vesirokko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä ei tiedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei voi ellet siis itse sairastu siihen, mutta ei se ylensä uusiudu ellei ole nimenomaan tosi lievänä sairastettu. Muuten se tarttuu vain niiltä keillä se on, usein 2 päivää ennen ekojen näppylöiden ilmestymistä, mutta ei siis välikäden kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
voit koska se leviää pisaratartuntana siispä pese kädet kun tulet kotiin

tämä on kuitenkin väärää tietoa. tiedän hyvin koska olen raskaana ja suvussani oli juuri vesirokkoa ja kysyin tarkkaan monelta lääkäriltä. Tarttuu joo pisaratartuntana mutta kuitenkaan ei välikäsien kautta vaan suoraan taudin kantajalta.

Alkuperäinen kirjoittaja vp:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
voit koska se leviää pisaratartuntana siispä pese kädet kun tulet kotiin

tämä on kuitenkin väärää tietoa. tiedän hyvin koska olen raskaana ja suvussani oli juuri vesirokkoa ja kysyin tarkkaan monelta lääkäriltä. Tarttuu joo pisaratartuntana mutta kuitenkaan ei välikäsien kautta vaan suoraan taudin kantajalta.

vesirokon voi saada käsien välityksellä jos toinen on koskenut vesirokkoiseen ihmiseen eikä pese käsiään ja sitten koskettaa sinua.. toki pitää olla sit välikädestä suora kosketus sinuun. Jokatapauksessa käsien pesu on tärkeää, mutta ei tosiaan tartu siten että vesirokkoinen aivastaa sinuunpäin ja menet kotiin

Yhteistyössä