Vesirokkorokote?

Nyt mietin, et kandeeko ottaa toi rokote. Vanhin meni just kouluun ja nuorin on perhepäivähoidossa 5-vuotias. Eivät ole sairastaneet tota ja olen niin hermo kaikkien tautien suhteen, mut silti epäilen, et onko tossa rokotteessa järkeä? mielipiteitä?
 
"minä"
Rokote ei välttämättä anna 100% suojaa, toisin kuin sairastettu tauti. Oletko itse sairastanut vesirokon? Jos et, ottaisin ainakin itselleni rokotuksen, koska aikuisena tauti voi iskeä rajuna.
 
mä olen aina ollut näiden "turhien" rokotteiden käyttöä vastaan. Olen tahallani vienyt lapset pieninä vesirokkoa sairastavan luo, koska mielestäni on parempi vastustuskyvylle sairastaa vaarattomat taudit luonnollisella tavalla. Olin sikainfluenssa rokotustakin vastaan, mutta kadun vieläkin että muiden painostuksesta annoin lapsien ottaa sen rokotteen kuitenkin.... Ymmärrän vaarallisten tautien rokottamisen ja ne rokotukset olen lapsille ottanut. Vesirokko ei ole vaarallinen. Itse sairastin sen raskaana ollessani 24 vuotiaana.
 
"vieras"
Minä sairastin vesirokon vasta kouluiässä ja todella rajuin jälkitaudein. Meidän lapsilla olisi ollut riski saada vesirokko yhtä aikaa sikainfluenssan kanssa ja yksi pk-kaveri saikin ne molemmat yhtä aikaa ja päätyi sairaalaan. Meidän lapset on rokotettu. En ymmärrä vanhempia, jotka hakemalla hakee lapsilleen tauteja. Ei se vesirokkokaan kaikille ole pikku juttu ja siihen voi pahimmassa tapauksessa jopa kuolla, joten en kyllä hakemalla hakisi lapselleni mitään ikävää tautia. Kaverini naureskeli meidän lasten rokotuksia ja sitten omallaan oli näppyjä alapäätä myöten ja oli tosi kipeä.
 
"juu"
öö..siis vesirokko voi LAUKAISTA diabeteksen..niin sen piti mennä..naapurissa näin kävi ja lääkärit tämän totesivat. tiedä sitten kuinka hyvin suomessa lääkärit koulutetaan..mutta..niin..tokihan sen piilevän (??) diabeteksen voi laukaista varmaan stressikin myöhäisemmässä vaiheessa...
 
"minä"
[QUOTE="juu";24614885]öö..siis vesirokko voi LAUKAISTA diabeteksen..niin sen piti mennä..naapurissa näin kävi ja lääkärit tämän totesivat. tiedä sitten kuinka hyvin suomessa lääkärit koulutetaan..mutta..niin..tokihan sen piilevän (??) diabeteksen voi laukaista varmaan stressikin myöhäisemmässä vaiheessa...[/QUOTE]

Mikä tahansa virus voi laukaista diabeteksen JOS potilaalla on sille alttius. Tätähän nykyään tutkitaan paljon, mm. Turussa on DIPP ja TEDDY -tutkimukset meneillään.
 
terkkari
[QUOTE="minä";24614558]Rokote ei välttämättä anna 100% suojaa, toisin kuin sairastettu tauti. Oletko itse sairastanut vesirokon? Jos et, ottaisin ainakin itselleni rokotuksen, koska aikuisena tauti voi iskeä rajuna.[/QUOTE]

Tämä on totta! Sisareni lapset on rokotettu ko tautia vastaa ja kaikille kolmelle tuli tauti - vain ilman kuumetta. Lääkäri oli todennut vain että olipa huono tuuri...

Vesirokon voi saada myös uudelleen, vaikka olisi sairastanut taudin. Myös tässä tapauksessa ensimmäisellä kerralla immuniteetti jää jostain syystä puutteelliseksi.
 
