vesirokkorokotus- onko kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

juuei

Aktiivinen jäsen
14.02.2005
7 292
0
36
Tuli mieleen, että josko semmoset hankkisin lapsille.

Onko täällä lapsensa rokotuttaneita? Tuliko oireita? Mitä maksoi?

Pitääkö ensin käydä lääkärissä hakemassa resepti, vai kuinka sen kanssa edetään?

Joo, tiedän, neuvolassa neuvovat. Paitsi että siellä on puhelinaika keskellä päivää 1h ja puhelin on koko ajan varattu... Vuosikäynnit meillä on vasta loppukesällä.

Rokotutin kohta 3v:n tuossa n. 3 viikkoa sitten. Neuvolassa kuopusta käyttäessä sanoin tädille, joka välitti pyynnön lääkärille, reseptin sai hakea terveyskeskuksen infosta sitten muutaman päivän päästä. (Jos asiaa lääkärille, kirjoittaa varmaan suoraankin :D) Kävin ostamassa apteekista, maksoi jotain n. 70e (ostin muutakin enkä muista enää tarkasti). Seuraavalla neuvolakäynnillä annoin paketin neuvolantädille, joka tökkäisi rokotuksen sitten olkavarteen.

Meille ei tullut mitään oireita. Ehkä viikon sisällä muutama epämääräinen pienenpieni näppylä, mutta niistä kun ei tiedä, mistä ovat peräisin oikeasti. Aion kyllä rokotuttaa kuopuksenkin, kunhan vuoden täyttää. Esikoisen vesirokko oli aikanaan niin paha, että tuon hinnan olen vielä valmis maksamaan siitä, että nuoremmat säästyvät tai saavat edes lievempänä.

Kun mun mielestä vesirokkoon ei oo rokotetta! Tiedän kyllä että esim.leukemialapsille,joille vesirokko voi olla vaarallinen,voidaan antaa --olikohan gammaglobuliinia - mutta ei se mikään rokote ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun mun mielestä vesirokkoon ei oo rokotetta! Tiedän kyllä että esim.leukemialapsille,joille vesirokko voi olla vaarallinen,voidaan antaa --olikohan gammaglobuliinia - mutta ei se mikään rokote ole.

no sorry,muistin siis väärin!

Kiitos vastauksesta!
Ai se on noinkin hintava. Vaan kalliiksi se tulee olla pois töistäkin jos kaksi lasta peräjälkeen sen sairastaa. Vakuutus ei varmaankaan kata.
Täytyy soitella neuvolaan päin ellei tule sitä ennen asiaa lääkäriin muuten.
Kiitos!

meillä kohta 5v lapsi jolla ei sitä vielä ole ollut isoveljellä 8 vuotta sitten (4veenä) oli tosi pahana, kesti 2 viikkoa jne. Mietin myös sitä, takaako varman suojan vai altistaako herkemmin vyöruusulle jne. Naapurissa on vesirokko mutta EN hae sitä meille vaikka lapsi on kotihoidossa. Lapsellamme tänä keväänä terapiajakso joka on todella tärkeä ja 2 viikon sairastelu veisi pohjan siltä+ muutenkin aiheuttaisi vähintäänkin mielipahaa..

Eli kokemuksia ja asiallista infoa kaipaan myös minä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pitääkö tuo rokote uusia?
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/oppaat_ja_kirjat/rokottajan_kasikirja/muut_rokotteet/vesirokkorokote/

tuommosta sivua lueskelin. Ei uusita. Ei muistaakseni muitakaan rokkorokotuksia uusita.

Yhteistyössä