vesirokkoon buranaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Hei.meidän 11 kk tytöllä on ollut 3 päivää korkeaa kuumetta,ei muita oireita ja olen antanut panadolia ja kaksi kertaa buranaa.meillä lähipiirissä ollut vesirokkoa ja nyt mietin että jos tytöllä onkin se ja nyt luin että siihen ei saa antaa buranaa.muutamia näppyjä kasvoissa,itikat on myös pistäneet mutta en ole varma mitä ne on.mitä mun pitäs tehdä jos se on vesirokkoa ja olen antanut buranaa.pitäskö mennä lääkäriin?

Eikö kenelläkään tietoa tästä?Mulla meinaa paniikki tula että olenko aiheuttanut tytölle jotain vakavaa kun e ajatellut vesirojon mahdollisuutta ja aannoin buranaa.

Tuskin sä mitään vakavaa oot sillä aiheuttanut. Annat sitä banadolia vaan, mutta jos kolme päivää jo ollut korkeaa kuumetta eikä laske, niin mä veisin kyllä lääkäriin, ihan vaan jo senkin takia että jos on jokin tulehdus päällä

Sairaslapsi.comissa oli, että jos lapsi on alle 2v. ja kuume on yli 39 astetta, niin sitten pitäisi mennä lääkäriin. Mä oon ainakin antanu lapselle vesirokon alussa särkylääkettä, kun en heti hoksannu että vesirokosta on kysymys (lapsella on vesirokkorokotus annettu ja tauti tuli liveänä). Eihän sitä voi heti tietää, että on vesirokosta kysymys, kun on kuumetta ja meillä näppylät tuli vasta myöhemmin ja tosi vähän tuli näppylöitä ilmeisesti rokotuksen ansiosta.

Nyt annoin kuudelta aamulla panadolia kun kuumetta oli 38,6.Jos vielä nousee kuume niin vien sit lääkäriin.Ja joka tapauksessa meinasin soittaa päivystyksern ja kysyä tuota burana asiaa,kai ne siellä. tietävät jotain.

Uusimmat

Yhteistyössä