[QUOTE="vieras";24614794]Minä sairastin vesirokon vasta kouluiässä ja todella rajuin jälkitaudein. Meidän lapsilla olisi ollut riski saada vesirokko yhtä aikaa sikainfluenssan kanssa ja yksi pk-kaveri saikin ne molemmat yhtä aikaa ja päätyi sairaalaan. Meidän lapset on rokotettu. En ymmärrä vanhempia, jotka hakemalla hakee lapsilleen tauteja. Ei se vesirokkokaan kaikille ole pikku juttu ja siihen voi pahimmassa tapauksessa jopa kuolla, joten en kyllä hakemalla hakisi lapselleni mitään ikävää tautia. Kaverini naureskeli meidän lasten rokotuksia ja sitten omallaan oli näppyjä alapäätä myöten ja oli tosi kipeä.[/QUOTE]

Joo ja auton allekin voi jäädä ja kuolla. en ole kyllä kuullut että isoja massoja on vesirokkoon kuollut, mutta olen kuullut että keinotekoiset rokotteet aiheuttavat sitä sun tätä, joten luonnollisia bakteereja otan mielummin kiitos. Ja koska kaikkia pikkunuhiakin vastaan kehitetään rokotuksia ja niitä sitten ihmiset paniikissa ottavat, niin luontaiset taudit tulevat vain vahvemmiksi ja vahvemmiksi. Tästä on todisteita vaikka kuinka, elämme yhteiskunnassa jossa ylisuojellaan ja siitä saammekin sitten maksaa kaiken maailman uusilla taudeilla, joita kehittyy kun bakteerit kehittävät vastustuskyvyn rokotteita vastaan. Kaikkihan sen jo tietää että esim. jatkuva antibioottien syöminen ei ole hyväksi vastustuskyvylle, lopulta ne ei enää toimi.
 
"vieras"
Me annettiin lapselle vesirokkorokote jo pienenä, koska en halunnut olla töistä poissa viikkoa, jos lapsi sairastuisi. Meillä oli vielä se plussa, että lapsi sai jokaisesta nuhasta tai kuumeilusta korvatulehduksen ja atooppinen iho. Vesirokko on häijympi atooppisille.
 
"vieras"
Joo ja auton allekin voi jäädä ja kuolla. en ole kyllä kuullut että isoja massoja on vesirokkoon kuollut, mutta olen kuullut että keinotekoiset rokotteet aiheuttavat sitä sun tätä, joten luonnollisia bakteereja otan mielummin kiitos. Ja koska kaikkia pikkunuhiakin vastaan kehitetään rokotuksia ja niitä sitten ihmiset paniikissa ottavat, niin luontaiset taudit tulevat vain vahvemmiksi ja vahvemmiksi. Tästä on todisteita vaikka kuinka, elämme yhteiskunnassa jossa ylisuojellaan ja siitä saammekin sitten maksaa kaiken maailman uusilla taudeilla, joita kehittyy kun bakteerit kehittävät vastustuskyvyn rokotteita vastaan. Kaikkihan sen jo tietää että esim. jatkuva antibioottien syöminen ei ole hyväksi vastustuskyvylle, lopulta ne ei enää toimi.
Ainoa rokko, jonka aiheuttaa bakteeri, on tulirokko. Vesirokko on virusperäinen.
 
"vieras"
Mä luulen, että ap:n tilanteessa kannattaa rokotuttaa lapset, koska pienelle koululaiselle on aika rankkaa olla viikko (?) poissa ja ottaa sen jälkeen opiskelussa muut kiinni.
 
Jätin ton sikapiikin ottamatta ja olen siitä tyytyväinen, mut olen miettinyt tätä, koska nuoremmalla on atooppinen iho ja molluskoitten takia molempien lasten kanssa taisteltu, kun kehitty sellanen joku ihme virusihottuma vanhemmalle noista molluskoista siis. se oli tosi paha kauan aikaa. Ja nuoremmalla kans tulehtuivat kovasti. Itse olen sairastanut lievänä lapsena. En lähde mistään hakemaan. Yksi tuttu lähti ja lapsi joutu sairaalaan, kun tuli niin pahana. Olen toivonut, että olis tullu jostain ilman hakemista, mut eipäs ole. Mun sisarusten lapset ovat sairastaneet kaikki. Eikä siinä, sehän tulee vaan lievempänä, jos tulee, kun on rokotettu. Kaverin lapsi sairasti ekaluokalla ja se oli TOSI kipee
 

Yhteistyössä