Vesirokko, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="lilli";26738286]Meniköhän multa nyt jotain ohi? Kirjoitit että olitte tuttavaperheessä kylässä ja sitten yhtäkkiä joku toikin synttäreille sairaan lapsen?[/QUOTE]

Hahaha, busted :D

Itämisaika on aika tarkkaan 14pv. Kyllä mä kulkisin normaalisti sen kaks viikkoa en nyt ehkä ehdoin tahdoin ihan vastasyntynyttä tai raskaana olevaa menisi tapaamaan mut muuten ihan normaalisti. Ei se välttämättä ole tarttunut. Mutta se alkaa kyllä tartuttaa jo ennen näppylöitä.

Lentokoneeseen ei vesirokossa pääse eli käytännössä jos iskee paikan päällä eikä ehdi parantua, niin kaippa siellä sitten odottelette, mutten mä vielä lähtis kyllä perumaankaan.

Näitä rokotusviestejä en taas ymmärrä. Itse rokottaisin jos lapseni ei 10 vuoteen mennessä ole sairastanut, koska silloin tauti on aika kova.

Meillä pojan päiväkodissa on riehunut kevään vesirokko, poika on muuten sairastellut paljon ja ollut pois päivähoidosta, muttei se rokko vielä ole häneen tarttunut. Toisaalta vanhempi lapsi sai sen jostakin, ilmeisesti kerhon kautta. Mutta ei oikein tiedetä mistä se vaan tuli ja ihan yllättäin nousi korkea kuume ja seuraavana päivänä aloin ihmettelemään yhtä näppyä ja sitten seuraavana päivänä olikin jo selvää et meillä on vesirokko 1,5 viikkoa sitä sairastettiin. Ei kyllä kylillä kuljettu.

Joo kirjoitin vähän epäselvästi alkuviestin :) yritin välttää sitä, ettei kukaan tuttu vaan tunnista ;). Mutta voinhan sanoa sen nyt suoraankin, eli siis tuttavaperheessä oli synttärit ja sinne tuli vesirokkoa sairastavat lapset. Nyt tuttavan vauvalla on vesirokko ja heidän kanssa on oltu tekemisissä.

Tarkkailen nyt silmä kovana siis niitä näppyjä. Jos tässä viikon sisään ehtii nousta näpyt ja mennä ohi, niin eiköhän sit lähetä reissuun. Jos tulee kuumetta tai pahoja näppyjä just ennen lähtöä, niin ei tietenkään mennä.

Toivottavasti saadaan matkavakuutuksesta jotain takas. Meillä on lennot ja hotellit varattu erikseen. Vakuutukset on ifin liittovakuutukset.

Koska se olitte siellä tuttavaperheessä? KTL:n sivuilta kopsattu:

"Vesirokkorokotteen antamisesta vesirokkotartunnan jälkeen on jonkin verran kokemusta. Yhdysvalloissa ja Japanissa tehdyissä tutkimuksissa saavutettiin vähintään 90 %:n suojateho vesirokkoa vastaan, jos rokote annettiin kolmen vuorokauden kuluessa altistuksesta. Jos vesirokkokontaktista ehtii kulua yli viisi vuorokautta, rokotteella ei ole suojavaikutusta."

[QUOTE="harmaa";26737968]hyvä vaan nuorena sairastaa sekin riesa pois. Ette te sitä 2viikkoa voi sisätiloissakaan olla ja odottaa tuliko vaiko eikö teille rokkoa, kuljette normaalisti. Jos tarttui se tarttui ja te tartutatte lisää,ei voi minkään.[/QUOTE]

tiedätkö juuri tänä kesänä oma lapseni(koululainen) sairasti vyöruusun! kiitos siitä kuuluu vesirokolle jonka hän sairasti 2vuotiaana. Ei ollut kovin hauska tauti,joten en suosittele kellekkään vesirokkoa!

mä vihaan just näitä ei vo imitään tyyppejä teidän takii taudit vaan jyllää ja jyllää.

Tiesitkö että esim vesirokko ei elä kauaa pinnoilla, el ijos ihmiset ei kulkis sitä tartuttamassa pitkin, se saattais jopa hävitä joskus!

Meillä oli esikoisen tarhassa vesirokkoa tosi monta kertaa, mutta silti poika sai sen vasta 1-v siskoltaan joka sai sen just varmaan jostain kaupasta tms.
Noin pienellä se voi olla tosi helppo, meillä oli vaan muutama näppylä ja lapsi pari päivää kiukkuinen. Sinuna en panikoisi, jos tulee niin tulee. Olisittehan te voineet sen rokotuksen ottaa jos pidät vesirokkoa noin kamalana tautina. Mä olen kuullut että ihmiset nykyään jopa hakevat rokon lapsilleen tahallaan, harva sitä huonona asiana 1-veelle pitää :)

En mä pelkää vesirokkoa tai panikoi sen kans, mut tää on vaan huonoin mahdollinen hetki sairastua. Lomamatka tulossa, kahdet isommat pippalot yms., eli mieluusti olisin jättänyt rokon syksyyn...

Tänään ei viel näy näppyjä, altistuminen tapahtui maanantaina. Hohhoi, jänniä hetkiä tässä siis vietetään.

Yhteistyössä