Vesirokkokutsut??

  • Viestiketjun aloittaja rokkoilija
  • Ensimmäinen viesti
"Lissu"
Näin jälkikäteen ajatellen, olisi kannattanut ottaa se rokotus. Ei ollut kiva tauti meillä, johtuen juurikin esikoisen atooppisesta ihosta. Rakkuloita oli satoja, niitä oli myös suussa, silmissä ja korvissa. Jälkitautina tuli märkärupi.
 
...
[QUOTE="vieras";22330904]... ja näin, ensimmäiset mammat jo etsiskelevät sopivia kiviä! avaahan ap, sateenvarjo :)[/QUOTE]

No johan niitä on tässä ropissut. *ottaa kolmannen*
 
huhhuijakkaa
[QUOTE="heh";22330893]Tunnen useamman lapsen jotka on sairastaneet vesirokon siitä huolimatta että olivat saaneet rokotuksen. Pari sai vielä tosi ärhäkkänä sen rokon, tiedä sitten johtuiko rokotteesta. Sairastamisen antama suoja on varmempi. Itse en tosin hakemalla hakisi rokkoa lapsille mutta "onneksi" molemmat sen hoidosta saivat ja sairastivat sen suhteellisen lievänä.[/QUOTE]

Mikään rokotus ei suojaa 100%, sen nyt ymmärtää lapsikin. Yleensä tauti tulee kuitenkin rokotetuille lievempänä. Emmehän voi tietää, miten "ärhäkkä" tauti olisi ollut tutuillasi ilman rokotusta, vai mitä?!
 
"heh"
Mikään rokotus ei suojaa 100%, sen nyt ymmärtää lapsikin. Yleensä tauti tulee kuitenkin rokotetuille lievempänä. Emmehän voi tietää, miten "ärhäkkä" tauti olisi ollut tutuillasi ilman rokotusta, vai mitä?!
Toin vaan tämän näkökohdan huomioon kun täällä rokotesuosijat antavat sellaisen kuvan että taudista ei tarvi kantaa huolta jos ottaa rokotteen. Enkä mielestäni väittänytkään että ärhäkkyys olisi rokotteesta johtunut, kunhan mainitsin syystä että rokote ei ole ainoa autuaaksi tekevä ratkaisu tässä asiassa. Olisin itsekin todennäköisesti rokotteen ottanut lapsille jos eivät olisi ennen kouluikää rokkoa sairastaneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta;22331125:
Multa tulis ainakin tyly viesti takaisin. En käsitä mikä on sellainen sairaus mikä on hyvä sairastaa? Vesirokossa on vakavat jälkitaudit enkä ikinä hakisi sitä tai mitään muutakaan tautia tahallaan lapsilleni.
Peesi.
 
Turkilmas
Mä lähtisin heti meidän pojan kanssa. En ikimaailmassa ottaisi vesirokkoon rokotusta. Kunpa joku kohta jo kertoiskin että lapsella on vesirokko. Meillä kun poika on jo yli 2-vuotias.
 
"vieras"
Mä en vaan jaksa ymmärtää, että miksi nykyään lapset muka olisi heikompaa tekoa kuin ennen? kyllähän entisajan lapsetkin selvisi vesirokosta (valtaosa) ihan sen sairastamalla. en ole rokotusvastainen, otettiin sikaflunssa rokotteet, mutta jotenkin musta on hassua että vesirokkoa vastaankin pitäisi rokottaa.
eli kyllä, kyllä voisin tartuttaa lapseni saamaan rokon, jos eivät sitä muuten saa ennen kouluikää.
 
hoh
[QUOTE="vieras";22331289]Mä en vaan jaksa ymmärtää, että miksi nykyään lapset muka olisi heikompaa tekoa kuin ennen? kyllähän entisajan lapsetkin selvisi vesirokosta (valtaosa) ihan sen sairastamalla. en ole rokotusvastainen, otettiin sikaflunssa rokotteet, mutta jotenkin musta on hassua että vesirokkoa vastaankin pitäisi rokottaa.
eli kyllä, kyllä voisin tartuttaa lapseni saamaan rokon, jos eivät sitä muuten saa ennen kouluikää.[/QUOTE]

Eivät kaikki selvinneet.

Ja sinä otit sikaflunssaa vastaan rokotteen mutta et vesirokkoon. huh huh.
 
Yhden palstalaisenkin lapsi on kuollut vesirokon jälkitautiin (oli juuri viime viikolla yhdessä ketjussa juttua). Lisäksi tunnen yhden lapsen joka 2-vuotiaana joutui teholle pitkäksi ajaksi vesirokon jälkitaudin takia.
Moniko tahallaantartuttaja muistaa itse sairastaneensa vesirokon? Mä muistan ja se oli ihan yhtä helvettiä.
Meidän lapset rokotetaan (eikä sitä varten tarvii erikseen lääkäriin mennä, riittää kun neuvolassa pyytää reseptin ja neuvolan terkka rokotteet on pistänytkin)
 
mieti
Ottakaa huomioon että jos lapsi ei ole sairastanut ennen teini-ikää vesirokkoa, taudinkuva voi olla hyvinkin kohtalokas ja jälkensä jättävä. Vesirokkoa esiintyy edelleen maailmalla ja ihmiset matkustavat ja levittävät tautia. Aikuisiällä kehotetaankin ottamaan rokote. jos sen joka tapauksessa joutuu usein ottamaan jossain elämänvaiheessa niin miksi ei heti lapsuudessa. Vesirokkokutsut on aikansa eläneitä ja niitä hellivät yleensä vanhemmat joiden ohitse on ajanut aika. Uskomattoman vaarallista juuri siksi kun kukaan ei voi sanoa miten oma lapsi siitä selviää. Voi olla että hyvin mutta miksi ottaa riski kun sen voi välttää.
 
