Vesilahti, Kylmäkoski

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maalle asumaan??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pieni pointtin on se, että Kylmäkoski, Toijala ja Viiala on Akaan kaupungin osia :D
Vesilahdesta on aika mutkainen tie tampereelle, Akaasta on ihan hyvä moottoritie treelle asti :D Busseja kulkee molemmista paikoista huonosti!

Todella tylsä junttila. Kuten kaikki entiset teollisuuspaikkakunnat. Joko työttömiä syrjäytyneitä tai maajusseja. Amisviiksiset rällää autoromuillaan ympäri kylää yökaudet. Yleiskuva ruma ja epäsiisti.

Kylmäkoskelta on tosiaan palvelut hävinneet. Posti loppuu vai onko jo loppunut, pankkia ei enää oo. Ruokakauppana Tokmanni.
Toijalasta onneks palvelut vielä löytyy.

Vesilahti on ihan jees, kirkonkylästä autolla ajaa alle puolessa tunnissa Tampereen keskustaan. Tiet ovat hyvät.

Busseilla toki liki mahdoton kulkea, kaksi autoa täytyy olla. Mutta kuka hullu edes haluaisi bussilla kulkea jos on omakin auto vaihtoehtona? Tiedän kyllä henkilön joka käy Vesilahdelta bussilla töissä Tampereen keskustassa, mutta se vaatinee säännölliset virastotyöajat että onnistuu järkevästi bussiaikataulujen puitteissa.

Vesilahden kirkonkylästä löytyy kaksi kauppaa, posti ja osuuspankki, ja tietysti pizzeria sekä pubi. Ala- ja yläkoulu on samassa kompleksissa ja vieressä on suuri juuri valmistunut päiväkoti. Terveyskeskus uusittiin muutama vuosi sitten.

Ideaparkkiin ajaa ehkä vartissa.

Vesilahti on aikas laaja alue :)
Joten itse asun erään kylän keskustassa, tästä menee kirkolle 4 bussia päivässä ja vaihdolla pääsee tampereelle asti.. olen myös itse lapsien kanssa bussihuviajelun tehnyt. Lempäälästä menee myös juna ja siinähän ne kaikki palvelut vielä ovat. Ja vaikka meillä tässä ihan nurkalla ei ole kuin kioski, ja mukavat ihmiset, emme kaipaakaan juuri nurkalle kauppaa tai muuta sellaista...
Pidämme ajelemisestä kauppoihin ja samalla näkee muvavia maisemia ;)
Mutta rauhallisuudentakia me tänne ollaan tultu!!

Yhteistyössä