Vesirokkoa vai jotain muuta - nyt pliis vastauksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Minä olen nyt viime aikoina nähnyt niin paljon vesirokkotapauksia eri lapsilla tuttavapiirissä että ei tuo vesirokkoa ole. Parvoksi veikkaisin minäkin. Ainakin meidän päiväkodissa sitä on nyt liikkeellä.

Pikaista paranemista pienelle!

Mietin vain, että mitä se tarkoittaa jos tuo on parvorokkoa.... Uskaltaako tässä liikkua lasten kanssa missään, kun kerran raskaana olevia on kaikkialla ja kaikki ei edes kerro olevansa raskaana.

Kysymys hieman otsikon vierestä,onko vesirokko vaarallinen raskaana olevalle jos on itse sairastanut sen jo lapsena? Pojan hoitopaikassa sitä on liikkeellä ja todennäköisesti pojallekin tulee jossain vaiheessa. Eli onko vesirokko vaarallinen sikiölle vain jos äiti sairastuu vai voiko se jotenkin tarttua pojan kautta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysymys hieman otsikon vierestä,onko vesirokko vaarallinen raskaana olevalle jos on itse sairastanut sen jo lapsena? Pojan hoitopaikassa sitä on liikkeellä ja todennäköisesti pojallekin tulee jossain vaiheessa. Eli onko vesirokko vaarallinen sikiölle vain jos äiti sairastuu vai voiko se jotenkin tarttua pojan kautta?

Ei ole vaarallinen, jos on sen sairastanut itse. Mutta jos ei ole ja sairastuu siihen, niin sitten on.

Alkuperäinen kirjoittaja kurkku?:
Onko kurkku kipeä? Tulirokkoa on myös liikkeellä.

Ei ole kurkku kipeä.

Minusta hassua kun kaikki oireet jne sopii täysin vesirokkoon, mutta kun noi ei muutu vesikelloiksi. Tosin terkkarista sanoivat ettei kaikille niistä tule selviä vesikelloja. Helvata.

Alkuperäinen kirjoittaja terkka:
parvorokko on/voi olla raskaanan olevalle vaarallinen vain jos raskaana oleva siihen itse sairastuu.

ja sehän ei ole kovin helposti tarttuva sairaus.
Siitä huolimatta pojan raskaana oleva päiväkotiryhmän hoitaja siirrettiin toisiin tehtäviin, kun päiväkodissa on parvoa. Ihan varoitoimenpiteenä.

Mutta ap:lle vielä sen verran, että jos lapsellasi on vesirokko tai parvorokko, hänen kanssaan ei voi liikkua ns. ihmisten ilmoilla kuitenkaan ennen kuin parantuu.

Samoin vesirokko raskaana olevalle - eli jos jompaan kumpaan sairastuu, yhteys äitipoliin. Vesirokkoon voidaan aloitta asikloviirilääkitys, jos tiedetään ettei raskaana oleva sitä ole saanut ja siihen on tullut voimakas altistus.

Molemmissa sairauksissa raskausviikoilla merkitystä (en muista nyt ihan tarkkaan miten ne viikot menee).

parvorokkoa tuo on. Itsekin olen parvon sairastanut, ja mulle tuli eka ihottuma, sitten vasta alkoi posket punoittaa, sitten lopuksi turposi sekä kädet että jalat jonka takia kävimme lääkärissä ja se vahvisti rokon parvoksi.
Mutta ei tuo vesirokkoa ole!!!

parvorokko on/voi olla raskaanan olevalle vaarallinen vain jos raskaana oleva siihen itse sairastuu.

Siitä huolimatta pojan raskaana oleva päiväkotiryhmän hoitaja siirrettiin toisiin tehtäviin, kun päiväkodissa on parvoa. Ihan varoitoimenpiteenä.

Mutta ap:lle vielä sen verran, että jos lapsellasi on vesirokko tai parvorokko, hänen kanssaan ei voi liikkua ns. ihmisten ilmoilla kuitenkaan ennen kuin parantuu.

Päiväkodin raskaana olevat työntekijät siirretään usein muihin tehtäviin. Meillä ainakin heiltä testataan verikokeella on vasta-aineita aiemmin sairatamisen tuloksena, jos ei, niin paperihommiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kurkku?:
Onko kurkku kipeä? Tulirokkoa on myös liikkeellä.

Ei ole kurkku kipeä.

Minusta hassua kun kaikki oireet jne sopii täysin vesirokkoon, mutta kun noi ei muutu vesikelloiksi. Tosin terkkarista sanoivat ettei kaikille niistä tule selviä vesikelloja. Helvata.

"laajan" empiirisen tutkimuksen perusteella voisin sanoa, että jokaikiselle tietämälleni lapselle on näpyt muuttuneet kelloiksi eli en tiedä ketään lasta, joka olisi sairastanut sen ilman niitä kelloja. Eikä tuollaista ihottumaakaan ole heillä näkynyt kuin lapsellasi on.

Omalla taas ei ollut edes kuumetta, kuten ei monella muullakaan tässä aallossa sen saaneella.

Päiväkodin raskaana olevat työntekijät siirretään usein muihin tehtäviin. Meillä ainakin heiltä testataan verikokeella on vasta-aineita aiemmin sairatamisen tuloksena, jos ei, niin paperihommiin.

Riskit pitää ilman muuta minimoida.
Se rokko on ollut tähän mennessä vaan yhdellä lapsella isosta ryhmästä eli ei ole tarttunut muihin. lääkärikirjasta bongasin että tarttuu heikosti.

Kaveri ollut töissä tk:ssa ja hänen mielestään ei voi parvo olla noin rajua. Ehdotti tuhkarokkoa, mutta sitä ei täällä päin ole, ei olla matkusteltu, tyttö rokotettu jne jne eikä oireetkaan sovi siihen.

Yhteistyössä