Huom harmaana
Moniko tahallaantartuttaja muistaa itse sairastaneensa vesirokon? Mä muistan ja se oli ihan yhtä helvettiä.
Meidän lapset rokotetaan (eikä sitä varten tarvii erikseen lääkäriin mennä, riittää kun neuvolassa pyytää reseptin ja neuvolan terkka rokotteet on pistänytkin)
Minä muistan, sairastin sen ekalla. Samaan aikaan sen sairastivat suunnilleen kaikki saman kerrostalon lapset ja se oli kivaa se. Sai vapaasti kyläillä kavereiden luona, vaikka oli kipeä. Omalla lapsella oli satoja näppyjä, mutta siihen ne oireet sitten jäivätkin. ei ollut kuumetta, kutinaa eikä muutakaan.

Ja noilla isommilla lapsilla on neuvola enää 1,5 vuoden välein joten kyllä se erillisen lääkärissä tai neuvolassa käynnin vaatii sekä reseptin hakemiseen että pistämiseen.

ja huom! minä en edes tartuttanut tahallaan vaan lapsi sai sen onneksi kaverilta ihan meidän tietämättämme.
 
En ole tuollaisen tautien tarkoituksellisen tartuttamisen kannalla ollenkaan.

Pikkusisko sairasti vesirokon 4-vuotiaana ja tuli jälkitauti joka oli ihan hirveä, sitä ei saatu selville jotta mikä oli mutta korkean kuumeen nosti ja näytti ihan siltä kuin koko vartalossa olisi ollut ruusu.. Oli tosi kivulias siskolle. Omilleni en haluaisi samaa.

Itse sairastin taudin 12-vuotiaan enkä pystynyt edes syömään kun nielu oli täynnä rakkuloita, enkä nukkunut kun iholla rakkulat oli sentin välein koko vartalossa.

Lapseni siis rokotetaan ennen kouluikää, jos nyt eivät sitten satu vahingossa sairastumaan tautiin.
 
Eivät kaikki selvinneet.

Ja sinä otit sikaflunssaa vastaan rokotteen mutta et vesirokkoon. huh huh.
:LOL: Oi tämä olikin hauska. On ottanut sikarokotteen mitä ei ole tutkittu, mutta tutkittua vesirokkorokotetta ei uskalla ottaa. Se on kuitenkin jo ihan normi rokotusohjelmassa jossain maissa (ainakin jenkeissä) ja miksiköhän se on kehitetty? Oiskohan siihen syynä juurikin se, että jälkitaudit on pahoja. Tuhkarokkokaan ei ole paha tauti sairastaa, mutta sen jälkiseuraamukset on kokonaan toinen juttu ja tästä syystä siihenkin on rokote. Ei kukaan vain siitä ole täälläjauhamassa että se on helppo tauti sairastaa ja plaaplaaplaa.
 
"vieras"
Eivät kaikki selvinneet.

Ja sinä otit sikaflunssaa vastaan rokotteen mutta et vesirokkoon. huh huh.
en sanonutkaan, että kaikki, valtaosa (opettele lukemaan)
joo, otin koska possunuhasta en tienyt tarpeeksi, kun taas vesirokosta tiedän. ja tiedän että se pienen pieni, katoava osa joka siitä ei selvinnyt on niin häviävän pieni, että koen lapsillani olevan todellisempiakin uhkia.
myöskään en tahdo rokottaa lastani turhaan, ja odottaa samaa kohua mikä possunuharokotteesta nousi.
mutta, kukin tavallaan.
 
"vieras"
jos vesirokkoa pidettäisiin todellisena uhkana, miksi rokote ei kuulu jo rokoteohjelmaan?
miksi sitä ei erikseen suositella otettavaksi? kun taas monia muita suositellaan?
 
[QUOTE="vieras";22331531]jos vesirokkoa pidettäisiin todellisena uhkana, miksi rokote ei kuulu jo rokoteohjelmaan?
miksi sitä ei erikseen suositella otettavaksi? kun taas monia muita suositellaan?[/QUOTE]

Siis sehän on tulossa rokoteohjelmaan ja riskiryhmiin kuuluvat on suositeltu rokotettavaksi jo ajat sitten. Esim. reumaa sairastavat lapset saavat automaattisesti rokotteen jne.
 
[QUOTE="vieras";22331497]en sanonutkaan, että kaikki, valtaosa (opettele lukemaan)
joo, otin koska possunuhasta en tienyt tarpeeksi, kun taas vesirokosta tiedän. ja tiedän että se pienen pieni, katoava osa joka siitä ei selvinnyt on niin häviävän pieni, että koen lapsillani olevan todellisempiakin uhkia.
myöskään en tahdo rokottaa lastani turhaan, ja odottaa samaa kohua mikä possunuharokotteesta nousi.
mutta, kukin tavallaan.[/QUOTE]

Possunuhasta et tiennyt tarpeeksi, mutta sen sijaan tiesit siitä rokotteesta? Kuitenkin vesirokkorokotteesta on mahdollista tietää paljon enemmän kuin possurokotteesta. Ja äärettömän häviävän pieni osa on ne, jotka ei selvinneet possunuhasta, mutta silti se rokote oli tarpeellinen, mutta vesirokon kohdalla riski on olematon. Ja et siis tahdo rokotuttaa lapsiasi turhaan...

Huomaako kukaan muu, että tuossa sepostuksessa jokainen lause kumoaa edellisen. :LOL:
 

Yhteistyössä