Vesirokon tartuttaminen tahallaan?

"tuulevi"
Meillä ei tautia lähdetä hakemalla hakemaan, tulee sitten kun on tullakseen. Rokotetta (ylimääräisiä) ei myöskään oteta, koska rokotteissa on omat mahdolliset haittavaikutuksensa.

Kukaan ei tiedä huomisesta päivästä, mitä voi tapahtua. Turha on syyllistellä ketään, jos haluaa hankkia lapselleen vesirokon tai ottaa rokotteen lapselleen. Niitä on muitakin tavallisia tauteja, jotka voivat pitkittyessään aiheuttaa vakavat seuraukset. Tämä usein jää ihmisiltä huomioimatta.
 
"vieras"
Me "haettiin "vesirokko kavereilta pari vuotta sitten,kun olin vielä lasten kanssa kotona..Ja ihan suht helpolla sairastettiin,tosin lapsille ei tullut rokko samaan aikaan vaan toiselle vasta viikon kuluttua toisesta..
 
...
Mä en milloinkaan lähtisi varta vasten hakemaan yhtäkään tautia kenellekään. Ja mun mielipiteeni vesirokosta on se, että koska siihen on rokotekin olemassa, en näe mitään syytä miksi se pitäisi sairastaa. Suurin osa selviää taudista vähällä, mutta koska siinäkin on riski saada se vakavampi taudinkuva ja jälkitaudit, en koskaan antaisi itselleni anteeksi, jos olisin vielä tahallani sen lapselle hankkinut. Ja mä olen oikeasti törmännyt sellaiseenkin taudinkuvaan, missä virus iski aivoihin huonoin seurauksin.
Peesi tälle. En lähtisi mitään tautia tahallani hakemaan juuri tuon takia, koska jokaisessa taudissa, rokossa on ve vakavamman taudinkuvan mahdollisuus olemassa.

Lapsenahan se on helpompi sairastaa mitä aikuisena, yleisimmin näin. Mutta sekään ei aina ole niin, että mitä nuorempana sen helpompi. Kaverini lapsilla oli vesirokko ja nuoremmalla tauti oli vaikeampi.
 

Yhteistyössä