Vesirokkoa vai ei, hoitoon vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Siis tää on nyt taas TOSI kiva tilanne. Lapsella näppylää, ei kutisevaa, eivät ole lisääntyneet, lähinnä otsassa ja takana hiusrajassa eli voisi olla hikinäppylää. Kuumetta ei ole ollut. Mutta kun en kuulemma saa viedä lääkäriin näytettäväksi, jos kuitenkin on vesirokkoa!

Mites nyt sitten? Ja tää ei nyt oo vaan niin helppoa, että lapsi kotiin, kun mä en voi olla töistä pois ja sit mä joudun järjestelemään muita hoitajia eli "turhaan" en haluaisi lasta hoidosta pois pitää...

jos ne näpyt on tullu tänään niin ei se lääkärikään pysty dnomaan onko vesirokkoa vai ei. mut aamuun mennessä lienee rakkuloita ilmaantunut jos vesirokkoaa on..sit jos näpyt on esim jo eilisestä olleet eikä yhtään rakkulaa näy vielä niin tuskin on vesirokkoa

[QUOTE="aloittaja";23690096]Siis tää on nyt taas TOSI kiva tilanne. Lapsella näppylää, ei kutisevaa, eivät ole lisääntyneet, lähinnä otsassa ja takana hiusrajassa eli voisi olla hikinäppylää. Kuumetta ei ole ollut. Mutta kun en kuulemma saa viedä lääkäriin näytettäväksi, jos kuitenkin on vesirokkoa!

Mites nyt sitten? Ja tää ei nyt oo vaan niin helppoa, että lapsi kotiin, kun mä en voi olla töistä pois ja sit mä joudun järjestelemään muita hoitajia eli "turhaan" en haluaisi lasta hoidosta pois pitää...[/QUOTE]

Miten niin et saa viedä näytettäväksi?

Lapseni ovat juuri parantumassa vesirokosta, joten voisin sanoa jos rakkuloita/nyppyjä on aamulla lisää niin kannattaa pitää varmuuden vuoksi kotona. Ja kyllä sen huomisen aikana huomaa onko vesirokko vai ei, sillä tämänpäiväisiin näppyihin on jo silloin tullut vesikellot. Sanoisin itse asiassa, että kyllä sinä jo aamulla näet onko vesirokko vai ei.

Kaikille ei tule vesirokossa lämpöä/kuumetta. Ja näppylöitä on kaikilla eri määrä, joillakin vain muutamia ja toisilla ihan hirveästi.

Juu, minäkin olen sitä mieltä, että kyllä sinä aamuun mennessä tiedät onko kyseessä vesirokko vai ei. Herätkää kymmenen minuuttia aikaisemmin, jotta ehdit kurkata vaatteiden alle miltä näyttää. Jos on vesirokkoa, niin näppylöitä on varmasti tullut lisää ja ensimmäiset näppylät ovat muuttuneet ihan toisennäköisiksi.

Juu ekoja näppylöitä oli jo eilen ja lapsenvahti on huomenna valmiudessa eli katsastan lapsen kyllä aamulla ja jätän kotiin, jos vähänkin siltä näyttää. Mutta hyvä tietää, että huomenna pitäisi sitten jo näkyä :)

Ja tosiaan lääkäriin ei ainakaan täällä saa vesirokkoista lasta viedä. Kun on kuulemma niin herkästi tarttuvaa.

Miten sitten saa todistuksen lapsen sairaudesta työnantajaa varten. Minä vein kyllä terveyskeskukseen ja laittoivat heti eri huoneeseen odottamaan ja kirjoittivat todistuksen.

Yhteistyössä