VESIROKKOROKOTE, kannattaako ottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rocco
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rocco

Vieras
Olen vesirokon sairastamaton yh. Olen saanut juuri reseptin rokotetta varten, mutta lääkärin asenne oli että tauteja tulee ja menee.
Itse pelkään tilannetta jossa lapseni sairastuu ja sitten minä..Aikuiselle ei mikään pikku tauti. Pari sukulaista jotka ovat ainoa hoitoapuni sairastumistilanteessa, eivät ole myöskään sairastaneet vesirokkoa. Pahimmassa tapauksessa tarttuu heihinkin...

Siis mitä kannattaa tehdä. Pväkodissa jyllää juuri vesirokko. Rokotutanko itseni tai poikani? Rahaa ei olisi todellakaan laittaa tällaiseen, mutta jos se estää pahimmassa tapauksessa oman sairaalaan joutumiseni niin kai se on otettava?

Jos pitäisi valita (rahat tiukilla), niin tuossa tilanteessa rokotuttaisin vain itseni.

Meillä lapset on rokotettu ja rokotus suojasi hyvin päiväkodissa olleen epidemian aikana.

Pah! En ottais. Juuri 3v tyttöni sairasti sen. Pääsi todella helpolla. Turhia mömmöjä kehoon. Eikä se vanhemmillekaan välttämättä pahana tule, ainakaan 50v äitilleni.

Alkuperäinen kirjoittaja pyh:
Pah! En ottais. Juuri 3v tyttöni sairasti sen. Pääsi todella helpolla. Turhia mömmöjä kehoon. Eikä se vanhemmillekaan välttämättä pahana tule, ainakaan 50v äitilleni.

Joku pääsee helpolla, joku ei. Hyvä, että te pääsitte. :) Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei se rokko kenellekään muulle tulisi todella vaikeana.

mun mies sairasti aikuisena ja ei ollut helppo mutta meni ohi aika nopeasti.Nousi 40 asteeseen kuume eikä meinannut laskea ollenkaan.Mä jo odotan että jollekkin tulis vesirokko että sais noille 2 pienemmällekkin sen podettua ennen kun töihin menen jossain vaiheessa.

Alle kouluikäistä lasta en itse rokottaisi (meillä tosin on molemmat muksut rokon jo sairastaneet ). Lapset kuitenkin usein saa sen lievänä ja rokote ei anna 100% suojaa, kaverin rokotettu poika sai rokon ja tuli vielä melko rajuna. Itselleni harkitsisin vakavasti sinun tapauksessasi.

Otin lapselleni terkkarin astustelusta huolimatta. Maksoi noin 80. Olen myös yh, huonosti hoitoapua. 80 oli pieni hinta siitä ettei tarvitse järjestellä hoitojuttuja jos/ kun lapsi sairastuu.
Mulla ja veljelläni oli ko tauti penskana ihan hirrrrrvee. Äitini kannusti kovasti rokotetta ottamaan. Huokaili, että olis aikanaan maksanut tuhansia markkoja jos oltais siltä taudilta vältytty. Mutta toki tapaukset on erilaisia.
olen tyytyväinen päätökseeni. Ei tullut sivuvaikutuksiakaan. 3 vuotta rokotteen otosta.

Ottaisin ja olen ottanut omalle 2v sen muutama kuukausi sitten. Aika pieni hinta siitä että lapsen ei tarvitse sairastaa sitä kauheeta tautia, vielä kun sattuu olemaan sellainen kertaluontoinen sairaus ellei sitten ole tosi huono tsägä ja saa vyöruusua. Mä en ymmärrä miksi ihmiset rynnii ottamaan jotain sikarokotetta mutta sitten ei viitsitä vähän maksa että lapsi välttyisi tällaiselta, no eipä se mulle kuulu jokainen tyylillään.

Yhteistyössä