vesirokko lievin oirein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Voiko vauvalla (9kk) olla vesirokko, jos näppylöitä ei ole kuin naamassa? On ollut tosiaan jo viikon verran enkä ole yhdistänyt niitä vesirokkoon kun siitä on ollut sellainen mielikuva, että on ihan hirvee tauti! Ei ole ollut myöskään kuumetta. Vatsa oli löysällä viime viikon ja pientä yskää ja räkää mutta onko ne vesirokkoon liittyviä? Viime yönä isosisaruksella nousi kuume 39. Milloin hänelle olis odotettavissa näppylöitä jos se onkin vesirokkoa? Ja miten ne itämis- ja tartunta-ajat menikään, koska voi leikkiä kavereiden kanssa, jos sairastaa rokkoa? Joku voi tietty ehdottaa että KVG ja se on jo kokeiltu, mutta googlettamisella ei oikein yksiselitteisiä vastauksia löytynyt. Kiitos, jos joku viittii vastata! :)

No miksei. Minä, mun pikkusisko ja mun eräs tuttavani sairastettiin kerran kyseenomainen tauti aikalailla samoihin aikoihin. Pikkusiskolla ja mulla riitti näppyjä (mulla tosin varmaan enemmän kun siskolla) ja ainaki itellä oli välilä vähän tukala olo kun ne kutisi, ja sillon oli vielä alkukesä eli oli lämmintäkin jne. Kuumetta mulla ei tainnu olla juurikaan (tai ainakan se ei ollu se ensimmäinen oire). Mutta tolla tuttavalla taas oli näppyjä vaan mahassa.

Ja ainakin mulla oli sillon tietyn aikaa ettei saanu leikkiä kavereitten kanssa, kun se olis voinu tarttua (mutta en tiedä/muista missä vaiheessa se ei sitten enää tartu).

itämisaikahan on pitkä 10-20 vuorokautta.
"eristämistä" n.5-6 päivän verran oireiden alkamisesta.
tsemppiä! kurja tauti kun pitää olla eristyksissä, mutta muuten ajattele positiivisesti ; nyt se on sitten sairasteltu :)

Kyllä vesirokko voi tulla myös vaan muutamana näppynä. Jos se on lievänä ja noin pienellä, niin todennäköisesti tulee vielä uudestaan joskus. Sisaruksella varmaan alkais näkymään näppyjä jo tänään tai viim parissa päivässä. Ensinhän ne voi olla sellaisia vaatimattomia "no onko nuo nyt jotain" näppyjä.
Vesirokkohan tarttuu jo pari päivää ennen näppyjä ja siihen asti kun viimeinenkin näppy on kuivunut ruveksi.

Yhteistyössä