Vesirokon tarttumisesta

Ja mä vaan jaksan tästä vesirokosta :ashamed:

No mutta kun itsellä ei parempaa tietoa, niin täytyy kokeillä teitä. Eli meillä esikolla pukkas vesirokon reilu viikko sitten. Nyt pähkään että mahtaako tuolla pienemmällä olla sama juttu. Eilen illalla huomasin pyllyssä muutaman minimaalisen pienen punaisen läntin, aamuun mennessä ei mitään muutosta niissä. Nyt näyttää että muutama minimaalinen on tullut lisää ja yksi "eilisistä" on hieman suurentunut. Ei siis mitään selkeää vesikelloa.

Esikolla noita näppylöitä tuli aika reippaasti. Eli voisko tuo pienempi nyt sit olla vesirokossa, vaikkakin noita on aika vähän eikä merkittävää muutosta ole näppyjen suhteen tapahtunut? Oli tämän päivän pois päiväkodista ja ilmottelin jo töihin, että itse jään huomenna tyttöjen kanssa kotiin.

Kun toiset sanoo että se voi tulla niin lievänä, että sitä ei aina edes tunnista...
 
Itämisaika tosiaan n.2vko. Me hankittiin rokko lapsile tarkoituksella, ja aika tarkalleen pystyin päivät laskemaan altistuksesta 2vko eteenpäin, ennenkuin näpyt tuli. Tällöin myös itse osattiin pysyä pois ihmisten ilmoilta pari päivää ennen näppyjen tuloa, koska tartuttavuushan alkaa jo silloin, ja kestää koko rakkula-ajan kunnes kaikki on rupeutuneet.
 
Käytiin tänään nyt kuitenkin terveysasemalla terveydenhoitajalla. Näpyt kuulemma saattavat olla rokkoa, mutta niitä kuulemma pitäisi tulla muuallekin kuin pelkästään peppuun. Vieläkään ei selkeää vesikelloa missään läntissä. Tosin muutamassa nyt sellainen vallea "nystyrä".

Esikolla lähes kaikki jo ruvella, mutta muutama vähän niin ja näin, joten on ollut kotona. Terveydenhoitaja tosin ilmoitti, että viikon päästä näppylöiden ilmaantumisesta ei enää tartuta, että kuulemma ollaan ihan turhaan pidetty tämä alkuviikko kotona.

No käski nyt kokeilla mietoa kortisonia kakkosen näppyihin, jos häviävät on jotain ihan muuta. Onneksi huomen pyhä ja pe miehel vapaata, joten useampi päivä aikaa seurailla kehkeytyykö tästä nyt mitään.
 
Meilläkin tuli esikoiselle nopeasti kaikki näpyt. Melkein kaksi viikkoa meni, kun kuopukselle ilmestyi noin neljä pienen pientä näppylää päähän. Ne oli siinä pari vuorokautta ja ajattelin, että kylläpä vähällä pääsee.

Kolmantena päivänä jätkä oli aivan TÄYNNÄ rakkuloita :/

 

Yhteistyössä