Vesirokkoa vai jotain muuta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miitta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miitta"

Vieras
Moikka,

likalla nousi eilen yhtäkkiä pieniä punaisia pilkkuja koko kroppaan. Sairastettu on juuri flunssa ja nyt ei ole kuumetta. Voisiko olla vesirokkoa.
Tänään ihottuma on muuttunut isommaksi ja punaisemmaksi sekä kutiaa..

20150106 065555.

Voisikohan olla vesirokkoa?? Vai joku allerginen reaktio...

Onko lapsi syönyt juuri antibioottia?

Meillä on kaksi kertaa eri antibiootti aiheuttanut likalle juuri tuollaisen ihottuman päästä varpaisiin, kestänyt noin viikon. Kefexin ja Amoxin. Varsinkin Kefexin saattaa helposti lääkärin mukaan aiheuttaa tuota.

Meillä syötiin korvatulehdukseen joulun tienoilla amorion kuuri. Voisiko se vielä aiheuttaa jotain tämmöistä reaktiota?

Käsittääkseni tuo lääke on penisilliini pohjainen? Itse olen sille kovinkin allerginen, joten voihan olla tytölläkin taipumusta.
Osassa patteja on havaittavissa nuppineulan pään kokokoisia vesikelloja... Pitää seurata tilannetta.
Toinen on kyllä todella pirteä, ettei tässä kait ihmeemmästä ole kyse :)

Meillä molemmilla kerroilla ihottuma alkoi vasta kuurin päätyttyä. Riippuu tietty koska kuurin syöminen päättyi?

Meillä tosin oli välissä vain yksi päivä mutta tiedä sitten..

Meillä vesirokko alkoi kovalla kuumella, jonka jälkeen ilmestyi muutama punainen täplä. Vuorokaudessa täpliä tuli lisää ja ensimmäisinä ilmestyneisiin oli tullut vesikello. Vesirokkoa sairastetaan kovin monenlaisin eri versioin.

Arvelen, että Vesirokko ja jos on pilkkuja jalkapohjissa ja/tai kämmenissä, niin tulirokko. Lääkeaineallergia kuten penisilliini itsellä saa rintakehän ja selän lehahtamaan punaiseksi.

[QUOTE="miitta";30567044]Kiitos vastauksista. Toi ihottuma näyttää vähän kutittavan.
Kuinka nopeesti noista pitäis tulla vesikelloja, jos on vesirokko.[/QUOTE]

Ei niistä kaikista näppylöistä tule välttämättä lainkaan vesikelloja. Mutta jos niitä jo siellä otsalla on, niin vesirokolta tosiaan vaikuttaa.

Kylpyjä/suihkuttelua, se auttaa kutinaan. Ja apteekista saa semmoista vaahtoa vesirokkopotilaille, se oli pox"jotain", nimi hukassa :D
Ja raapia ei kannata ettei tulehdu.

Mulla penisilliiniallergia ja pahimpana iskee polviin.

Minäkin usein veikkaan nokkosrokkoa jos on juuri ollut flunssa, kutta ei tuo tuossa kuvassa kyllä nokkosrokolta näytä. Eikä se nosta nesterakkuloita.

Nokkosrokossa näpyt vaihtavat paikkaa ja usein ovat vaaleita, kuin nokkosen polttamia.

Meillä lapsella on ollut juuri tuon näköistä nokkosrokkoa tai urtikariaa. Ja helposti lapsella on koko rintakehä tai selkä täynnä näppyä ja se ei vaihda paikkaa. Muutaman päivän kuluttua on hävinnyt sitten itsekseen pois. Itse en nähnyt kuvassa yhtään selkeää vesikelloa. Mutta ei väitellä sen enempää :)

Meillä lapsella on ollut juuri tuon näköistä nokkosrokkoa tai urtikariaa. Ja helposti lapsella on koko rintakehä tai selkä täynnä näppyä ja se ei vaihda paikkaa. Muutaman päivän kuluttua on hävinnyt sitten itsekseen pois. Itse en nähnyt kuvassa yhtään selkeää vesikelloa. Mutta ei väitellä sen enempää :)

Aloittaja kirjoitti, että otsalla on vesikelloja.

Iho on lievästi atooppinen eli johtua myös siitä?
Pitääkö tuosta käväistä lääkärillä?
Perusvoiteilla kyllä rasvataan iho usein.
Itsellä todettiin juuri kylmäallergia eli iho reagoi nokkosrokkona kylmään.
Taipumusta iho reaktioihin siis on :(

Yhteistyössä