Itämisaika on aika tarkkaan 14pv. Kyllä mä kulkisin normaalisti sen kaks viikkoa en nyt ehkä ehdoin tahdoin ihan vastasyntynyttä tai raskaana olevaa menisi tapaamaan mut muuten ihan normaalisti. Ei se välttämättä ole tarttunut. Mutta se alkaa kyllä tartuttaa jo ennen näppylöitä.
Lentokoneeseen ei vesirokossa pääse eli käytännössä jos iskee paikan päällä eikä ehdi parantua, niin kaippa siellä sitten odottelette, mutten mä vielä lähtis kyllä perumaankaan.
Näitä rokotusviestejä en taas ymmärrä. Itse rokottaisin jos lapseni ei 10 vuoteen mennessä ole sairastanut, koska silloin tauti on aika kova.
Meillä pojan päiväkodissa on riehunut kevään vesirokko, poika on muuten sairastellut paljon ja ollut pois päivähoidosta, muttei se rokko vielä ole häneen tarttunut. Toisaalta vanhempi lapsi sai sen jostakin, ilmeisesti kerhon kautta. Mutta ei oikein tiedetä mistä se vaan tuli ja ihan yllättäin nousi korkea kuume ja seuraavana päivänä aloin ihmettelemään yhtä näppyä ja sitten seuraavana päivänä olikin jo selvää et meillä on vesirokko 1,5 viikkoa sitä sairastettiin. Ei kyllä kylillä kuljettu.