

meillä on kaksi pientä lasta ja pyykkiä tulee ihan mielettömästi, nyt vasta aloin ajattelemaan, että mitens me pärjätään täällä vähintään se viikko-pari, joka rempassa menee. taloyhtiössä on vessa saunan suihkutilassa, mutta sinne on sen verran matkaa, etten mä ala joka pissalle lasten kanssa raahautumaan. pyllyn saan pienemmältä pestyä keittiössä, suihkussa voidaan varmaan käydä siellä saunatilassa, mutta miten teillä on sujunut arki kylppäriremontin kanssa? tuleeko paljon pölyä, haiseeko ne aineet mitä sinne laitetaan? mulla ja lapsilla on nimittäin astma.

ei voida muksujen kanssa mihinkään ees mennä täksi aikaa. kaverit on kaikki päivät töissä, isovanhempia ei ole suomessa kuin yksi ja sen luokse me ei voida erinäisistä syistä mennä. äh. olis pitänyt tehdä tää vaikka kesällä, kun olisi voinut vaikka mennä mökille tai jotain...

käytännönvinkkejä otetaan vastaan kiitollisuudella!

nyt olisi rahallisesti hyvä tilanne, tulee veronpalautukset. ja vessa on niin kamala ja epätoimiva, etten tiedä sietäisinkö sitä enää sekuntiakaan kauempaa.

Meille luvattiin, että vessa on poissa muutaman päivän, ja että remppa kestää "muutaman viikon". Tosiasiassa remontti aloitettiin 29.4 ja lopputarkastus oli 3.7. Vessa poissa käytöstä Juhannukseen asti. Oli aivan tuskaa, meillä kun ei ollut taloyhtiössä yleistä vessaa, vain käytiin aina naapurissa.

Kannattaa katsoa ne sopimuspaperit oikeasti tarkaan, esim. viivästyykö remontti, jos remonttimies "sairastuu" äkillisesti.

Siitä tulee paljon pölyä purkuvaiheessa. Jos mahdollista niin tehkää / laittakaa muovista vetoketjuovet eristämään se kylppäri muusta asunnosta. Elektroniikka kannattaa suojata muovilla, ruoat sulkea kannellisiin rasioihin ja pusseihin, se pöly tunkee joka paikkaan.

Vanhanaikaisesti voit käyttää kannellista ämpäriä kiireellisessä hädässä ja tyhjätä sen alakerran vessaan.

Aika nopeeta meinaatte saada remontin tehdyksi, jos pari viikkoa on aika taulu. Meillä on parhaillaan menossa kylppäri remontti, tosin meillä wc tilat on erikseen, mutta suihkussa ja pyykillä käydään naapurissa tai mummolassa. Remontti alkoi 7.11 ja nyt remontti reiska laatoittaa lattiaa, joten todennäköisesti remontti valmistuu joskus ensi viikolla. Meillä ei tarvinnut edes kuivattaa mitään. Laskettiin mieheni kanssa ettei säästetä mitään jos itse puretaan kun ammattilaisella on ammattilaisen laitteet ja lisäksi toimitti kaatikselle purkujätteet.

Pölyä ei meillä tullut ollenkaan, kun reiska suojasi kaiken. Vesieriste haisee jonkin verran mut ei paljoa eikä kauan. Jos teillä ei tarvi lattioita hioa, niin tuskin pölisee.

meillä on kyse melko pienestä tilasta ja kaksi eri urkakoitsijaa kävivät katsomassa ja veikkasivat kestoksi viikko-kaksi. vesieristykset laitetaan, kosteus on mitattu ja ei pitäisi kuivata. urakoitsija on tuttu ja lupasi tehdä pitkää päivää, että saataisiin nopeasti homma hoidettua. jos tää urakoitsija sairastuu tai jotain tapahtuu, niin silloin rakennusmiessukulainen astuu hommiin ja tekee työt.

meillä on vessa pitkän käytävän päässä ja käytävän varrella on päämakkari ja toinen huone. olohuone, keittiö ja yksi makkari on sitten ihan toisella puolella asuntoa. muovit vedetään oviin (makkari ja työhuone) ja sitten siihen käytävän päähän kanssa, ettei kulkeudu muualle asuntoon. se pölyäminen mua eniten pelottaa.

[QUOTE="vieras";25126466]En ymmärrä mikä siinä noin kauan kestää. Oletteko tilanneet jo tarvikkeet?[/QUOTE]
Siis se kaksi viikkoa on kai ihan ylimitoitettu tarkoitin.

Kyllähän se pölisee, mutta ammattilaisella pitäisi sen vähentämiseen olla konsteja (tilan eristäminen ja alipaineistus).

Oletteko harkinneet vessaksi sellaista "laivavessaa", eli sellainen laatikon mallinen kemiallinen wc, jonka säiliö tyhjennetään välillä? Olen nähnyt myytävän viidelläkympillä.
Tarkoitan siis tällaista Kemiallinen WC 10l.

Viimeksi muokattu:
urkakoitsija tuo itse ne mömmöt ja laatat seinille ja lattiaan meillä on jo. ja pönttö. suihkuun tulee seinä ja lavuaari pitäisi ostaa. niin ja patteri puuttuu, kun ei osattu päättää millainen tulee. katto tulee puusta, se pitää hankkia vielä.

urakoitsija puhui alkuun viikosta, mutta kaikilla muilla tuntuu olevan todella pessimistiset kuvat remonteista. mikä siinä vessarempassa kaksi kuukautta kestää?

Mulle sanottiin että vähintään neljä viikkoa kestää, olen asunut vuosia yksin ja mulla on kaksio... eilen alkoi remppa. Ei tietääkseni mitään kosteusvaurioitakaan ole, mutta tarkemmin se selviää huomenna kun tulevat mittaamaan.

Yhteistyössä