vesijuoksua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Onko tietoa voiko vesijuoksun harrastamisen aloittaa raskaana ollessa (rv 15)? Ja kuinkahan kauan sitä pystyy harrastamaan? Vyö täytyy laittaa kuitenkin aika tiukalle tuohon mahan päälle ja mietityttää onko siitä haittaa vaavelille.

-ani-

Vyö voi olla hankala. Itse olen vesijuossut viimeisen kerran rv 16, ja silloin alkoi tuntua että vyötä ei saa hyvin. Toisaalta tiedän kyllä että monet ovat käyttäneet vesivyötä paljon pidempään! Jos vyön saa mukavasti masun alle, voi hyvin juosta vaikka kuinka pitkään, itsellä se ei oikein onnistu.

Vesijuoksu on kyllä lajina hyvä odottajalle, niinkuin vesiliikunta yleensäkin. Ja kun omaan tahtiin tekee voi rasitusta säätää ihan olojensa mukaan.

Ai, se vyö pitää laittaa tiettyyn kohtaan? Kokeilin vaan sitä muutamia kertoja ja tuntui kivalta liikuntamuodolta...vyö laitoin normaalisti mahan päältä kiinni, en mitenkään mahan alle tai yläpuolelle..ja juokseminen onnistui kuitenkin jotenkin.

Siis normaalistihan se laitetaan vaan vyötärölle, tarpeeksi tiukasti niin ettei se nouse ylöspäin kun menee veteen. Mutta masun kasvaessa vyötärö on just se hankalin paikka, eihän siihen voi vyötä kiristää (se tarvii kumminkin vetää aika tiukalle) ja eihän se siltikään pysyis vartalon leveimmällä kohdalla. Raskaana olevat onkin yleensä laittaneet sen sitten reilusti masun alle. Itsellä ei vaan tunnu sekään toimivan :(

Vesijuoksu oli mulla esikoista odotteassa ainoa laji jota pystyin harrastamaan ihan vikoihin päiviin asti. Auttoi hyvin selkäkipuihin, rentoutti ja piristi mieltä. Suosittelen!

Mä käytin sellaista vyötä jossa on joustavaa materiaalia se nauha, ja laiton nauhan masun alapuolelta. Ei tuntunut hankalalta.

Katso vaikka http://www.vesiliikunta.com/

Juoksua harrastetaan siis syvässä vedessä, niin etteivät jalat yllä pohjaan ja vyö kelluttaa sen verran että se onnistuu mukavasti.

Yhteistyössä